Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOileipäkakun tekijät - mistä ostatte leivät?

Vierailija
06.05.2013 |

Kaupassa on nykyään todella vähän sellaisia vuokaleipiä, joita ei olisi valmiiksi viipaloitu. Käytännössä vain saaristolaileitää/maalahdenlimppua saa viipaloimattomana, mutta aika tylsä siitä yksinään on tehdä voileipäkakkua, eikä se oikein sovikaan kuin tiettyihin kalakakkuihin. Jos taas yrittää kasata kakkua "väärinpäin" viipaloiduista paloista, se yleensä ei pysy nätistä kasassa. Tuntuu että edes leipomoiden myymälästä ei saa erikseen tilaamatta viipaloimatonta vuokaleipää ja mulla ei taas riitä pokka mennä leipomoon pyytämään erkoispalvelua siksi, että ostan teiltä vaan puolet tarvikkeista, vaikka voisin ostaa koko tuotteenkin...

Eli mistä ostatte leipänne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan tavallista valmiiksi viipaloitua vehnäpaahtoleipää ja leikkaan niistä reunat pois. Voisi sen varmaan tehdä täysjyväpaahtiksestakin, mutta sitten on kostutuksen kanssa oltava tarkempi. Valmiilla paloilla tehtynä leikkaaminenkin on sitten helpompaa. Ja saa sen kokoisen kun haluaa, mä teen normisti 9 palaa kerroksessa, vieraita kun on yleensä se 20 hengen molemmin puolin.

Vierailija
2/5 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tilaan juurikin leipomosta. Yleensä teen ison satsin kerrallaan juhliin ja nomitilaus on 5 kpl vaaleaa viipaloimatonta vuokaleipää ja 5 kpl vaaleaa. Näistä tulee yhteensä 8 muhkeaa kakkua. Laitan vuorottelleen tummia ja vaaleita viipaleita.

Tahnat teen tuorejuustoon tai smetanaan, maksapastejaa notkistan pienellä smetanalisällä. Ulkopuolelle koristeiden alle majoneesia. Kermaviili ei mielestäni sovi, se kastelee leipää liikaa eikä ole riittävän tujakan makuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista ennen ostin, viipaloivat sen vuokaleivän tilauksesta.

Vierailija
4/5 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallisesta kaupasta ostan ja leikkelen reunat sitten pois. Ruis Realia tarvitsen kalakakkuun ja ei kai sitä saisi leipomosta. Kostutus täytyy tehdä varoen.

Vierailija
5/5 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta. Maketissakin on usein pitkittäin viipalaoitua vuokaleipää, tummaa ja valeaa, juurikin voileipäkakun tekoon tarkoitettu. Joskus ne on pakastealtaassa. Eli ihan prismasta olen ostanu. Pienistä paikallisista leipomoista saa yleensä tilauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä