Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät ruokailutavat.

Vierailija
03.07.2020 |

Itselläni hermot koetuksella, kun sukulaiseni syödessään, kolisuttaa ruokailuvälineitä todella kovaa lautaseen. Kamalaa kolinaa ja kilinää. Lisäksi ryystämisen ääni juodessaan. En kestä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhtäily.

Vierailija
42/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa misofoniasta. Ehkä vika onkin teissä eikä siinä mässytyksessä?

Minä kärsin misofoniasta. Olen omalle perheelle lukemattomia kertoja pahoitellut sitä, että poistun pöydästä ennen muita tai vien lehden/kirjan/läppärin toisaalle jos joku tulee pöytään syömään.

En voi tälle vaivalle mitään, enkä tee siitä koskaan numeroa. Toivoisin, että muutkaan ei tekisi, sillä se on minulle aika noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun joku syö makkaraperunia kyyryssä lippis pääsä vasen käsi kulma-asennossa poven eessä ja tuikkaa kertakäyttishuorukalla perunalohkot yksitellen lauttaselta kuin jokin tikkalintu pikosekunnissa puun rungolla hipsivän möngijäisen

Vierailija
44/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisn itseni ärsyttävän näköiseksi jos säisin ravintolamaisesti veihi oikeessa ja huorukka vasemmas. Aina pitäs haarakkaa suuhun tunkeissa vääntää päätä vasemmalla. Myöskin haarukan ylöaslainen käyttö näyttää snobeilulta, mieluiten piikit ylöspäi. Olen kuitenki oikeekätinen joten haarukka mieluiten oikeessa ja veittä käytellään vai jos täytyy silpoa pihviä pienemmäksi

Vierailija
45/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärsyttää erityisesti mullah

Vierailija
46/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri soittaa ja kuin käskystä alkaa raapimaan lusikalla lautasta.Siis syö ja raaputtaa että se ottaa korviin.Olen usein kysynyt miksi aina meteli kun soittaa.Jos ei tiskaa, syö tai istuttaa kukkia ja napsii poikki lehtiä saksilla. Tai ompelee koneella .........

Nyt olen oppinut sanomaan että soita kun olet syönyt. 

Muistelepa mitä teki Jopen hahmo Lainat Lampinen kun asiakas soitti

Vierailija
47/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus koulussa opettaja sanoi et  vaikka ette just muita pöytätapoja osaisikan niin älkää  siivotko leivänpalalla lautaselta kastiketta.

Hänen mielestään siis  pahinta mitä voi ruokaillessa tehdä. 

Vierailija
48/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus koulussa opettaja sanoi et  vaikka ette just muita pöytätapoja osaisikan niin älkää  siivotko leivänpalalla lautaselta kastiketta.

No jos huorukalla laasee lauttasen puhtaaksi ja syöleipänpalan niin ei kai se nii mahoton asia ole. parempi kuin että kädessä pitäis leipää ja pyyhkin sitten lauitasen tai että nuolis lautasen puhtaaksi

Vierailija
49/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiskutus, rouskutus, suu auki syöminen, äänekäs "mmnhmnhhmmn"-hengitys mässyttäessä, suun avaaminen niin isolle että voisi helposti ottaa nieluviljelyn ja ruokatorven biopsian, se kun laittaa liian kuumaa ruokaa suuhun ja sitten puhaltelee suu auki niin että kaikki näkee kun se kuuma peruna pyörii siellä, jugurttipurkin tai keittokulhon kiivas kaaputtaminen, purkan jauhaminen ja purkkapallojen poksauttelu, juoman ryystäminen tai nieleminen siten että kurkku rutisee, ähkäisy tai huokaisu perään, toisen syömisten kommentointi. Se kun bussissa vierustoveri syö jotain rapisevaa tai esim. banaania - ei pelkästään se ääni vaan myös se haju. Joo, en ole lääkäri mutta tiedän että mulla on misofonia.

Vierailija
50/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

virta päälle ja miestä ovelle kirjoitti:

Se kun joku syö makkaraperunia kyyryssä lippis pääsä vasen käsi kulma-asennossa poven eessä ja tuikkaa kertakäyttishuorukalla perunalohkot yksitellen lauttaselta kuin jokin tikkalintu pikosekunnissa puun rungolla hipsivän möngijäisen

möngijäisen :D Kertoos ny meilte lishää hoonoulla sooumella.

Vierailija
51/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Siksi nuolen aina lautasen puhtaaksi.

Eipä tarvitse tiskata:)

Vierailija
52/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässyttäminen kun syödään ruokaa suu auki, tai se kun syödessä kolkutellaan takahampaita yhteen.

Vierailija
53/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää se, kun jotkut pitävät haarukkaa ja veistä väärissä käsissä. Samoin ärsyttää, jos aikuinen ronkkii ruokapöydässä lautaseltaan pelkällä haarukalla. Eräs sukulainen tekee aina niin. Tulee mieleen, että eikö hän luota, että ruoka on kunnollista, eli ei uskalla laittaa suuhunsa koko haarukallista. Pitää aina ronkkia joku herne kerrallaan.

Vierailija
54/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ei syödä eikä juoda yhtä aikaa.

Ketjua lukiessa tiedätte kyllä syyn.

Vierailija
55/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat, mitä tässä on jo tullut. Nyt, kun työskentelen etänä, olen herkistynyt entisestään puolison äänille. Työhuoneen oveakaan en haluaisi pitää koko ajan kiinni, kun se saa tilan tuntumaan ahtaalta.

Aamulla kalisutetaan lusikkaa puurolautaseen. Sitten lusikkaa kahvikupissa. Onneksi hörppäämisen ääni ja sen jälkeinen henkäisy eivät kuulu minulle saakka. Esimerkiksi retkillä, kun eväänä on leipiä, hän haukkaa kolme kertaa leipäänsä ennen kuin alkaa pureskella sitä posket pullollaan, ja usein juuri sillä hetkellä muistaa myös alkaa jutella jostain. Päivällisellä jälleen aterimien kilinä.

Maiskuttamisesta olen sanonut heti suhteemme alussa, että en kestä sitä ollenkaan. Hän syö karkkeja pitkin päivää ja niitä imeskellessä pääsee edelleen maiskutusääniä, mutta yleensä murhaava katse riittää.

Ei ole sika enkä aio jättää, vastaan vain ap:n kysymykseen ja kyllä, minulla on varmasti vielä ärsyttävämpiä tapoja ja puoliso epäilemättä osaisi kertoa niistä, jos häneltä kysyttäisiin.

Vierailija
56/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarin katsominen syödessä. Ymmärrän, että joskus voi syödä vaikka pizzaa telkkaria katsellessa, mutta en käsitä sitä että jokainen ateria syödään TV:n edessä. Toinen ärsyttävä piirre on puhelimen räplääminen ruokapöydässä.

Vierailija
57/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni syö aivan käsittämättömän hitaasti. Hänellä ei ole mitään vaivaa, jonka takia hänen olisi pakko tehdä niin, vaan se on vain tapa. Tahti on sellainen, että jos muut seurueen jäsenet ovat syöneet pizzansa loppuun jo jonkin aikaa sitten, niin tämä tyyppi on saanut syötyä ehkä neljänneksen. Ja muut ovat siis syöneet ihan normaaliin tahtiin, kukaan ei todellakaan ole ahminut. Asiasta on joskus vähän huomautettu, ja selitys kuuluu, että hän nauttii ruoasta. Ok, mutta onko se nauttimista, jos koko ruoka ehtii täysin jäähtyä? Ja minkä takia vain hitaasti syöminen olisi nauttimista? Kyllä normaalillakin tahdilla ehtii nauttia.

Vierailija
58/63 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

veganismi

Vierailija
59/63 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin S.B:n ohjelmaa. Ruokailutavoissa olis petraamista, ei edes perustapoja osata. Kun syödään haarukalla ja veitsellä ja haarukka on vasemmassa kädessä, pidetään piikit alaspäin. Kun on pelkkä haarukka oikeassa kädessä esim. salaattia syödessä sitten on piikit ylöspäin. Ihme tyyli nykyään syödä miten sattuu. Söhritään niillä ruokailuvälineillä ranteet konkelossa. Ja niistä ruokailuvälineistä pidetään ylhäältä kiinni, ei siitä varren alaosasta.

Vierailija
60/63 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerhot,pyylevät naiset musuttaa kaikia ilmasta: Pulaa kesiä karkkia ja saman hengen vetoon en laihdu.Syön vain yhden kerran ruokaa illalla.

Mitä tässä oikein yritetään sanoa? Kerhot mussuttavat pulaa ilmasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan