Neuvokaa tyhmälle mikä/mitkä numerot eteen kun soittaa
Suomesta, kännykästä USA:han kännykkään (USA:ssa asuva)?
Ja entä sitten kun haluan itse USA:sta soittaa tälle samalle henkilölle, myös kännykästä?
Kommentit (7)
Niin ja vielä se, että kun ilmoitan oman kännykkänumeroni, riittääkö että laitan +358 ja jätän ekan nollan pois. Toimiiko tuo numero siis aina kun joku soittaa, mistä tahansa maasta? Ja vaikka olisin itse missä maassa milläkin hetkellä?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 17:37"]
Niin ja vielä se, että kun ilmoitan oman kännykkänumeroni, riittääkö että laitan +358 ja jätän ekan nollan pois. Toimiiko tuo numero siis aina kun joku soittaa, mistä tahansa maasta? Ja vaikka olisin itse missä maassa milläkin hetkellä?
[/quote]
just näin, sinun numeroosi voi soittaa niin suomesta kuin ulkomailta, suomalaisesta samoin kuin ulkomaisesta liittymästä jos laitat oman numerosi juuri noin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 17:35"]
Minkä ihmeen nollan? Ei tässä numerossa kyllä ole mitään nollaa? :s Ei kännykkänumerossa eikä kotinumerossa.
Eli USA:sta soitettaessa riittää että näppäilen sen numeron ilman mitään maakoodeja tai suuntanumeroita? Sen minkä löydän esim. puhelinluettelosta?
[/quote]
Maakoodia et USA:ssa tarvitse USA:han soittaessa. Suuntanumeron saatat tarvita, ihan samalla tavalla kuin suomessa jos soitat vaikka Helsingistä Tampereelle tavalliseen "dinosaurusajan" lankaliittymään.
Helpoin olisi, jos pyytäisit numeron ihan kansainvälisessä muodossa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 17:35"]
Minkä ihmeen nollan? Ei tässä numerossa kyllä ole mitään nollaa? :s Ei kännykkänumerossa eikä kotinumerossa.
Eli USA:sta soitettaessa riittää että näppäilen sen numeron ilman mitään maakoodeja tai suuntanumeroita? Sen minkä löydän esim. puhelinluettelosta?
[/quote]
Sorry unohdin ettei jenkkilassa olekaan 0-alkuisia numeroita, eli siis jatat vaan sen maanumero ykkosen pois ja muuten nappailet koko numeron.
Kun soitat Suomesta +1 ja jata eka 0 pois
USA:sta soittaessa jatat numerossa olevan 0 eteen etka tarvitse +1:sta