Ärsyttävimmät ruokailutavat.
Itselläni hermot koetuksella, kun sukulaiseni syödessään, kolisuttaa ruokailuvälineitä todella kovaa lautaseen. Kamalaa kolinaa ja kilinää. Lisäksi ryystämisen ääni juodessaan. En kestä.
Kommentit (81)
Näiden naisten ruokailutavat ovat kyllä hiukan etovia...
Ihmettelen, miksi näissä kaikenmaailman reality-ohjelmissa ihmiset pitävät haarukkaa ja veistä ihan omituisesti. Haarukka piikit pystyssä ja veitsi kummallisessa otteessa, välillä molemmat väärissä käsissä. Ihan kuin eivät olisi ikinä syöneet veitsellä ja haarukalla ja sitten kun tarjotaan jotain pihviä tms., yrittävät syödä hienosti, mutta eivät osaakaan. Onko tämä pikaruokakulttuurin syytä vai mistä johtuu. Tarvitaan kohta kursseja näille uusavuttomille.
Eilen yhden yhdistyksen pikkujouluaterialla ärsytti eniten, kun yksi nainen alkoi ruokaillessa kertoa mahataudistaan yksityiskohtaisesti selittäen mitä tuli mistäkin päästä. Yritin kohteliaasti hiljaa kuiskaten sanoa että please, ei näitä juttuja ruokapöydässä, mutta katsoi ihan omituisesti ymmärtämättä toivettani ja jatkoi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruoan sotkeminen lautasella epämääräiseksi mössöksi ennen syömistä.
Tämä. Pahimmat tapaukset kaatavat vielä lasista maitoa sen haarukalla muussatun perunan päälle. Aikuiset ihmiset!
Ruoka suussa puhuminen, ei osata itse syödä, vaikka on aikuinen, aikuinen käyttää noloa ruoka lappua.........sitä ei saa käyttää enää 8-v täyttänyt henkilö !!!!!!!! Joku kaataa lisää ja lisää juomaa, esim maitoa, vaikka oma lasi on melkein täynnä, eikä enempää saa ottaa, kuin sen yhden lasin/päivä. Ja, että puhelinta yms älylaitetta katsotaan, pelataan yms ruoan aikana...........
Miehellä hoitamaton parta, siinä viikon ruokalista, yäk
Vierailija kirjoitti:
Syöminen pelkästään haarukkaa käyttäen.
Esim. pastaa syödään VAIN haarukalla.
Ruoan, yleensä keiton tai puuron, "järjesteleminen" lusikalla lautasella ennen lusikoimista. Sietämätöntä! Miksi?
Ei nyt suoranaisesti ruokailutapa mutta kerron silti kun aiheesta kerran puhutaan.
Olen kalalle allerginen ja työpaikan taukohuoneessa moni lämmittää kalaruokia mikrossa. Ne nesteet jäävät sinne mikroon ja kupuun- kumpaakaan ei pyyhitä vaan jätetään sinne. Sama kun gluteenittoman leipä voideltaisiin samalla leipälautasella kuin muiden.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaiseni syö aivan käsittämättömän hitaasti. Hänellä ei ole mitään vaivaa, jonka takia hänen olisi pakko tehdä niin, vaan se on vain tapa. Tahti on sellainen, että jos muut seurueen jäsenet ovat syöneet pizzansa loppuun jo jonkin aikaa sitten, niin tämä tyyppi on saanut syötyä ehkä neljänneksen. Ja muut ovat siis syöneet ihan normaaliin tahtiin, kukaan ei todellakaan ole ahminut. Asiasta on joskus vähän huomautettu, ja selitys kuuluu, että hän nauttii ruoasta. Ok, mutta onko se nauttimista, jos koko ruoka ehtii täysin jäähtyä? Ja minkä takia vain hitaasti syöminen olisi nauttimista? Kyllä normaalillakin tahdilla ehtii nauttia.
Mikähän se suomalainen normaali tahti sitten on? Itse kauan ulkomailla asuneena ja joskus kun Suomessa käyn, olen siellä aina niinkuin "myöhässä" syömisieni kanssa. Suomalaiset syövät mielestäni tosi kiireesti ja nopeasti, ikäänkuin olisi just seuraavaksi kiire lähtö jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Sormin syöminen, varsinkin jos on pitkät petolinnun kynnet.
Rasismia arvostella toisesta kulttuurista tulleita !
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli lukiossa luokkakaveri, joka työnsi kielensä aina ulos suusta, kun oli työntämässä sinne lusikkaa tai haarukkaa. Ei ehkä itse edes tajunnut tekevänsä niin. Todella yököttävää. Terveisiä Merjalle Jäkeen.
Fatu Diarrea tyyli, vinkkulasi ja rööki toisessa kädessä !
Lippis päässä ruokapöydässä. Tästä syystä en aterioi esim huoltoasemilla kun on turhan yleinen näky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaiseni syö aivan käsittämättömän hitaasti. Hänellä ei ole mitään vaivaa, jonka takia hänen olisi pakko tehdä niin, vaan se on vain tapa. Tahti on sellainen, että jos muut seurueen jäsenet ovat syöneet pizzansa loppuun jo jonkin aikaa sitten, niin tämä tyyppi on saanut syötyä ehkä neljänneksen. Ja muut ovat siis syöneet ihan normaaliin tahtiin, kukaan ei todellakaan ole ahminut. Asiasta on joskus vähän huomautettu, ja selitys kuuluu, että hän nauttii ruoasta. Ok, mutta onko se nauttimista, jos koko ruoka ehtii täysin jäähtyä? Ja minkä takia vain hitaasti syöminen olisi nauttimista? Kyllä normaalillakin tahdilla ehtii nauttia.
Mikähän se suomalainen normaali tahti sitten on? Itse kauan ulkomailla asuneena ja joskus kun Suomessa käyn, olen siellä aina niinkuin "myöhässä" syömisieni kanssa. Suomalaiset syövät mielestäni tosi kiireesti ja nopeasti, ikäänku
Kollega syö tooodella hitaasti. Sekä syö hitaasti, välillä laskien oikein välineet kädestään, että puhua papattaa syödessään niin paljon, ettei siinä paljon ruokaa ehdi tuulensuojaan laittamaan.
Lopulta kaikki muut ovat syöneet ja tällä on vielä se 3/4 annoksesta edessään. Papatus senkuin jatkuu.
Vaikka olemme asiantuntijahommissa eikä mitään kellokorttia tarvitse leimaille lounaalle lähtiessä, joku tolkku sitä pitää olla ajankäytössä. Moni joutuu toteamaan, että "jahas, alkaapa palaveri kohta, joudun lähtemeään". Välistä tämä sankari jää yksin syömään sinne ravintolaan, kun muilla oikeasti muutakin tekemistä.
No, nykyään etätöissä ja tämän tapauksen lounasseurasta tulee nautittua enää n. kerran kuussa, tai parissa.
Vierailija kirjoitti:
Lippis päässä ruokapöydässä. Tästä syystä en aterioi esim huoltoasemilla kun on turhan yleinen näky.
Minä syön ihan Helsingin "fiinimmissäkin" bistroissa - aina lippis päässä. Ikää on jo kohta 40v. mutta lippis on ja pysyy.
Niin muuten syö moni muukin. Tai pipo päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön ihan Helsingin "fiinimmissäkin" bistroissa - aina lippis päässä. Ikää on jo kohta 40v. mutta lippis on ja pysyy.
Juntti. Kasva aikuiseksi; lippis kuuluu vaan pikkupojille. Kertakaikkiaan ruma vaatekappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntti. Kasva aikuiseksi; lippis kuuluu vaan pikkupojille. Kertakaikkiaan ruma vaatekappale.
No sinulla on oma mielipiteesi ja oikeutesi siihen. Veikkaanpa, että minä ja viiteryhmäni pidämme sinun tyyliäsi junttina ja rumana.
Veikkaanpa myös, että koko elämäntyylisi on mielestämme todella tylsä ja aneeminen. Siitä kertoo jo termin "huoltoasema" käyttö.
Ja ei, emme ole kouluttamattomia "elämän koululaisia" vaan koko tuttavapiiri ihan korkeakoulutettua porukkaa.
Maailma vain muuttuu, Eskoseni.
Piereskely ruokapöydässä ja äänekkäät röyhtäisyt.
Vaimoni tekee tätä mutta olen jo tottunut siihen.
Tuo on kyllä jo liian hidasta ja se papatus koko ajan, eihän sitä jaksa kuunnella. Pieni juttelu on ok muttei yhtä ihmistä jaksa koko ruokailuajan kuunnella. Syököön yksinään tuommoinen papattaja.
Ruoan sotkeminen lautasella epämääräiseksi mössöksi ennen syömistä.