Kaupassa nähtyä tänään
Ihan kummallista.
Lapsella oli ostoskärryssä kuomat, läytetyt. ilmeisesti tämän talven. Tuo lapsi oli jo sellainen iso koululainen. Olivat ilmeisesti olleet kenkäostoksilla suuressa marketissa. Tämä koululainen sitten viipotti pitkin kauppaa ihan paljain jaloin. Kassalle osuivat samoihin aikoihin kanssani. Ostivat tennarit, jotka tuo koululainen laittoi sitten akssan jälkeen paljaisiin jalkoihinsa ja ne kuomat otettiin mukaan. Aivan outoa juoksennella paljain jaloin kaupassa saati tähän aikaan vuodesta. Kiksiköhän ei ollut kuomissa kassalle asti. Toinen outo juttu oli tuo sukattomuus.
Kommentit (28)
Jos sillä ei ollut kevätkenkiä ja Kuomat oli liian kuumat kaupassa. Raukka varmaan joutunut kävelemään tähän asti niissä Kuomissaan, vaikka kevät alkaa olla jo pitkällä.
Mun luokalla oli lukiossa poika, joka kulki koulussa koko syksyn paljain jaloin. Alkoi käyttämään kenkiä vasta ensimmäisten aamupakkasten aikoihin. Sitä me ihmeteltiin silloin aikoinaan. Kuulostaa melkein yhtä oudolta kuin ap:n tapaus.
Et sit kysynyt heiltä itseltään? Jos vastaus ei tyydytä, niin silloin ehkä lastensuojeluilmoitus olisi paikallaan.
Et sit kysynyt heiltä itseltään? Jos vastaus ei tyydytä, niin silloin ehkä lastensuojeluilmoitus olisi paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 21:02"]
Jos sillä ei ollut kevätkenkiä ja Kuomat oli liian kuumat kaupassa. Raukka varmaan joutunut kävelemään tähän asti niissä Kuomissaan, vaikka kevät alkaa olla jo pitkällä.
[/quote]
Tai edelliset kevätkengät menneet rikki ja kauppareissulle ei ole ollut muuta kuin nuo Kuomat. On sitten matkalla käyttänyt Kuomia ja kaupassa ottanut ne pois, ettei hiosta liikaa. Koululaisilla kasvaa jalka nopeasti, joten monia kenkiä ei välttämättä ennestään ole ollut.
Kaupoissa ja ravintoloissa töissä olleena tiedän että lattioilla saattaa olla lasinsiruja, joten kengät tulisi ehdottomasti pitää jalassa, mutta tuskin kaikki osaavat niin ajatella. Mikä tässä nyt muuten oli niin kovin ihmeellistä? Lapselle kuitenkin ostettiin asianmukaiset kengät?
Mä kävelin itse yhteen aikaan tosi usein paljain varpain kesällä.
Mun lapsi luoksenteli eilen ja tänään meidän pihalla sukkasillaan. Siinä sulle järkytystä.