Hajuvesi, joka kääntää päät
Tuli toisen ketjun innoittamana mieleen, että listataan tänne ylivoimaisesti eniten kehuja keränneitä hajuvesiä. Minä aloitan: Diorin Hypnotic Poison on minulla ollut se kehumagneetti. Entäs teillä?
Kommentit (94)
käytin tosi pitkään Lacosten semmoisessa beigen tai kullan värisessä pullossa olevaa parfyymiä, kerran uimahallin porealtaassa tuli vadtaan nuori nainen ja hän tuoksui niin lumoavalta että piti mennä häiritsemään sitä kysymällä että minkä merkkinen näin hieno parfyymi:). olen testerillä myö nuuhkinut Diorin miss dior, aivan ihana se myskin ja santelipuun tuoksu kukkaisaromeilla. olen nähnyt yhdessä dokumentissä kuinka tarkastaa parfyymin aitouden.
se viivakoodi pakkauksessa, jokaisella maalla on oma numero milla koodi alkaa, esim. ranskalainen numeto on 3 eli kaikki ranskalaiset parfyymit niiden viivakoodien pitää alkaa numerolla 3. aina ja poikkeuksia ei ole. kiitos muiden ehdotuksista. hyvää kesää:).
Pradan tuoksut ovat nyt suosikkejani.
Hajuvedet tuoksuu eri ihmisten "päällä" erilaiselta. Johtuen ihon omista kemikaaleista yms.
Mun käyttämä Serge Lutensin Borneo 1834 on saanut monet kysymään mikä tuoksu. Ei ole sitten kyllä mikään pikkutytön eikä joka naisenkaan tuoksu,on sellainen mausteinen, metsäinen ja melkein miehekkään rajalla. Mutta kenen persoonaan sopii, niin upea tuoksu. Ei kyllä helposti saatava, netistä pystyy kyllä tilaamaan nykyisin, kun ennen sai vain Lutensin kaupasta Pariisista.
Lauderin Private Collection, Cliniquen Happy ja viimeisimpänä tosi kevyt Jacobsin Daisy on olleet tykättyjä.
Issey Miyaken L´eau d`Issey. Oma ja monen muun suosikki, raikas, kevyt, ihana.
Poison tappaa kotona ja puutarhassa. Kaamea katku, kuten monet muutkin HAJUvedet. Myskipohjaiset haisut ovat törkeimpiä.
En pysty käyttämään hajuvesiä. Vaikka tuoksu itsessään olisi hyvä ja jonkun toisen käyttämänäkin hyväntuoksuinen, niin omalla iholla kaikki muuttuu kamalaksi. Päänsärky ja tunkkainen olo tulee. Eipä voi mitään.
Yves Rocher So Elixir
Guess Seductive
Paris Hilton Dazzle
Calvin Kleinin Euphoria Blossom arkena ja Red juhlissa. Aina on jonkun nenä niskassa ;)
Lou Lou Blue keräsi kehuja aikaa sitten. Luultavasti sitä ei valmisteta enää mikä on suorastaan tyhmyyttä. Miksi ei valmisteta sellaista josta monet tykkäisivät ja se menisi takuulla kaupan. Aina vain kehitellään uusia eikä hoksata, että vanhassa olisi vara parempi.
Ei mitkään noista esanssisista tusinatuoksuista joita olette luetelleet! :-o Pelkkä ajatus niistä ahdistaa henkeä ja saa pään särkemään!
Teetin oman itselleni täydellisesti sopivan tuoksuni Jenkeissä Aromachology'ssä (minulle tehtiin tuoksupersoonallisuustestit ja kokeilin eri aineksia mistä pidän ja testasin sekoituksia), ja olen saanut siitä kehuja miehiltä ja naisilta, monet jopa pysäyttäneet kaupungilla sekä täällä Suomessa että ulkomailla että mikä käsittämättömän hyvä tuoksu käyttämäni on :-) Nyt voin tilata sitä samaa kätevästi netin kautta.
Cliniquen Aromatics Elixir on saanut ihmiset kysymään mikä on kyseessä. Siis positiivisessa mielessä.
Yves Saint Laurent River Gauche on hyvä, mutta todellakin jonkun muun iholla voi haista pahalle.
Liian monet tuoksut tuoksuvat kaikki samalle.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 20:45"]
Hajuvedet tuoksuu eri ihmisten "päällä" erilaiselta. Johtuen ihon omista kemikaaleista yms.
[/quote]
Totta! Itse haluaisin käyttää Chanel no 5:ttä, mutta se ei jotenkin toimi mun iholla. Haluaisin myös lisätä, että ihan turha mukamas hajulle herkkien haukkua jotain hajuvettä lyttyyn sen takia, että omaan ympäristöön on osunut joku tollo, joka ei ymmärrä ettei vahvaa myskipohjaista edP:tä ole tarkoitus lisäillä päivän mittaan eikä myöskään holvata aamulla puolta pullollista päälleen, vaikka se omaan turtuneeseen nenään tuoksuukin niin ihanalle kun sitä on paljon. Kenenkään muun nenään ei tuoksu, eikä sillä ole edes mitään tekemistä sen kanssa oliko holvattava hajuvesi hyvä vai ei.
Hajuveden käyttö on taitolaji. Poisonienkin on tarkoitus erottua vain kun ollaan alle puolen metrin säteellä käyttäjästä, halatessa, tanssiessa, ruuhkabussissa, kassajonossa, eikä muodostaa sellaista hyönteismyrkkymäistä esanssipilveä joka saapuu huoneeseen viisi metriä ennen ja kymmenen metriä jälkeeen käyttäjänsä.
Mulle on eniten kehuja tullut Diorin Midnight Poisonista - yksi tupsaus edP:tä aamulla toisen korvan taakse, ei lisätä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 16:04"]
Olen niin pelle, että luotan noihin harvinaisiimpiin tuoksuihin.. Santa maria novellan Kioto ja Melogranon tuoksut mieheni taitaa yhdistää minuun lpun ikänsä.
[/quote]
Oma mieheni haluaisi, että käyttäisin aina PSMDN:n Muschio d'Oroa. :-D Itse aloin jossain vaiheessa saada siitä jostain syystä päänsärkyä.
Muuten joku random-henkilö on viimeksi sanonut minun tuoksuvan hyvältä, kun olen käyttänyt L'Artisan Parfumeurin Traversée du Bosphorea. Ei edes tunnistanut varsinaisesti parfyymiksi, vaan kysyi, oliko jotain "dödöä tai pesuainetta", tämän merkin tuoksut ovat yleensä todella hienovaraisia.
Ja joo, tykkään myös nimenomaan ns. niché-tuoksuista, mielestäni on aika lailla kulttuuriskandaali, ettei näitä saa Suomesta mistään. Helsingin Stockakin poisti juuri pari ne heidän valikoimastaan löytynyttä merkkiä. Kokonaiselle sukupolvelle suomalaisia saattaa nyt oikeasti sellainen kuva, että he ovat yliherkkiä hajusteille, kun todellisuudessa se herkkyys on usein syntynyt teollisissa parfyymeissä tuoksun tehostamiseen käytettäville phtalaateille.
Guerlainin Mitsoukosta olen saanut kehuja ja joskus muinoin Calvin Kleinin Eternitystä.