Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin saakka on vain siedettävä valintojesi arvostelua? OV

Vierailija
21.04.2013 |

Eräällä kaveripariskunnalla, varsinkin sillä miehellä, on omituinen tapa arvostella elämänvalintojani. He ovat sellaisia perinteisiä omakotitalo-lapsiperhe-volvo ja kultainen noutaja -ihmisiä. Mikä on mielestäni hienoa. Itse olen naimisissa mutta meillä ei ole lapsia ja asumme kaupungin keskustassa. Teen töitä eräälle kansainväliselle organisaatiolle, välillä asuinmaassani ja välillä teen pitkääkin keikkaa eri kehitysmaissa. 

Tämä siis pohjustuksena, olemme hyvin erilaisia ihmisiä mutta itse arvostan kaikkiien valintoja. Tapasimme isolla porukalla jokin aika sitten ja etenkin tämä mies suorastaan vittuili minulle koko illan; "Et kai sä nyt sinne Angolaan (esimerkkimaa) lähde, siellähän on ihan kamalan vaarallista, et sinä siellä pärjää", "miten se sun mies päästää sut tuollaisiin töihin", "eikö teilläkin olisi aika jo ottaa vastuuta ja tehdä lapsia", "meidän naapurista on talo myytävänä, ostakaa se". Siis tätä on jatkunut vuosia ja vuosia, ja olen vaan sietänyt asian ja ajatellut itsekseni, että ovatpa he moukkia.

Nyt sitten viimeksi pariskunta yhteen ääneen selosti, miten kaikki ovat heille kateellisia rantatontista ja rantasaunasta ja viittasivat sitten minuun "kylllä se maijakin vielä periksi antaa ja tulee elämään tänne meillepäin kunnon aikuisten elämää". Aiemmin olen vain hymähtänyt ja vaihtanut keskustelunahetta mutta nyt päätin, että minuahan ei arvostella ja tokaisin puolihuvittuneella äänellä, että "jos joutuisin elämään tuollaista teidänlaistenne elämää, varmaan tappaisin itseni". 

No, sanomattakin selvää että minä olen jutun pahis, koska sanoin niin rumasti. Minkä toki myönnän, mutta kysyinkin av-raadilta; mihin asti tuollaista on siedettävä ennenkuin itseään saa puolustaa?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 14:48"]

Mutta ovatko he tajunneet loukkaavansa ja oletko sinä sanonut asiasta kertaakaan aiemmin? Ymmärrän kyllä, että ketuttaa tuollainen käytös tutuilta, mutta et sinäkään kovin aikusmaista vuorovaikutusta harjoita, jos ensin hymistelet jutuille vaikka ärsyttää, ja sitten yhtäkkiä tokaiset jotakin ilkeää selittämättä miksi teet niin. Mielestäni aikuismaisesti käyttäytyvä sanoisi ihan rakentavasti jo aiemmin ärsyyntyvänsä tuttujen kommentoinnista. Se, että ei sano mitään ja ottaa ihan "tyytyväisenä" typerät kommentit vastaan, ja sitten olettaa, että toiset tietävät miksi yhtäkkiä sanot ilkeästi ei ole aikuismaista eikä vastuullista kommunikointia.

[/quote]

Miksi sanoisin, että joku heidän sanomisensa loukkaa?

[/quote]

No miksi nyt ylipäänsä on fiksumpaa puhua suoraan ja rakentavasti verrattuna tunteiden patoamiseen ja yhtäkkisiin suutahtamisiin joita ei selitetä mitenkään? Toki tuota asiaa voi väännellä ja käännellä miten päin vaan ja keksiä perusteluja miksi ei kannata puhua suoraan vaan kihistä hiljaa kiukusta. Mä olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että aikuinen ja vastuullinen ihminen puhuu avoimesti ja suoraan. Jos taas tuntuu, että se ei kannata "kun tiedän jo millaisia ihmisiä ovat", niin ehkä kannattaa miettiä miksi on tekemisissä ollenkaan.

Vierailija
62/65 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:14"]

No miksi nyt ylipäänsä on fiksumpaa puhua suoraan ja rakentavasti verrattuna tunteiden patoamiseen ja yhtäkkisiin suutahtamisiin joita ei selitetä mitenkään? Toki tuota asiaa voi väännellä ja käännellä miten päin vaan ja keksiä perusteluja miksi ei kannata puhua suoraan vaan kihistä hiljaa kiukusta. Mä olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että aikuinen ja vastuullinen ihminen puhuu avoimesti ja suoraan. Jos taas tuntuu, että se ei kannata "kun tiedän jo millaisia ihmisiä ovat", niin ehkä kannattaa miettiä miksi on tekemisissä ollenkaan.

[/quote]

No sitähän siinä kirjoituksessa, jota lainasit, yritettiin selittää. Olisit lukenut sen.

Vierailija
64/65 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:14"]

[/quote]

No sitähän siinä kirjoituksessa, jota lainasit, yritettiin selittää. Olisit lukenut sen.

[/quote]

Luin kyllä, ja siihen juuri viittasin tuolla vääntelemisellä ja kääntelemisellä. Jos pointti on "no mitä se hyödyttää kun ne on ihan idiootteja kuitenkin", niin miksi sitten olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Mun mielestä jos on tekemisissä ihmisten kanssa, niin kannattaa pyrkiä rakentavaan vuorovaikutukseen.

Vierailija
65/65 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^No eikö se ap nyt päättänyt jotain sen suuntaista ettei ole tekemisissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi