Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kaipaisin... Kuulostaako mieheni narsistilta?

Vierailija
21.04.2013 |

Olen pohtinut mahtaako mieheni olla narsisti, tai ainakin että omaako hän voimakkaasti narsistisia piirteitä. Tiedän että nykyään on muotia leimata ihmisiä narsisteiksi ja olenkin vasta miettinyt tämän mahdollisuutta. 

Kun aloimme seurustella hän haukkui lähes kaikki ystäväni, ja oli sitä mieltä ettei minun tulisi viettää heidän kanssaan aikaa. Monien kanssa minulla onkin sen takia mennyt välit, koska en ole jaksanut sitä ainaista arvostelua ja inhottavia tilanteita. Ne harvat kenen kanssa vielä olen tekemisissä, joutuvat myös yhä jatkuvan arvostelun kohteeksi, ellei ole sellaisia ihmisiä joista saattaisi olla miehelleni jotain hyötyä (samalla alalla tms). Olen melko yksinäinen tänäpäivänä.

Miehelläni on tapana salailla asioita. Ei esim kerro naisystävistään minulle, jos jossain hänen naispuoliseen tuttuun törmäämme, en koskaan tiedä mistä hän tuntee nämä naiset, jotka saattavat vaikuttaa hyviltäkin tuttavallisilta. Olemme siis olleet jo vuosia yhdessä, mutta minulla on sellainen tunne että en vieläkään tunne miestäni tai tiedä puoliakaan hänen kavereistaan. Ja vaikka kuinka haluaisin, en luota mieheeni. Olen kertonut siitä joskus hänelle, mutta hänen mielestään se on yksin minun ongelmani.

Mieheni rakastaa sitä kun ihmiset ihailevat häntä. Hän on hakeutunut alalle, jossa saa runsaasti huomiota, ja on myös hyvin aktiivinen esim sosiaalisessa mediassa, laittaa jatkuvasti kuvia itsestään sinne (on komea) ym ym.. Kotona ollessaan viettää enemmän aikaa facebookissa kun normielämässä.

Mieheni on välillä tosi kylmä ja välillä tuntuu että hän ei tunne empatiaa samalla tavalla kun tavalliset ihmiset. Hän halveksii ihmisiä, joilla on syystä tai toisesta vaikeuksia elämässään. Hän ei myöskään koskaan oma-alotteisesti tee mitään ystävällistä minua kohtaan, esim muistaisi merkkipäivänä, ehdottaisi että pitäisin itse joskus vapaata, lepäisin (olen tällä hetkellä kotona pienten lasten ja vauvan kanssa ja ajoittain tosi väsynyt). Itse hän odottaa kuitenkin lahjoja merkkipäivinä, ja saattaa vinkata että ostaisin hänelle jonkun kalliin lahjan, vaikka hän ei itse olisi ostanut minulle mitään. Hänelle ei tule ollenkaan huono omatunto vaikka minä siivoaisin koko päivän aamusta iltaan ja hän makaisi sen ajan sohvalla. Tavallaan tuntuu että hän ottaa kyllä kaiken minulta vastaan, mutta ei anna juuri mitään takaisin.

Mustasukkainen hän tosin ei ole. Tai niin hän ainakin väittää. Enkä ole kyllä antanut aihettakaan. Edellisissä suhteissa on kyllä ollut, jopa sairaalloisen. Väkivaltaisia piirteitä omaa myös. On joskus lyönyt minua vuosia sitten.

Tästä taisi tulla nyt vähän sekava sepustus... Jos joku luki loppuun, niin herättikö ajatuksia? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kusipää mies on ainakin. haluatko tuhlata elämäsi kusipään kanssa? luulen että et varmasti halua.

Vierailija
2/6 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kyllä kuulostaa stereotyyppiseltä narsistilta, kun vielä mainitset tuosta väkivaltaisuudesta ja siitä, ettet hänen lastensa äitinä edes tunne hänen ystäviään..koita pitää yhteyttä omiin ystäviisi ja sukuusi, muuten jäät todella yksin ja miehesi armoille. 

Sinulla on arvo ap, voimia ja hyvää jatkoa eteenpäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tai itsekäs paska, eihän sillä nimellä ole väliä, mutta sillä on kai väliä miten elämääsi haluat elää. Jos on vieläpä ollut väkivaltainen, miksi ihmeessä jäisit tuollaiseen suhteeseen. Tiedän, että tuollaisesta on vaikea irrottautua. Varsinkin jos nyt ala miettiä eroa ja miehesi huomaa sen, hän kääntää takkinsa ja näyttää hyvät puolensa, että saisi sinut jäämään. Se kuuluu kuvioon, joten älä haksahda siihen.

Punnitse plussia ja miinuksia, ja katsoa kumpia on enemmän. Onko plussia tarpeeksi, että haluat jäädä. Minusta jokainen nainen ansaitsee puolisoltaan parempaa käytöstä. Jos et arvosta itseäsi, sinulle riittää nykyinen elämäsi, mutta jos yhtään välität itsestäsi ja lapsistasi, tunnet olevasi paremman arvoinen.

Pärjäät kyllä yksinkin, olethan pärjännyt tähänkin asti! Sinulla on vain yksi murhe vähemmän, jos jätät miehen kyydistä. Onnea matkaan, sinä pärjäät kyllä! Itsekin erosin tuollaisesta tyypistä ja voi miten elämä onkaan nyt ihanaa! Ja ihan vaan vinkkinä tulevaisuutta ajatellen - mies VOI vaihtamalla parantua :)

Vierailija
4/6 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet miehen kanssa? Eikö sinua ihmetytä se, että olet miehen kanssa jota epäilet narsistiksi?

Vierailija
5/6 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa

Vierailija
6/6 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kyökkipsykologin näkökulmasta katsottuna miehelläsi on monia narsistisia piirteitä käytöksessään. Narsistisesti käyttäytyvä vain harvoin muuttaa käytöstään. Sinun on itse otettava vastuu omasta onnellisuudestasi. Miehellesi se taitaa olla yhdentekevää, kunhan vain olet hyödyksi hänelle.

Sinulla taitaa olla kaksi vaihtoehtoa, joko tosiaan ero; tai sitten sopeudut vallitseviin olosuhteisiin ja koetat löytää onnen elämääsi sieltä mistä se on saatavissa, mutta älä odota mieheltäsi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan