Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys rivitaloasujille! Tai muillekin pihallisille.

Vierailija
23.04.2013 |

Olemme siis muuttaneet rivitaloon ja nyt kun lunta ei enää ole, niin haluaisin laittaa kukkapenkin uusiksi, siinä kun kasvaa tällä hetkellä hiekan ja kivien seassa jotan pystyynkuollutta heinää. Ostin ruusupensaita, liljojen sipuleita ja myöhemmin keväällä/alkukesästä olisi tarkoitus laittaa vielä muutama vadelmapensas.

No, nyt kysymykseni kuuluukin, että mihin ihmeeseen tuo ylimääräinen maa olisi tarkoitus tunkea? En saa tuollaista epämääräistä kasaa omaan pihaan mihinkään hyötykäyttöön. Vanhat kuolleet kasvit voin viedä biojätteeseen, mutta mihin tuo kivi/hiekka/multa, mitä tulee järkyttävä määrä? En oikeasti keksi mitään ratkaisua!

Kiitos vastauksista! :D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei metsässä ole tarkoitus kasvaa puutrhakasveja joten älkää tuhotko luonnon monimuotoisuutta viemällä puutarhakasvien jätteitä metsään. Rakentamaton tontti kyllä käy.

Vierailija
22/31 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa- ja puutarhajätteen dumppaajat (pihit paskiaiset) levittävät vieraslajeja kaupunkimetsiin. Jättiputket, jättipalsamit, piiskut ja monet muut riesat ovat näiden toisten tonteille paskantavien loisten ansiosta levinneet räjähdysmäisesti.

Tietyillä asuinalueilla pitäisi järjestää ratsioita ja mm. vaarallisen jättiputken levittäjät tulisi jäljestää ja laittaa taloudelliseen edesvastuuseen sikailustaan. Saastuttaja saisi lopultakin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytän välittömästi jokaisen jonka näen kuskaavan jätteitään muualle kuin jäteasemalle.

Vierailija
24/31 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei metsään. Meidän talosta joku vei ja joku ilmoitti isännöitsijälle. Siihen puututtiin tiukasti. Roskikseen voi viedä jätekassissa.

Vierailija
25/31 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan toiseen asiaan vinkin: Osta sitten vadelmapensas, älä vadelmapuskaa.  vadelmapuska leviää hullunlailla ja nopeasti kaikkialle ja se on piikkinen.

T: Rivariin muuttanut ja kantapään kautta oppinut

Vierailija
26/31 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 17:30"]

Vähän riippuu missä päin asut, suosittelen kysymään naapureilta mitä ovat vastaavissa tilanteissa tehneet. Periaatteessa voit viedä kaatopaikalle tai jätteenkeräysasemalle. Käytännössä jos likellä on joutomaata, tyhjiä tontteja tms käyt yön pimeydessä kippaamassa sinne:) Tämä toimii tietysti vain jos kaikki "jäte" on eloperäistä ja hajoavaa.

[/quote]

Näin toimitaan rivitaloissa. Omat kivet vaan muiden harmiksi. Vanhoja kodinkoneita ei myöskään kannata viedä niille tarkoitettuun paikkaan, vaan nehän voi kätevästi jättää vaikka paperinkeräyspisteeseen.

No jos tosiaan on kyse kottikärryllisestä hiekkaa, niin sen voi varmaan hukata johonkin... Itse olen omalla pihalla kaivanut kuoppia joihin olen piilotellu kiviä, multaa voi aina levittää uudelleen.

Vierailija
27/31 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 17:56"]

No tuossa on kyllä metsää melko lähellä, mutta sinne pääsee vain tuon vilkkaan koirapuistoon johtavan tien kautta, olen kyllä harvinaisen epäilyttävä näky, jos yön pimeydessä työntelen kottikärryjä metsään tuolla! :D

Täytyy katsella olisiko tässä mitään järkevää paikkaa lähellä, ettei häiritsisi ketään.. Kiitos vinkeistä! :)

ap

[/quote]

No tuskin siitä isoja sakkoja saa vaikka joku soittaisi poliisit paikalle?

Itse olin edellisviikolla myöhään lenkillä, niin pyörätiellä iltahämärässä tuli vastaan mies jolla oli kottikärryt täynnä vanhoja sähköjohtoja. Luulen että ei ollu hukkaamis- vaan hankintareissulla.

Vierailija
28/31 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 18:09"]

Ei metsään saa viedä puutarhajätettä. Metsässä kuuluu kasvaa metsän aluskasvillisuutta. Jos sinne vie kasan puutarhajätettä, se rumentaa ja pilaa metsän luontoa. Ihan sama juttu, jos et jaksaisi viedä vanhaa jääkaappiasi jäteasemalle, vaan veisit sen metsään.

Hyvä, että kyyliä on olemassa.

[/quote]

Ai että IHAN sama juttu? Sä olet harvinaisen typerä ihminen. Lehdet ja muut orgaaninen aines maatuu metsään siinä missä metsän omat lehdet jne. Vai meinaatko, että ne metsän puut pitää lehtensä ympäri vuoden, eikä yhtikäs varistele...?

Jääkaappi ei muutu miksikään, vähän ruostuu vaan. Joten ei todellakaan ole sama asia.

[/quote]

Sinä tässä edustat idiootteja.

Et voi haravoida omia lehitiäsikään naapurin pihalle tai kolata talvella lunta naapurin tontille. Kyllä jokaisen kuuluu hoitaa itse asianmukaisesti omat jätteensä, vaikka ne olisivat vain puutarhajätettä tai joutomaata.

Varmaan jokaisessa kunnassa järjestetään maksuton vastaanotto tavalliselle puutarhajätteelle. Kyse on vain sairaaloisesta nuukuudest ja/tai laiskuudesta, kun ei viitsitä sitä yhtä kärryllistä toimittaa sinne minne se kuuluu toimittaa.

Vierailija
29/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan liittyen.

Minulla oli isompi määrä ylimääräistä maata rakennus projektin aika ja urakoitsija vinkkasi

tekemään ilmoituksen Maapörssi nimisen yrityksen sivuille. Homma toimi kuin junan vessa.

Siinä vaiheessa kun aloimme tekemään täyttöjä ja pihan muotoiluja hoidin homman saman yrityksen kautta.

Täällä pk seudulla kun tontit on niin pieniä niin ei pysty varastoimaan omaan pihaan

Vierailija
30/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan liittyen.

Minulla oli isompi määrä ylimääräistä maata rakennus projektin aika ja urakoitsija vinkkasi

tekemään ilmoituksen Maapörssi nimisen yrityksen sivuille. Homma toimi kuin junan vessa.

Siinä vaiheessa kun aloimme tekemään täyttöjä ja pihan muotoiluja hoidin homman saman yrityksen kautta.

Täällä pk seudulla kun tontit on niin pieniä niin ei pysty varastoimaan omaan pihaan

Vierailija
31/31 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pienet erät kotikukista jääneistä mullista voi huoletta nakata vaikka mihin luonnon pusikkoon, pienet erät myös biojätteeseen. Ei haittaa mittään luonnolle. Taasen 2- jalkanen nuapurin rosita voi saada päänsärkyä, mutta sitä ei voi todistaa mistä se särky johtuu, onko se ollut vaikka koko iän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi