Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilayrittäjä, miksi pidät niin kovia hintoja tuotteillasi?

Vierailija
03.07.2020 |

Ostin viime vknloppuna kaksi kahvia-, juustosämpylän- ja kinkkupiirakanpalan eräässä kahvilassa, niin se maksoi yhteensä yli 16 euroa! Piirakka tarjoiltiin pöytään, muut piti viedä itse.

Arvaa tullaanko uudelleen?

Tämä on vain yksi esimerkki, muitakin varmasti löytyy, joten saa kertoa.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa voisi käydä enemmän asiakkaita, jos hinnat olisivat kohtuulliset. Tuo "koska yrittäjällä on niin paljon kuluja" on vain tekosyy sille ettei haluta nähdä metsää puilta.

Olin aikoinaan töissä pienessä ketjujen ulkopuolella olevassa kioskissa ja meillä kävi vähintään kerran päivässä asiakas, joka sanoi, että kävisi mielellään täällä useamminkin, mutta hinnat ovat aika suolaiset, että ei ole varaa useampiin käynteihin, mutta käy täällä, kun ei halua tukea kioskiketjuja. Ymmärsin sen hyvin ja välillä annoin palautteen yrittäjällekin, joka totesi suurinpiirtein, että "ainahan noita ahneita asiakkaita käy, ovat vapaita etsimään uuden kaupan itselleen", en ikinä tajunnut tuota logiikkaa. Tukusta yrittäjäkin tuotteensa osti ja tukusta tuotteet saa halvemmalla, jos ostaa enemmän, joten olisi siltä osin voinut ihan hyvin laskeakin hintoja ja silti saanut samat katteet. mutta minkäs teet, ei ollut minun puljuni, joten mitäs pienistä.

Vierailija
22/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, viikonlopun palkkakustannukset ovat Suomessa tähtitieteelliset.  

Yrittäjän tulee itse olla töissä kalliina päivinä eikä pistää niihin työntekijöitä. Et selkesätikään tiedä juuri mitään yrittäjyydestä :D

Jos sinulla on vaikka kolmekin kahvilaa, niin miten olet yksin töissä kaikissa kolmessa paikassa yhtäaikaa? 

Niin tai vaikka omistat mäkkärin. Mutta siitähän tässä ei ollut kyse. Kaikki maksaa jo muutenkin ,kutn joku tuossa hyvin luetteli markkinoinnista vessapaperiin, mutta viikonlopun kalliitä päivät ja pyhäpäivät kahvilayrittäjä on itse töissä kahvilassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea Seurasaaren Villa Angelican arvosteluja tripadvisorista. Siellä kahvi ja teekin maksavat 5 euroa. Kakunpalojen hintaa en uskalla edes arvata. Siellä ihmiset kertovat, mitä ovat joutuneet siellä maksamaan käynnistään.

Mä luin niitä arvosteluja vähän aikaa sitten ja se omistaja vaikutti sekopäältä.

Vierailija
24/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät hakekoot sumppinsa leipäjonoista.

Vierailija
25/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea Seurasaaren Villa Angelican arvosteluja tripadvisorista. Siellä kahvi ja teekin maksavat 5 euroa. Kakunpalojen hintaa en uskalla edes arvata. Siellä ihmiset kertovat, mitä ovat joutuneet siellä maksamaan käynnistään.

"joutuneet maksamaan siellä käynnistään". Ei kai sinne Villa Angelicaan ole mikään pakko mennä... 

Ei siellä päin niitä kahviloita niin julmetusti ole. Eikä moni tiedä ennalta tätä hinta-asiaa. Eikä sitä, millainen se puolalainen nainen on. Käyvät sitten ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Hinnasto on siellä selvästi esillä, katsoo siitä mitä maksaa ja arvioi sitten että haluaako jäädä vai ei. Ihan ilmaiseksi pääsee pois.

Vierailija
26/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahviloissa voisi käydä enemmän asiakkaita, jos hinnat olisivat kohtuulliset. Tuo "koska yrittäjällä on niin paljon kuluja" on vain tekosyy sille ettei haluta nähdä metsää puilta.

Olin aikoinaan töissä pienessä ketjujen ulkopuolella olevassa kioskissa ja meillä kävi vähintään kerran päivässä asiakas, joka sanoi, että kävisi mielellään täällä useamminkin, mutta hinnat ovat aika suolaiset, että ei ole varaa useampiin käynteihin, mutta käy täällä, kun ei halua tukea kioskiketjuja. Ymmärsin sen hyvin ja välillä annoin palautteen yrittäjällekin, joka totesi suurinpiirtein, että "ainahan noita ahneita asiakkaita käy, ovat vapaita etsimään uuden kaupan itselleen", en ikinä tajunnut tuota logiikkaa. Tukusta yrittäjäkin tuotteensa osti ja tukusta tuotteet saa halvemmalla, jos ostaa enemmän, joten olisi siltä osin voinut ihan hyvin laskeakin hintoja ja silti saanut samat katteet. mutta minkäs teet, ei ollut minun puljuni, joten mitäs pienistä.

Etkö ymmärrä että yrittäjää ei kiinnosta olla suosittu vaan että toiminta kannattaa. Oma palkka on kiinni siitä. Hintoja alentamalla muuttuu toiminta tappiolliseksi. Silloinpas ei enää ole kohta koko kahvilaa. Se mitään kitupiikkien hyväntekeväisyyspalvelua ole.

Vierailija
27/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska henkilökunnan palkat pitää maksaa.

Vierailija
28/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhättaas inisöö.

Vierailija
29/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjän tulee itse olla töissä kalliina päivinä eikä pistää niihin työntekijöitä. Et selkesätikään tiedä juuri mitään yrittäjyydestä :D

Jos sinulla on vaikka kolmekin kahvilaa, niin miten olet yksin töissä kaikissa kolmessa paikassa yhtäaikaa? 

Niin tai vaikka omistat mäkkärin. Mutta siitähän tässä ei ollut kyse. Kaikki maksaa jo muutenkin ,kutn joku tuossa hyvin luetteli markkinoinnista vessapaperiin, mutta viikonlopun kalliitä päivät ja pyhäpäivät kahvilayrittäjä on itse töissä kahvilassaan.

Yksinkö paistaa kaiken, keittää kahvit ja teet, laittaa esille, siivoaa, tiskaa, hakee astioita, palvelee asiakkaita, hakee astioita pöydistä... Ja eikö sillä yrittäjällä ole siis oikeutta pitää viikonloppuisin vapaata?

Vierailija
30/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 euroa kahdelle on kallista? Missä maailmassa ap elää? 

Vierailija
31/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän nimenomaan oli kysymys! Kuten itsekin sanot: pyhäpäivät kahvilayrittäjä on itse töissä kahvilassaan. Miten ollaan töissä kahdessa tai useammassakin kahvilassa yhtäaikaa? Tai toisaalta täysin yksin edes siinä yhdessä?

Vierailija
32/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrittäjä ja työntekijät haluaisivat juostakieli vyön alla palvelemassa sitä suurempaa asiakamäärää, joka joidenkin mielestä saapuisi kahvilaan mikäli hinnat olisivat alhaisemmat ( eli yuotteet alihinnoiteltu)?

Eiköhän fiksu yrittäjä hinnoittele oman tuotteensa oman liikeideansa ja sijaintinsa mukaan. On kaksi eri asiaa olla vaikka artesaanikahvila kivijalassa kaupungin keskustassa kuin joku uimahallin kahvio, jossa on liikeideana myydä pakasteleivonnaisia edullisesti massoille.

Vierailija
33/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap päässyt halvalla. Yleensä tuon verran maksaa, jos otan erikoiskahvin ja jotain sen kanssa helsinkiläisessä kahvilassa.

Kerran kävin tukholmalaisessa kahvilassa, joka oli vanhankaupungin alueella. Otin jonkun ruokaisan sämpylän ja erikoiskahvin, kas, se maksoi noin 20 euroa. Olin pöyristynyt, mutta pitäähän kahvilanpitäjän elää.

Vierailija
34/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä työntekijänä tiesit nuo paikan katteetkin? Aika luottamukselliset välit oli pomoosi, jos sait nuo kaikki tiedoksesi.

Ja varmaan sekin olisi sopinut, että olisit saanut vaikka tes:iä alempaa palkkaa, kenties jopa pimeänä?

Vierailija
35/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villa Angelican kuukausivuokra on sijainnin vuoksi varmaan Helsingin huippua! Hinnatkin siellä on selkeästi näkyvillä, eli hintojen ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä.

Entäs se asiakkaitaan haukkuva puolalainen nainen, josta arvosteluissa kerrotaan? Pitäisikö hänestäkin kaikkien tietää ennalta?

Vierailija
36/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos kommunisti, kun niille työntekijöillekin tarvitsisi jotain vissiin maksaa, tilan vuokra,vesi ja sähkö maksaa, raaka-aineitakaan en saa ilmaiseksi ja ihan kiva olisi itsellekin jokunen raha saada. Se on varmasti tälle hyysätylle kelapullamössösukupolvelle yllättävää ettei se raha ilmestykään kaikille itsestään sinne pankkitilille.

Millä selität sen että muualla Euroopassa on halvempaa? Jopa niissä valtioissa missä on kovemmat palkat ei pyydetä 3€ kahvikupista. 

https://i.imgur.com/1Gzan8g.png

Vierailija
37/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jos hinnat olisivat halvemmat, asiakkaita voisi olla enemmän. Itse en koskaan käy kahviloissa, koska en mielestäni saa rahoille vastinetta, ja moni tuttavanikin on samaa mieltä.

Tappiolla myyvälle yritykselle on aivan sama kuinka paljon asiakkaita käy.

Vierailija
38/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö paistaa kaiken, keittää kahvit ja teet, laittaa esille, siivoaa, tiskaa, hakee astioita, palvelee asiakkaita, hakee astioita pöydistä... Ja eikö sillä yrittäjällä ole siis oikeutta pitää viikonloppuisin vapaata?

Kyseessä oli työntekijöiden palkkakustannukset. Nyt en tämän enempää sinulle vastaa kun et nähtävästi kykene ymmärtämään lukemaasi.

Vierailija
39/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy montaa kertaa vuodessa kahviloissa, ainoastaan silloin kun tapaan jonkun ystävän siellä ja ajattelen että maksan samalla "pöytävuokraa". Paljon useammin käyn arkipäivänä lounaalla, silloin saa rahalle vastinetta.

Vierailija
40/143 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kallis mesta. Saksassa ihmiset tienaavat paremmin muttei siellä siltikään pärjäisi kahvila mikä veloittaa 3-4€ kahvikupista. 

https://i.imgur.com/1Gzan8g.png

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan