Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa nähtyä tänään

Vierailija
22.04.2013 |

Ihan kummallista.

Lapsella oli ostoskärryssä kuomat, läytetyt. ilmeisesti tämän talven. Tuo lapsi oli jo sellainen iso koululainen. Olivat ilmeisesti olleet kenkäostoksilla suuressa marketissa. Tämä koululainen sitten viipotti pitkin kauppaa ihan paljain jaloin. Kassalle osuivat samoihin aikoihin kanssani. Ostivat tennarit, jotka tuo koululainen laittoi sitten akssan jälkeen paljaisiin jalkoihinsa ja ne kuomat otettiin mukaan. Aivan outoa juoksennella paljain jaloin kaupassa saati tähän aikaan vuodesta. Kiksiköhän ei ollut kuomissa kassalle asti. Toinen outo juttu oli tuo sukattomuus.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 22:06"]

Kaupoissa ja ravintoloissa töissä olleena tiedän että lattioilla saattaa olla lasinsiruja, joten kengät tulisi ehdottomasti pitää jalassa, mutta tuskin kaikki osaavat niin ajatella.

[/quote]

Itse olen käynyt kaupoissa kesällä paljain jaloin. Miksi viitsisin erikseen laittaa kenkiä jalkaan kauppaan sisälle mennessä, kun olen selvinnyt kadullakin kengittä sinne kauppaan saakka. Vielä ei ole tullut lasinsiruja vastaan. Jos siruja olisikin, ne olisi helppo havaita, varsinkin kun kaupat ovat yleensä hyvin valaistuja. Baareissa on kyllä totta tuo lasinsirujen vaara, kun humalaiset illanviettäjät pudottelevat helposti tuoppeja lattialle.

Vierailija
2/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:55"]

Kaupoissa ja ravintoloissa töissä olleena tiedän että lattioilla saattaa olla lasinsiruja, joten kengät tulisi ehdottomasti pitää jalassa, mutta tuskin kaikki osaavat niin ajatella.

[/quote]

Itse olen käynyt kaupoissa kesällä paljain jaloin. Miksi viitsisin erikseen laittaa kenkiä jalkaan kauppaan sisälle mennessä, kun olen selvinnyt kadullakin kengittä sinne kauppaan saakka. Vielä ei ole tullut lasinsiruja vastaan. Jos siruja olisikin, ne olisi helppo havaita, varsinkin kun kaupat ovat yleensä hyvin valaistuja. Baareissa on kyllä totta tuo lasinsirujen vaara, kun humalaiset illanviettäjät pudottelevat helposti tuoppeja lattialle.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka paskaisilla jalanpohjilla mahdat tulla kotiin?

Paljan varpain kulkeminen on ok uimarannalla mutta pitkin katuja ja kauppoja..huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat=rumat jalan pilaavat lyhytvartiset talvisaappaat.

Vierailija
4/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mietin just, oisinko itse koskaan kesällä käynyt kaupassa paljain jaloin. Ehkä jossain pienessä kyläkaupassa hirveellä helteellä olen. Isoon marketiin en menisi ilman kenkiä, eihän sitä tiedä mitä kaikkea lattioilla pyörii. No joka tapauksessa jos kulkee kaupunkioloissa ilman kenkiä, kandee jalkapohjat pestä kunnolla kotiin tultua. Menevät ihan mustaksi aika lyhyestäkin kävelystä. 

Vierailija
5/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:59"]

[/quote]

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka paskaisilla jalanpohjilla mahdat tulla kotiin?

Paljan varpain kulkeminen on ok uimarannalla mutta pitkin katuja ja kauppoja..huhhuh.

[/quote]

Paljain varpain kävely on oikeasti ihanaa. Oletteko ikinä menneet metsään avojaloin? Sitä tunnetta ei voi uskoa ennenkuin sen kokee.

Noin puoli kilometriä jouduin kerran kulkemaan avojaloin asfalttista pyörätietä. Se oli mukavaa, tosin piti varoa pikkukiviä. Tämä oli pakkotilanne, sillä olin kotiinpaluumatkalla ja uusista kengistä oli tullut järkyttävät rakot kantapäihin, enkä voinut enää jatkaa niillä.

Ja kyllä, jalkapohjat oli hyvin mustat kun tulin kotiin. Ei siis muuta kuin jynssäämään. En pidä likaisista jaloista kotona. En itsellä, enkä vieraillakaan.

Vierailija
6/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jalat voi pestä. Ei se ole vaikeaa. Kengänpohjia pestään yleensä harvemmin..

Vierailija
7/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jalat voi pestä. Ei se ole vaikeaa. Kengänpohjia pestään yleensä harvemmin..

[/quote]

Kengät yleensä jätetäänkin eteiseen mutta sinä lampsit paskaisilla jaloilla ainakin sinne kylppäriin. Hyi.

Vierailija
8/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:04"]

Paljain varpain kävely on oikeasti ihanaa. Oletteko ikinä menneet metsään avojaloin? Sitä tunnetta ei voi uskoa ennenkuin sen kokee.

Noin puoli kilometriä jouduin kerran kulkemaan avojaloin asfalttista pyörätietä. Se oli mukavaa, tosin piti varoa pikkukiviä. Tämä oli pakkotilanne, sillä olin kotiinpaluumatkalla ja uusista kengistä oli tullut järkyttävät rakot kantapäihin, enkä voinut enää jatkaa niillä.

Ja kyllä, jalkapohjat oli hyvin mustat kun tulin kotiin. Ei siis muuta kuin jynssäämään. En pidä likaisista jaloista kotona. En itsellä, enkä vieraillakaan.

[/quote]

Asfaltillakin kävely on mukavaa, kun siihen tottuu. Pikkukivet ei sitten enää haittaa.

Jos on hyvin tarkka likaisista jaloista, niin silloin oikeastaan pitäisi jynssätä myös koiran tassut aina sisälle tullessa, koska myöskään koirat ei yleensä liiku ulkona kengät jalassa.

Vierailija
9/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi hienoa kävellä asvaltilla paljain jaloin sadevesien liuottamien koiranpaskojen, kusien, ihmisrään ja kaiken muun paskan päällä.

Vierailija
10/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljain jaloin kävely tekee hyvä jaloille. Lääkäri kehotti tytärtäni kävelemään ilman kenkiä mahdollisimman paljon ulkona jotta jalkaholvi vähän nousisi. Ikävä kyllä hän ei tykkää kävellä paljain jaloin, joten olen komentanut juoksentelemaaän sukkasillaan ulkona.

Vierailija
11/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:24"]

Varmaan tosi hienoa kävellä asvaltilla paljain jaloin sadevesien liuottamien koiranpaskojen, kusien, ihmisrään ja kaiken muun paskan päällä.

[/quote]

Kyllä se on, mutta sitä ei voi tietenkään ymmärtää, ellei itse sitä harrasta.

Vierailija
12/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi kamala! miettikääs nyt mitä voi käydä jos siellä kaupassa vaikka astuisi kiven päälle.

Vierailija
13/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 22:47"]

mitkä ihmeet on Kuomat?

[/quote]

Kuomat on oikein hyvät jalkineet. Ne ovat parhaat talvikengät, jotka minulla itselläni on koskaan ollut. Ovat tarpeeksi suuret (kengänkokoni on 42/43) ja leveälestiset. Päällä tarranauhat, joilla saa ne sopivan kireälle. Lämpöä löytyy kovillekin pakkasille. Ovat suomalaiset kengät, ne tehdään Kuomiokoskella. Kaikenlaiset jokasäänsaappaat jostain Italiasta ovat kaukana kaukana perässä Kuomien laadusta, eivätkä niiden lestit edes sovi minun jalkaani.

Vierailija
14/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se lapsi oli astunut johonkin kunnon kuralammikkoon yms ja kengät ja sukat olivat kastuneet läpimäriksi ja oli pakko ostaa uudet kengät jos olivat vaikka jonnekin vielä  menossa kaupan jälkeen????

Vierailija
15/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap eikö sulla ole elämää?

Vierailija
16/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 17:26"]

ehkä se lapsi oli astunut johonkin kunnon kuralammikkoon yms ja kengät ja sukat olivat kastuneet läpimäriksi ja oli pakko ostaa uudet kengät jos olivat vaikka jonnekin vielä  menossa kaupan jälkeen????

[/quote]

Ei niiden paikka sitten ainakaan ostoskärryissä ollut, missä muut kuljettavat ruokaostoksiaan.

Vierailija
17/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ls- ilmoitus, kun ei ole kuin muut. Mulla on kuomat ja sukkia ei ole jalassa. Ikää 47v. Esikoinen ei myöskään tykkää sukista. Kuopus sitten ainoa normaali meidän perheessä.

Vierailija
18/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote] No tottakai ne jalat ovat likaiset, yhtä likaiset kuin kengänpohjat kun tulen kotiin. Sitten ne jalat pestään tai jos ollaan mökillä, ei välttämättä edes pestä paitsi jos rasvaan ne illalla. En itsekään pidä kenkiä tai sukkia kuin pakosta.

Vierailija
19/28 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls-ilmoitus?!? Haloo.

Yksi hyvä selitys on, että ovat olleet reissussa (kaupoilla) ja lapsi on onnistunut hyppäämään lätäkköön sillä tavalla, että kengät ovat kastuneet litimäriksi samoin kuin sukat. On päätetty ostaa uudet (kevät)kengät saman tien.

Tai yksinkertaisesti vain ovat olleet ostamassa hitto kenkiä ja äiti (?) on sanonut lapselle, ettei tarvitse laittaa kenkiä takaisin jalkaan, laitat sitten kassalla uudet.

Lapsi on kysynyt, saanko kävellä paljain jaloin, ja äiti on sanonut, että kävele nyt sitten.

Ja täällä joku pelokas kyttääjä pohtii asiaa ja vaivaa sillä päätään, ja toinen puupää kehottaa varuiksi tekemään ls-ilmoituksen.

Ei mikään ihme, että täällä kärsitään masennuksesta ja ahdistuksesta. Kyttäys ja ahdasmielisyys on todellista.

Vierailija
20/28 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään töiden jälkeen Prismassa. Oli niin komea auringonpaiste ja kesäisen lämmin. Hetken mielijohteesta riisuin kengät autoon ja painelin kauppaan paljain jaloin :) ja ainakin meidän Prismassa on puhtaat lattiat. Ainoa hankala paikka oli kylmäaltaan vieressä, kun lattia oli kylmä. Ihana kesäfiilis !!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi