Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lääkkeitä olette syöneet/syötte synnytyksenjälkeiseen masennukseen?

Vierailija
23.04.2013 |

Hei. Minulla on 4kk vauva ja pari viikkoa sitten todettiin lievä masennus. Pelkäsin sitä, koska olen sairastanut sen aikoinaan. En oikein halunnut ensin uskoa sitä, mutta taas se minuun tuli.. En ole uskaltanut hakea lääkkeitä, koska pelkään, että ne ns sammuttavat minulta kaikki tunteet ja mikään ei tunnu miltään. Lääkäri määräsi setralin orion 50mg, joiden pitäisi auttaa myös paniikkihäiriöön, ahdistukseen ja sosiaalistentilanteiden pelkooni. Pelkään myös niitä aloitusoireita. Olen hyvin yksinäinen, itseasiassa minulla ei ole yhtään ystävää..säälittävää ja surullistakin..mieheni on vain pilkannut ja syyllistänyt minua masennuksesta, joten en saa häneltä tarvitsemaani tukea. Enkä uskalla hänelle enää edes puhua, koska hän käyttää niitä riitatilanteissa minua vastaan. Jaksan vielä hoitaa kodin ja lapsen, ulos en jaksa enää lähteä kuin kaupassa käymään. Nyt jos testin tekisin uudelleen, se kertoisi varmaan vaikeasta masennuksesta. Olen nyt vasta alkanut itkemään, eikä itkulle näy loppua. Mies sanoo, että käytän sitä "aseena" häntä vastaan, mikä ei ole totta. Enkä halua puhua hänelle enää ongelmistani tai tunteistani, koska riita tilanteissä hän käyttää niitä minua vastaan.Erehdyin kertomaan, että olen joskus toivonut etten aamulla enää heräisi. Hän vain nauroi, tuntui tosi pahalta ja pillahdin itkuun. Eli häneltä turha odottaa tukea. Psygolokille on aika 3vk:n päästä. Haluaisin kuulla teiltä, jotka olette selvinneet (tai sairastatte vielä) syn.jälk.masennuksesta, mitä lääkettä söitte, tuliko pelkäämääni tunteiden sammumista tms oireita? Kauan söitte lääkkeitä ja milloin ne alkoivat auttaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:11"]

kymppi lisää vielä että kun on tässä masennustilassa niin se eroaminen on aivan liikaa vaadittu. yksi syy minulla aloittaa lääkitys olikin se että saisin itseni kuntoon että olisi voimia lähteä viemään läpi eroprosessia.

[/quote]

Kiitos sinulle ja kaikille muille vastauksista. Laittoi miettimään suhteemme asioita.. Ei tämä oikein terve suhde ole ja on vikaa minussakin. Aloitan pe ne lääkkeet ja toivottavasti auttavat.

Vierailija
2/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin toisen jälkeen ja söin cipralexia kahteen otteeseen (yritettiin purkua, ei onnistunut) yhteensä 2,5v. Ei tappanut tuntemuksia tms. mutta ennen lääkitystä ehdin reagoimaan jo niin rajusti, että puhun asioita, jotka lopulta vaikuttivat avioliiton kariutumiseen. Vasta nyt mies alkaa nähdä mut ihmisenä ja pystyy keskustelemaan normaaleista asioista. Joskaan paluuta yhteen ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi ongelma on miehelläsi kuin sinulla, tunteeton paska hän on. Olen pahoillani tilanteestasi.

Hankala tilanne jos parisuhteessa ei tueta vastoinkäymisten tullen vaan pilkataan. Mies ei arvosta sinua vaan halveksii, sinuna eroaisin. Mies ei ansaitse sinua ja rakkauttasi jos sitä enää tuollaisen kohtelun jälkeen on vielä jäljellä.

Voimia toipumiseen, hae tukihenkilö jostain itsellesi. Onko sinulla ystäviä jotka voisivat auttaa ja tukea? sukulaisia tai muita läheisiä?

Vierailija
4/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuohon lääke edes oikea ratkaisu- kuulostaa, että elämäntilanteesi on vaativa ja alavireisyys on normaali rektio yksinäisyydelle...

Vierailija
5/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon lääke ole oikea ratkaisu. Vaan ongelmia on niin valtavasti muualla mitkä pitäisi selvittää, ei ne lääkkeillä selviä.

Vierailija
6/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klotriptyl ja Oxamin. Uudentyyppiset masennuslääkkeet tekevät olon pahaksi, mutta tämä vanha hyvä Klotriptyl on mainio lääke.

Vierailija
7/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin kammottava mies, etten yhtään ihmettele oireiluasi.

Vierailija
8/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle ainakin lekuri sanoi, että lievään masennukseen hän ei suostu edes lääkkeitä kirjoittamaan. No minulla oli vaikea, mutta en syönyt siltikään.

Sinun ukostasi tuo kaikki johtuu. Ja siitä kun olet yksin kotona vauvan kanssa ilman ystäviä. Mitä sinä turhaan lääkkeillä itseäsi turruutat? Lähde asumaan kaksin vauvan kanssa niin alkaa elämäkin valostua.!

Vierailija
9/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin ap asut? Haluaisin olla avuksi, ystäväksi, kuuntelijaksi. Asun Pirkanmaalla.

Vierailija
10/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ap! tuo teksti olisi melkein voinut olla minun kirjoittamani. minulla vain on vaikea masennus, ehkä sen takia että viivyttelin lääkäriinmenon kanssa. minulla itkuvaihe on jo mennyt ohi, enää en pysty itkemään ja mikään ei tunnu miltään.

myös minun mieheni on tuollainen tunteeton tyyppi, narsisti suorastaan ja siitä tämä minun masennukseni johtuu. olen myös yksinäinen ja enää ei edes huvita koittaa olla sosiaalinen tai lähteä mihinkään. samoin kuin sinä, päivän saan hoidettua lasten kanssa rutiineineen mutta energia/into ei riitä muuhun.

minulle määrättiin juuri samaa lääkettä kuin sinulle. aloitin pari viikkoa sitten ensin puolikkailla tabuilla joka toinen päivä, sitten kokonaisilla, ja huomisesta lähtien otan yhden joka päivä. tällä haluttiin pienentää niitä sivuoireita. ekan puolikkaan jälkeen alkoi korvissa vinkua, kesti sen päivän ja sitten sitä ei tullut enää ollenkaan. eilen illalla sydän löi kovaa tahtia, ajattelin että johtuuko lääkkeestä vai muuten vain...mutta ehdottomasti pidän niitä pienempänä haittana kuin se että koko ajan tuntui että vajoan vaan syvemmälle masennuksen uumeniin.

vielä en ole juurikaan huomannut mitään ihmeellisiä tuloksia, eikä se kai ole tarkoituskaan. kun masennus on kestänyt vuosia niin kai siinä viikkoja tai kuukausiakin menee ennen kuin alkaa tuloksia näkymään.

Vierailija
11/11 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymppi lisää vielä että kun on tässä masennustilassa niin se eroaminen on aivan liikaa vaadittu. yksi syy minulla aloittaa lääkitys olikin se että saisin itseni kuntoon että olisi voimia lähteä viemään läpi eroprosessia.