Loukkaako tämä yksityisyydensuojaa? Yliopsistoon hakeneiden nimiä näkyvissä
Jyväskylän yliopisto näyttää valintakoesaliluettelon yhteydessä sukunimiä, joista jotkut ovat niin harvinaisia, että ovat varmasti yksilöitävissä.
Onko tällainen ihan luvallista?
Kommentit (8)
Itse kun aikanaan hain, oli haun yhteydessä kohta "nimeni saa julkaista" tmv. kohta =jos ei laittanut raksi =ei missään ole julkisesti esillä tietoa vaikka pääsisi sisään.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:21"]
Itse kun aikanaan hain, oli haun yhteydessä kohta "nimeni saa julkaista" tmv. kohta =jos ei laittanut raksi =ei missään ole julkisesti esillä tietoa vaikka pääsisi sisään.
[/quote]
Mutta tuo koskee saliluetteloa ja tuskin ovat tuossa mitään rasteja tarkastaneet.
Ei loukkaa, koska kyseessä ei ole arkaluontoinen tieto (esim. rotu tai uskonnollinen vakaumus).
Yliopisto on julkinen instanssi ja myös sen pääsykoelistat ovat julkisia ja näkyvillä yliopiston seinillä.
Yksityisyydensuojaa loukkaa jo sekin, että esmes olumppialaisissa kilvoitelleiden nimet on törkeesti kaikkien nähtävillä.
Niin julkaisee HY:kin netissä salijaot tyyliin Aaltonen-Nieminen ja Niskanen-Voimaerkkilä. Paska mäihä sillä Voimaerkkilällä, jos haluaa pitää nimensä pois netistä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:35"]
Yksityisyydensuojaa loukkaa jo sekin, että esmes olumppialaisissa kilvoitelleiden nimet on törkeesti kaikkien nähtävillä.
[/quote]
Kyllä mun mielestä pitäisi olla urheilijat vain jollain numerokoodilla ja sitten telkkarissa olisi kasvot peitetty sellaisella mosaiikkikuviolla.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 22:35"]
[/quote]
Kyllä mun mielestä pitäisi olla urheilijat vain jollain numerokoodilla ja sitten telkkarissa olisi kasvot peitetty sellaisella mosaiikkikuviolla.
[/quote]
Ei leikin asia, vainotulle voi tuollainen salijaon julkisuus olla vaaranpaikka.
Tarkoitan tuota sivun alinta taulukkoa.