()letko matkustanut ()nnibussilla? ()Nko helppoa?
Ensi viikolla pitäisi mennä Kuopiosta ()uluun. Katselin että halvin. ()nko mitä otettava huomioon?
Kommentit (34)
On. Kannattaa maksaa normaalista jalkatilasta, muuten edellisellä paikalla istuvan hiukset ovat suussasi.
Matkustin Kuopiosta Helsinkiin ja melkein tukehduin matkan aikana, koska 10 röökiskukkia kävi JOKAISELLA pidemmällä pysähdyksellä tupakoimassa ja palasi kaamealta haisevina bussiin. Jokainen saa tuhota itsensä, mutta muiden matkan pilaaminen oli halpamaista.
Suosittelen lämpimästi ottamaan jonkun niistä vähän suuremman jalkatilan paikoista. Itse olen lyhyt, mutta pidemmälle ihmiselle voi olla aika epämukava kokemus. Itse tykkään istua ensimmäisellä rivillä kaksikerroksisen bussin yläkerrassa, mutta kesäpäivinä nuo paikat voivat olla tukahduttavan kuumia.
En ole tien varresta noussut kyytiin, mutta asemilla tarkistetaan liput ja annetaan laukku ruumaan, jos on isompi matkatavara. Toisinaan on ollut kaksikin firman työntekijää tässä ja muistan, että laukusta on kysytty, että minne se menee. Varmaan pakkaavat jollain tietyllä tavalla.
Mukavampiakin matkustustapoja on, mutta kyllä se asiansa ajaa.
Sanotaan näin, että kun istuu viisi tuntia onnibussissa, niin se viides tunti alkaa olla jo liikaa. Varsinkin jos ulkona on pimeää koko matkan ajan eikä ikkunoista näe paljon maisemia.
Kerran ja oli kyllä once in a lifetime-kokemus. Ootettiin ulkona -25C pakkasessa bussia 45min. Oli myöhässä. Siinä oli kuskeilla vaihto ja juttelivat missä kunnossa auto on. Renkaat olivat kuulema huonot. Että turvallista matkaa vaan. Ja oli niin ahdaskin että en nauttinut kyydistä.
Nykyään niillä ri näy niitä halpoja luäioouja ollenkaan tyyliin 1e tai 3e tai 5e. Olen pettynyt. Siksi ei tule edes suunniteltua matkaa Onnibussilla.
Ihan oikeasti? Miten bussilla matkustaminen voi olla vaikeaa? Ostaa lipun ja menee kyytiin. Mukavuudesta voi olla montaa mieltä.
()len. ()nhan se kyyti sekin. ()nneksi tapasin siellä ex-siippani. ()nni Manni nimeltänsä hän. "()nnea!", ()nnibussinkuljettaja huikkasi peräämme,kun käsikynkkää läksimme läiskimään. ()nnemme kesti hääyöhön.
()menaviinipöhnässä erkaannuimme. ()ovesta aamulla lähti, ()nni Mannini mun. ()ksetti. ()nneksi ei tavattu enää.
Ei ole ()le kovin mukavaa matkustamista mutta halpaa. Siellä haisee aina joku ihme haju, ihmiset liian tiiviisti, tai en tiedä nyt korona-aikaan, ahtaat penkkivälit. Viimeksi kun tulin sillä niin puolet matkasta huusi joku varashäytin tms. Kiva kuunnella sitä ujellusta. Lisäksi nuori äiti takanani tiuski lapselleen koko ajan, että nyt se turpa kiinni! Silloin ajattelin, että ei enää onnibussia ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään niillä ri näy niitä halpoja luäioouja ollenkaan tyyliin 1e tai 3e tai 5e. Olen pettynyt. Siksi ei tule edes suunniteltua matkaa Onnibussilla.
On ne alle kympin matkatkin vielä halpoja.
Miksi ()?
Sen kun menette bussiin.
Ihan tavallinen bussi, vaikkei alle 15v. voi yksin matkustaa.
Miksei on kysymysmerki, koska salasaattajia löytyy.