Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljäkymppisellä tennarit ja pillifarkut.

Vierailija
23.04.2013 |

Eli siis mulla. Pitkä neuletakki, t- paita ja väriin sopivat asusteet (huivit, korut). Mitä ajattelet tämän ikäisen valinnoista? Entä veikkauksia ammatista? (Joo mulla on nyt vähän tylsää..)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:59"]

"Tekonahkatakkitäti" Voi miten ärsyttävä tädittelyä. Sinustakin tulee nelikymppinen pikemmin kuin huomaatkaan, haluatko tulla täditellyksi silloin?

[/quote]

Mun kaksvitosten kaveripiirissä sanotaan naisia tädeiksi. Myös mua. Se on vissiin sitä nuorekasta huumoria :)

Tuokaan ei varmaan tarkoittanut pahalla tädittelyään.

Vierailija
2/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 15:34"]

Itse koen nuorekkuuteen liittyvän juuri tietynlaisen tyylitajun ja trendien seuraamisen. Pillifarkut yhdistettynä vaikkapa converseihin ovat sitä, korkkareihin ja tiukkaan paitaan taas eivät.

[/quote]

Kiitos vastauksesta, mutta aika kurjaa, jos niiden pillifarkkujen kanssa on aina pidettävä tietynlaisia kenkiä ollakseen sekä nuorekas että trendikäs... Siis, että pelkät korkkarit "tuomitsisivat" henkilön epämuodikkaaksi. Mutta ymmärrän kyllä, että tätähän muoti juuri on: pitää olla kaikki osa-alueet oikein. Ei riitä, että osa vaatteista on trendikkäitä.

[/quote]

Minähän nimenomaan sanoin että yksittäinen vaatekappale ei tee nuorekkuutta tai ota sitä pois. Että ne korkkarit eivät automaattisesti tee asua tätimäiseksi. Ja luulin kertoneeni että tarkoitin lähinnä sitä niukkaa paitaa yhdessä noiden muiden kanssa enkä pelkkiä kenkiä.

Mutta siis ymmärrän pahoittaneeni monen mielen ja pyydän sitä rehellisesti anteeksi!

Ei kai tyyliasioita muutenkaan pidä ottaa niin vakavasti. Miksi kaikkien pitäisi pukeutua saman muotin ja nuorekkuus-lokeron mukaisesti. Todellinen nuorekkuus muutenkin on ihmisen olemuksessa, ei vaatteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 13-vuotiaasta lätien pukeutunut mustiin rikkinäisiin pillifarkkuihin, tennareihin ja mustaan nahkatakkiin. Vuodenajasta ja muodista riippumatta. Nykyään oon antanu sen verran periks vatsamakkaroille, että yläosana on mieluummin tunika kuin napapaita. Ja pahimpana pakkasaamuna laitan tennareiden sijasta maiharit. Oon nyt 4O.

Korut ja huivit tekee ap:n asusta tätimäisen, se on mun mielipide. 

Vierailija
4/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä outoa nuorekkuuden tavoittelua. Kyllä mä muotia seuraan, mutten tosiaan mitään nuorisomuoteja. Mulle teinit tai parikymppiset eivät ole millään tasolla esikuvia. Olen elänyt jo sen ajan, eikä mua voisi vähempää kiinnostaa mitä jotkut teinarit ajattelevat pukeutumisestani. :D

t: Kolmekymppinen (joka on nähnyt tähän ikään mennessä jo sen verran muodin kehitystä, että tietää, että pillit ovat kohta auttamattoman out, nyt kun joka mammalla on ollut sellaisia jo  muutaman vuoden...).

Vierailija
5/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Vierailija
6/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47. Minulla on Leviksen pillifarkut ja Converset. Käytän molempia. Ha!

Vierailija
7/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun usein nuorekkaasti, tiukat farkut ja poikani huppari. Olen hyvannakoinen!

Vierailija
8/47 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole tuon ikäisen naisen vaatetusta. Harva tuon ikäinen on enää kaunis vartaloinen ja näyttää ennemminkin makkaralle tuollaiset vaatteet päällään.

Vierailija
9/47 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli satakiloinen nelikymppinen lähärisiskoni pukeutuu juuri tuolla tavalla. Välillä nolottaa sen puolesta.

Vierailija
10/47 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 17:18"]

Minusta tuo ei ole tuon ikäisen naisen vaatetusta. Harva tuon ikäinen on enää kaunis vartaloinen ja näyttää ennemminkin makkaralle tuollaiset vaatteet päällään.

[/quote] Minulla printtikuvioiset pillifarkut ja Sketchersit, loysahko paita. Tiukkoja paitoja en ole koskaan kayttanyt, ovat epamukavia ja epaesteettisia.

70+ eika mikaan mummeli.

Vierailija
11/47 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusvaatetus mulla ja olen ammatiltani äidinkielen opettaja. Pillifarkut just jonkun pitkän paidan kanssa on hoikalla tosi tyylikäs asu. Ei liian täti eikä mummo, muttta ei myöskään liian teini. Tennareiden sijaan käytän kyllä joskus myös saappaita. :)

Vierailija
12/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mulle miten kukakin pukeutuu, kunhan on puhtaat. Ja pukeudun noin itsekin. Paitsi niitä huiveja ja koruja en käytä.

Vierailija
13/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuvaus itsestäni. Olen 38-vuotias.. Ja moni ikäiseni pukeutuu samanlailla.

Joten vaikea lähteä ammattia kuvailemaan. Itse olen hoitaja.

Vierailija
14/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudut kuten moni ikäisesi, veikataan silti, että olet opettaja, yläkoulussa opetat matikkaa ja fysiikkaa.

Vierailija
15/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudut kuin minä. Nykyisin onneksi ei mitään leveälahkeisia farkkuja edes näe, on ne omaan silmään sen verran kamalia. Tennarit on itsellä converset (valk. nahkaa). Koruja käytän jnkv, huiviakin joo. Mitäs ihmeellistä tässä asussa sit on? Ammattia turha veikata. Olen itse sellaisessa työssä jossa kai perinteisesti pukeudutaan ns. pappahousu-osastolta mutta eipä kiinnosta. Ei kai pukeutuminen ole ikäsidonnaista, kunhan pukeutuu vartalotyypilleen sopivasti ja sopivan kokoisiin vaatteisiin.

Vierailija
16/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 60-vuotiaalla äidilläni on tuollaisia vaatteita, ihan perussettiä.

Vierailija
17/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan pukeudun näin vielä mummonakin :) Esimerkiksi päiväkodin vanhempien joukossa ei kuitenkaan hurjan paljon oman tyylisiäni neljäkymppisiä naisia näy.

Opetan kyllä, mutta en matikkaa eikä fyke.

AP

Vierailija
18/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukseni: toimistotyöntekijä, kenties sihteeri.

Aiheeseen liittyen, olen itse 40+ ja tykkään pukeutua aika nuorekkaastikin. Pillifarkut, nilkkurit (kesällä korkkarit) ja vartalonmyötäinen paita ovat normiasuni. Nyt hankin kevääksi tekonahkatakin, biker-tyylisen. Mietin kuitenkin joskus pitävätköhän muut minua jotenkin "liian nuorekkaasti" pukeutuvana...mutta entäs sitten ;-)

Vierailija
19/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan voi pukeutua moneenkin ammattiin. Itsellänikin on tänään pillifarkut ja (kiilakorko)tennarit. Ikää tänä vuonna 38 ja työskentelen IT-alalla. Tämä on ihan ok konttorivaatetus, mutta asiakkaalle ei mennä tennareissa, harvoin farkuissakaan (riippuu tilanteesta ja roolista missä asiakkaalle menee).

Vierailija
20/47 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pukeudun noin, ja olen 46 v, ja vielä vähän aikaa sitten äitinkin, silloin seitsemänkymppinen, pukeutui farkkuihin ja farkkutakkiin, tennareita se sentää ei pitänyt (nykyään pukeutuu kuten "kunnon mummo", koska on dementiaosastolla vanhainkodissa, siellä mukavammat ja helpommin puettavat vaattet).  Jollain tavalla vanha äitin farkuissa oli hassu näky, toisaalta se on aina tykännyt vapaa-aikana pukeutua farkkuihin, joten miksei sitten mummonakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan