Millainen esikoisen synnytys sinulla, joka et revennyt?
Katsoin tilastoja, Suomessa tehdään jopa puolelle ensisynnyttäjistä välilihan leikkaus! Ja kuinka moni sitten repeää itse? Kumpi on parempi sitten...
Onko täällä ketää, joka on säilynyt ilman leikkausta ja ilman repeämiä ensimmäisestä synnytyksestä? Millainen synnytys oli?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 18:00"]
Tehtiin eppari, en revennyt, lapsi 3kg ja siro päänympärys 33cm.
[/quote]
Jatkoa: Mulla on siis "pienet paikat". Näin sanoi kätilö ja teki siksi epparin. Toisaalta se oli silloinen trendi, että kaikille ensisynnyttäjille tehtiin eppari. En ole muuten koskaan kärsinyt epparista, en ole tuntenut sitä enkä ole nähnyt mitään arpea.
Ei revennyt vähän jotain pieniä naarmuja tuli. Synnytys oli aika hidas mutta vauva pieni 51cm 3190g toivottavasti ei nytkään repeä synnytys edessä ihan hetkenä minä tahansa
Minulla on 2 lasta enkä ole kummastakaan revennyt tai "saanut" episiotomiaa eli välilihan leikkausta.
Esikoisen synnytys käynnistettiin rv39 ja hän syntyi 9h7min myöh 7min ponnistusvaiheen jälkeen. Päänympärys oli 37cm enkä silti revennyt.
Kuopus läksi syntymään itse rv40 ja synnytys kesti 5h55min josta ponnistusvaihe 12min (oli 500g isompi) ja py oli 35cm.
Että voi se näinkin mennä:)