Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi piirti ensimmäisen pääjalkaisensa!

Vierailija
20.04.2013 |

On piirrellyt niitä varmaan aiemminkin, kun tuli niin hyvä heti kerralla. Paperille ei suostu piirtämään, mutta saunan oveen piirsi äsken. Aina kun ollaan piirreskelty, niin valittaa, että "ei osaa" joten en ole painostanut mihinkään.

Mutta nyt tuli hieno pääjalkainen, jolla oli silmät ja nenä! :))) Lapsella ikää 3v2kk.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Mun 3,5v ei vieläkään ole piirtänyt ensimmäistäkään pääjalkaista. Tämä keskittyy vain "kirjoittamiseen", väsää lyhyitä viivoja vierekkäin. Aikanaan...

Vierailija
2/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen!! :) Sitten kun piirtää paperille, niin laittakaa päiväys ja säilytykseen vauvakirjaan tai kehyksiin, mukava muisto. :)

Vierailija
4/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 vuotias ei koskaan piirtänyt pääjalkaista vaan vartalon ja pään lisäksi ja tikkukäet ja jalat. 

Nyt hän keskittyy enemmän kirjoittamiseen ja marraskuussa jo luki ensimmäisiä sanoja tavaten. 

Muistan että itse piirsin paljon pääjalkaisia ja vartalo tuli vähän myöhemmin. Oma lapseni taitaa olla keskivertoa vähän fiksumpi tapaus. 

Vierailija
5/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 No onpa tosiaan, jos jo lukee sanoja. Suorastaan harvinaista.

Vierailija
6/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopus ei myöskään koskaan piirtänyt pääjalkaisia. Hän piirsi 2,5-vuotiaana "ihmisiä", joilla oli pää ja vartalo, kädet, jalat, sormet, silmät, nenä suu, silmäripset, kulmakarvat ja pitkät hiukset.

Vierailija
7/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:05"]

5 No onpa tosiaan, jos jo lukee sanoja. Suorastaan harvinaista.

[/quote]

Ei kait se niin harvinaista ole. Lapselle voi opettaa temppuja, kuten koiralle. 

Aluksi opetetaan kirjaimet ja sitten tavataan sanoja. Lapsi on nyt jo 3v ja 8kk. Lukee ihan sujuvasti, mutta piirtäminen kiinnostaa enemmän ja tehtäväkirjat. 

T: 5

Vierailija
8/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:10"]

Mun kuopus ei myöskään koskaan piirtänyt pääjalkaisia. Hän piirsi 2,5-vuotiaana "ihmisiä", joilla oli pää ja vartalo, kädet, jalat, sormet, silmät, nenä suu, silmäripset, kulmakarvat ja pitkät hiukset.

[/quote]Joopa, mun kuopus piirsi myös kaikki sisäelimet, luut ja verisuoniston.

Vierailija
9/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt taas tätä vittumaisuutta, jos jollain sattumoisin on fiksu lapsi niin ollaan kateellisia. 

Haistakaa paska. Ei se minun vika ole tai lapsenkaan. Olkaa tyytyväisiä niistä pääjalkaisista piirrustuksistanne. 

Vierailija
10/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi piirsi. Mitä murretta tuo "piirti" on?

Vierailija
11/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pääjalkainen ???

Vierailija
12/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi piirsi käkiä???

Vierailija
13/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miunpa lapsi teki heti kattomaalauksia 

Vierailija
14/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni piirtää autoja, ekan teki alle 2,5 v! ha!

Vierailija
15/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 18:26"]

On piirrellyt niitä varmaan aiemminkin, kun tuli niin hyvä heti kerralla. Paperille ei suostu piirtämään, mutta saunan oveen piirsi äsken. Aina kun ollaan piirreskelty, niin valittaa, että "ei osaa" joten en ole painostanut mihinkään.

Mutta nyt tuli hieno pääjalkainen, jolla oli silmät ja nenä! :))) Lapsella ikää 3v2kk.

[/quote]Levitetään punainen matto ja tehdään aaltoja! Uusi nero on syntynyt! Että kaikesta sitä pitääkin raportoida - normi kehitystä... Kai oot jo faceen laittanu kans?

Vierailija
16/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pääjalkainen???

Vierailija
17/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa ku pitää haukkua ja v'ttuilla toisille. miksi luette näitä keskusteluja jos tarvii haukkumaan tulla ja vertaileen! Antakaa toisten olla onnellisia siitä mitä oma lapsi osaa. Eikä tarvi olla ottamassa paineita jos oma ei vielä osaa. Varmasti osaa jotain muuta. Jokainen ajallaan. Toiset tykkää esim. liikkua. Hoidan poikaa joka aloittaa syksyllä esikoulun ja ajaa vielä apurattailla, mutta osasi lukea jo neljä vuotiaana. Joten annetaan lasten olla yksilöitä kiitos!!

Vierailija
18/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ihmettelette "piirti"-muotoa, googlaatkaa ti-si-vaihtelu. Josko se selvittäis jotain.

Vierailija
19/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä ajattelin edes jollekin kertoa... Olen yh ja en saa jaettua näitä kehityksen hetkiä kenenkään kanssa. En mä mitään kilpailua tarkottanu laittaa pystyyn, näitä on vaan kiva jakaa edes joillekin.

ap

Vierailija
20/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääjalkainen = päästä lähtee suoraan jalat, ei vartaloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän