Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla ei ole yhtään ystävää/kaveria?

Vierailija
03.07.2020 |

Onko muita, joilla ei oikeasti ole yhtään ystäviä tai kavereita, joita voisi pyytää esim. kahville kotiinsa, ostoksille tms?

Minulla voi helposti mennä todella monta viikkoakin ilman, että kukaan soittaa tai laittaa viestiä... Olen vaan aina miehen ja pienten lapsieni kanssa kotona. Nyt olen toki hoitovapaalla, mutta ei se tilanne tämän parempi tai sosiaalisempi ollut ennen lapsiakaan töissä ollessani.

En ymmärrä, miten tilanne on tämä, koska kuitenkin olen luonteeltani ystävällinen, empaattinen ja tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa...

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon taas tämän saman, eli: jos laitan tähän sähköpostiosoitteeni, niin laitatko viestiä ja alat ystäväkseni, vai jatkatko siitä valittamista että niitä ystäviä ei ole? Eli haluatko oikeasti ystäviä, vai haluatko vain valittaa ettei niitä ole? Tämä on oikeasti tärkeä tieto vastaamisen kannalta.

Valittaa? Onko asiasta kertominen valittamista?

Vierailija
62/87 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ketään ystävää. Aivan sama vaikka tappaisin itseni. Ei sekään ketään kiinnostaisi. No pitää ajatella positiivisesti, elämä ei ole pakollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me perustettiin joskus porukka täällä vauvalehden sivuilla, meitä oli ympäri Suomea ja nähtiin isolla porukalla milloin missäkin ja pidettiin päivittäin yhteyttä wa-ryhmässä. Se kuitenkin vähitellen kuihtui kasaan. Jokainen sai vuorollaan lapsia eikä aika enää riittänyt. Sen verran hajallaan asuttiin, ettei tuosta ryhmästä jäänyt ketään :(

Olisi hienoa löytää/ perustaa tälläinen porukka uudelleen! Ketkä lähtisi mukaan? Voitais ensin jutella niitä näitä jossain suljetussa ryhmässä ja jos synkkaa niin vaikka nähdä jossain myöhemmin?

Tuo oli ennen kuin persut pilasivat palstan. Ei kukaan normaali ihminen halua kuunnella livenäkin samaa persujen öyhötystä jota palsta on täynnä.

Vierailija
64/87 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koulukavereita lukuunottamatta läheisiä ystäviä oikein koskaan ollutkaan. Jostain syystä en vaan kelpaa, tai sitten kelpaan "hätävaraksi" tai auttajaksi, muuten minut voikin sitten unohtaa.

Nykyään olen jo niin mökkihöperöitynyt ettei edes kiinnosta enää yrittää saada ystäviä tai miestä. Olen saanut jotenkin kieron käsityksen ihmissuhteista, että se on vain pelkkää hyväksikäyttöä.

Ei se varmasti oikeasti niin ole, mutta kun itsellä ei ole ollut koskaan positiivisia kokemuksia ihmisistä niin ei niitä sitten osaa sillä tavalla halutakaan. Ennemminkin viihdyn eläinten kanssa koska ne ovat niin aitoja tunteissaan.

Kaipuuta ihmisten luo eläin ei kokonaan poista, mutta en enää jaksa tehdä asialle mitään. Tuntuu ettei mulla ole mitään annettavaa kuitenkaan.

Sinänsä erikoista että yksinäisiä on niin paljon eivätkä he kohtaa. Osasyy varmasti on että jossain kohtaa sitä vaan tottuu siihen kelpaamattomuuden tunteeseen ja joko tiedostamatta tai tietoisesti luovuttaa.

Vierailija
65/87 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua lähteä mukaan ???

Moni varmasti lähtee jos tuo oikeasti realisoituu. Miten sen sitten täältä käsin saa tehtyä..?

Vierailija
66/87 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me perustettiin joskus porukka täällä vauvalehden sivuilla, meitä oli ympäri Suomea ja nähtiin isolla porukalla milloin missäkin ja pidettiin päivittäin yhteyttä wa-ryhmässä. Se kuitenkin vähitellen kuihtui kasaan. Jokainen sai vuorollaan lapsia eikä aika enää riittänyt. Sen verran hajallaan asuttiin, ettei tuosta ryhmästä jäänyt ketään :(

Olisi hienoa löytää/ perustaa tälläinen porukka uudelleen! Ketkä lähtisi mukaan? Voitais ensin jutella niitä näitä jossain suljetussa ryhmässä ja jos synkkaa niin vaikka nähdä jossain myöhemmin?

Tuo oli ennen kuin persut pilasivat palstan. Ei kukaan normaali ihminen halua kuunnella livenäkin samaa persujen öyhötystä jota palsta on täynnä.

Epäilen kuule vahvasti että noita livenä tulee näkemään. Se huvi on juuri anonyymiydessä.

Vierailija
67/87 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen ystävyys(30 v) lopahti mm.luottamuspulan vuoksi.Usko elinikäiseen ystävyyteen mennyt,ihmisyyteen jaksan vielä uskoa.

Vierailija
68/87 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin kaikki kaverit heti luokion päätyttyä, kun muuttivat toisiin kaupunkeihin :(

Jäin itse tuppukylään vanhempien mieliksi ja opiskelin seuraavan kolmen vuoden sisällä aikuiskoulutuksessa. Ja ei yhäkään kavereita. En jaksa odottaa, että pääsen rohkaistumaan ja muutan helvettiin täältä.

Vierailija
69/87 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen puolituttu ystävä mutta hän kuoli viisi vuotta sitten. Tarkoitan että pystyi nyt jotakin juttelemaan satunnaisesti. Sen jälkeen en ole oikeastaan puhunut kenenkään ns. ystävän tms. kanssa tai tutustunut kehenkään. Kumppani kuitenkin löytyy.

Olen välttelevä ihmisten suhteen. Näillä mennään.

Vierailija
70/87 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tuntenut ulkopuolisuutta eikä ole juuri ystäviä löytynyt. Ensin omaa osaamattomuutta ja vanhemmiten ei sitten ketään vaan kiinnosta. Joku suostuu joskus näkemään mutta sekin pitää itse järjestää.

Vierailija
71/87 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon taas tämän saman, eli: jos laitan tähän sähköpostiosoitteeni, niin laitatko viestiä ja alat ystäväkseni, vai jatkatko siitä valittamista että niitä ystäviä ei ole? Eli haluatko oikeasti ystäviä, vai haluatko vain valittaa ettei niitä ole? Tämä on oikeasti tärkeä tieto vastaamisen kannalta.

Aika ikävä kaiku tässä viestissä... Jotenkin syyllistävä ja negatiivinen. Ei herättäisi ainakaan itsessäni halua ottaa yhteyttä.

Vierailija
72/87 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot selvästikin yksi pilaajista. Ketään ei kiinnosta kuunnella mitään öyhötystä persuista.

Vierailija
73/87 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks.

T: M22

Vierailija
74/87 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoi siitä kun huomasin, että minun pitää olla aina aloitteellinen. Lakkasin vain yhtäkkiä pitämästä yhteyttä ja nyt on ollut hiljaista monta vuotta putkeen.

Vierailija
75/87 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä!

Nyt kun lapset on isompia olisi aikaa ystäville, kahvitteluille, terasseilla istuskeluille, mutta ei ole ketään ketä pyytäisi. Joskus pyysin jotain työkaveria, mut niillä on omat kaverit työn ulkopuolella, et vaikka töissä sujuiskin yhdessä niin vapaa-ajalla on muita kavereita.

Ruuhkavuodet vei 90% kavereista. Ystävistäkin.

Nyt vaimon lisäksi kaksi aikuisuuden kynnyksellä olevaa lasta, kymmenkunta pariskuntaa ystävinä ja silti tuntuu yksinäiseltä.

Työkavereiden kanssa ei kiinnosta tehdä edes mitään, vaan ennemmin pyhitän ajan olemassaoleville ystäville. Jotenkin uusien ystävien hommaaminen tuntuu työläältä, verrattuna helppoihin nuoruusvuosiin.

Nuoruudenajan ystäviin törmää todella harvoin missään ja ei oikein tunnu luonnolliselta uudelleensytyttää näitä suhteita, vaikka mitään negatiivista ei ole puolin ja toisin.

Vierailija
76/87 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ns. kavereita oikeista ystävistä puhumattakaan. Enkä edes kaipaa. Olen ilmeisesti vanha ja väsynyt.

Vierailija
77/87 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuuttomme edetessä yksin olevia on enemmän.

Vierailija
78/87 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kaveri löytyy mutta ei tosiystävää. Ei sellaista kelle voi milloin vaan soittaa ja jutella. Ennen niitä oli mutta ei enää. Tuntuu että miehenä on vielä vaikeampi saada uusia kavereita entä naisten kun naisilla on monilla yhteisiä harrastuksia ja lapsetkin yhdistää.

Itse olen huomannut että ainut tapa tavata uusia ihmisiä on netti ja nettideittailu. Baarissa en viihdy enkä festareilla. Edelliset kaverisuhteet muuttuneet ja hävinneet. Mistä muut yksinäiset löydätte seuraa??? Joukkueharrastuksista en ole koskaan pitänyt

Mies32

Vierailija
79/87 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereita on muutama mutta ei ne kunnon kavereita ole. Kaverit on kiinnostunu siitä miten sulla menee ja voit jutella niille vaikeistakin asioista. Jos olisin lapsena tiennyt miten vaikeaa on aikuisena saada kavereita olisin pelannut nuoruuden ihan toisella tavalla

Vierailija
80/87 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aina haluaisin ystäviä ja tehdä heidän kanssa kaikkea, KUNNES arkitodellisuus iskee ja tajuaa ettei vaan jaksa. Ei riitä energia töiden ja perheen jälkeen enää mihinkään muuhun. Sitten kun on vapaa-aikaa niin haluaa vaan levätä.

Jee, kivaa tää vanheneminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan