onko oikein, että isä nukkuu kaikki vapaat?
Olen jäänyt hoitovapaalle töistäni ja lapsen isä opiskelee. Asumme avoliitossa ja minä hoidan lapsen hoidon lisäksi kaikki kotiin liittyvät asiat. En odotakaan häneltä mitään työpanosta ja kyl oon jaksanut ihan hyvin. Lapsen isä ei edes vapaapäivinään tee mitään, vaan käyttää kouluhommia kaikkeen syynä, ettei voi tehdä sitä ja ei voi tehdä tätä, kun on niin paljon kirjallisia hommia. Mutta jos hänet sitten vapauttaa vastuusta niin sängyn pohjalla se aika kuluu. Ehkä kolme tuntia päivän aikana hän oikeasti tekee niitä kouluun liittyviä töitään, jahka nyt ensin vuoteesta nousee. Ja mä en tosiaan odota, että yhdeksältä on heti ylhäällä, mutta hän voi kevyesti nukkua iltapäivä yhteen, joskus jopa kolmeen. Mä oon melko sopeutuvainen ihminen ja en nalkuta jne tosta, mut nyt meillä on tosi tärkeä meno joka koskee mun koko perhettä (äitini, siskoni, siskon mies) ja toivoimme, että hän kaitsisi pientä sen aikaa ja mielellään myös siskon lasta. Emme missään nimessä voi ottaa lapsia mukaan. Tätä tapahtuu kerran puolessa vuodessa, että häntä pyydän katsomaan lasta, niin kehtas aloittaa sen koulutyö jupinan. Todennäköisesti hoitaa kuitenkin, koska tietää itsekin, että harvoin pyydetään, mut ois jättänyt ne "vastustelut" väliin. Näin tosiaan siinä kohtaa punaista.
Kommentit (13)
no on kyllä aika törkee mies.. onko herra edes alunperin halunnut lapsia? ei tunnu oma ainakaan kiinnostavan..
Karseeta. En tiedä mitä itse tekisin. Varmaan käskisin lääkärille, syyttäisin et se on sairas ja sitä pitää tutkia... Jos kieltäytyisi niin käskisin käyttyä sitten niin kuin terve ihminen.
Itse en päästäisi tilannetta tuohon pisteeseen. Pyydä mies kerran päivässä viemään lapsi esim puistoon, jotta voit voit levähtää tai laittaa ruokaa rauhasSa. Hanki oma harrastus kerran viikossa. Osta jumppakortti. Saat omaa aikaa ja mies tuskin voi kieltäytyä, kun tajuaa että jotain hänenkin on tehtävä.
Oikeesti ukko kuriin. Sä jaksat nyt, mutta jossain vaiheessa uuvahdar ja katkeroidut. Entäs sitten kun palaat töihin, tilanne ei muutu yhdessä yössä, vaan silloin hoidat työt, lapsen ja kodin.
Jos tilanne on kaikkien osapuolten mielestä ok, niin saa nukkua vaikka 24/7. Jos taas jommasta kummasta tuntuu pahalta kumppanina ja/tai vanhempana, niin on keskustelun paikka.
Yksi kaverini alistui tuohon. muutaman vuoden kuluttua Voimat loppui. Väsähti, koska miehellä opittu tapa. Kaveri otti eron ja nyt katkera taistelu lapsista. Nyt mies rukoilee takaisin ja keksii kaikenlaista jäynää kaverilleni.
Mistä te noita kusipäälaiskiaisia oikein onnistutte naaraamaan ja vielä teette lapsiakin niiden kanssa???
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 18:22"]
Mistä te noita kusipäälaiskiaisia oikein onnistutte naaraamaan ja vielä teette lapsiakin niiden kanssa???
[/quote]
Koska miehillä on niin suuret puheet itsestään. Totuus paljastuu usein vasta sitten kun on lapsia.
Eikö ap:lle tule olo, että yksi hänen lapsistaan on opiskeleva teinipoika, jota pitää komentaa tekemään edes jotain?
Been there... Äärimmäisen rasittavaa, haluttomuutta aiheuttavaa, itsetunnon murentavaa...
Millainen aikuinen nukkuu edes yhteen saakka?
Meillä kun toinen nukkuu kymppiin niin se on pitkään nukkumista. Herätys tulee silloin.
Minä en vaan tajua miten jokkut antaa lapsiensakaan nukkua kahteentoista. Elämäntapakoulutukseen pitäisi jokkut vaan laittaa.
Jos sun mies ei koskaan lähde lapsiesi kanssa minnekään tai hoida niin miksi olet sellaisen kanssa? Eihän sitä edes oma perhe kiinnosta!
Ja olisi kiva tietää miehesi kanta. Tämä on sinun: "Mies ei koskaan... Mies ei ikinä.. aina mies tekee/jättää tekemättä". Melko lapsellinen tapa puhua kumppanistaan. Teillä on melkoinen sota voittajasta menossa, ei ole koko parisuhde kunnossa jos ihan perusteet on noin hajalla.
Miksi olla yhdessä jos toisen hyvinvointi ei kiinnosta?
11, puheet ei ole tekoja. Älä selitä. Kyllä pitäisi pystyä huomaamaan kusipää jo kaukaa tai viimeistään kun sen kanssa alkaa viettämään aikaa yhtään kauempaa. Missä vaiheessa sinä sitten vasta huomaat millainen mies on? Silloin kun lapsi on kanssasi laitoksella? Mies muuttuu yhdessä yössä? :) Sinussa ei varmastikaan ole mitään vikaa.. Narsisti?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 19:15"]
11, puheet ei ole tekoja. Älä selitä. Kyllä pitäisi pystyä huomaamaan kusipää jo kaukaa tai viimeistään kun sen kanssa alkaa viettämään aikaa yhtään kauempaa. Missä vaiheessa sinä sitten vasta huomaat millainen mies on? Silloin kun lapsi on kanssasi laitoksella? Mies muuttuu yhdessä yössä? :) Sinussa ei varmastikaan ole mitään vikaa.. Narsisti?
[/quote]
Eivät useatkaan pysty. Useinkin sitä paitsi ei voi nähdä, millainen toinen on vanhempana, ennen kuin lapsia on. Sitä ennen voi olla vain puheita.
Outo asenne. Sitä paitsi narsistit eivät mene yhteen sellaisten kanssa, jotka eivät palvele heitä. Minusta narsisti on se, joka kilahtaa ap:n tilanteesta. Tuollaisen miehen kanssa yhteen menevä on pikemminkin narsistin vastakohta. Itserakkautta on liian vähän. Ei vaadi mieheltä mitään. On ollut rakastuneena sokea ja hyväuskoinen. Sitähän rakkaus on: uskoo toisesta hyvää, luottaa, ei ajattele omaa etuaan jne. Mutta entä jos toinen vain "opiskelee" ja makaa eikä tee perheen eteen mitään vaan lähinnä kitisee.
No tiedät itsekin, ettei ole oikein. Vähän rotia.