Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tarvinneet eskarin jälkeen kurahousuja, kannattaako säästää

Vierailija
04.05.2013 |

sukulaisilta saadut nyt vielä liian isot vai laittaisko samantien eteenpäin? Tarvitseeko esim. koulussa retkillä tms? Rukka haalarihousut kyseessä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 15:44"]

Mä sain tyttöni käyttämään kurahousuja (henkseleillä) vielä kolmannella luokalla.vielä pitää.

[/quote]

Tarkoittaako "sain käyttämään" sitä, että pakotit? Olisiko lastensuojeluilmoituksen paikka...?

Vierailija
2/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on haalarimalliset kurahousut ja olen 160 cm :). Eli kyllä niitä saa.

Ovat muuten tosi kätevät veneessä sateella, kalastaessa myös ilman sadetta. Hakkaavat goret mennen tullen. Sitten, jos on tarkoitus urheilla, niin tilanne on toki eri. 

Lapsi siirtyi haalareista vyötämalliin kouluun mennessään, mutta mökillä käyttää edelleen haalareita. Riippuu siis paljolti teidön perheen harrastuksista, ovatko turhat vai tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää, vaikka riippuu tietty lapsesta ja kaveripiiristä, että tuleeko niitä käyttämään. Oma tokaluokkalaisenikin käyttää vielä joskus kurahousuja (siis housu-malliset) sekä kurahanskoja omassa pihassa leikkiessä, vaikka kaverinsa eivät käytä. Koulussa ovat liian hankalat, koulussa ei ole ikinä ollut mukana niitä.

Vierailija
4/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ekalla luokalla tytölläni piti olla, kun kävivät luontokoulussa. Muuten ei kyllä ole käyttänyt eskarin jälkeen. Hankkisin ennemmin vedenpitävän ulkoilupuvun. Mutta jos te ulkoilette paljon tai teillä on vaikka mökki, tai jos lapsi on kova telmimään ulkona kaikilla säillä, niin säästä toki. Ei se ehkä kouluun niitä halua laittaa, mutta jos muuta käyttöä on...

Vierailija
5/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten oli meidän 8 vuotiaalla henkselikurahousut ja kurahanskat viimeksi käytössä. Oltiin metsätöissä niin oli kiva leikkiä märässä metsässä surutta pikkusiskon kanssa.

Riippunee paljon teidän perheen harrastuksista. Eihän nuo paljoa tilaa vie säilyttää varalle jos on säilytystiloja.

Vierailija
6/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:40"]

Mulla on haalarimalliset kurahousut ja olen 160 cm :).

[/quote]

Millaset ne muka on? Laita kuva! :)

Vierailija
7/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:45"]

Pari päivää sitten oli meidän 8 vuotiaalla henkselikurahousut ja kurahanskat viimeksi käytössä. Oltiin metsätöissä niin oli kiva leikkiä märässä metsässä surutta pikkusiskon kanssa.

[/quote]

Eikö 8-vuotiaat ole yleensä niin pitkiä, että ei kurahousut sovi? Muistelen kun juuri vähän aika sitten kaupassa etsi oikeaa kokoa niin olisko ollut suurin 128 cm. Mistä olet ostanut?

Vierailija
8/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 15:32"]

Ei koulussa eikä kotona, mutta mutta esim. mökillä on Suomen kesäsäässä sadeasu usein kovassa käytössä.

[/quote]

Suomen kesä! :)

Vierailija
9/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen innostui kaivamaan kurikset kaapista nyt keväällä kun leikki pihan lammikoissa. Talvivaatteissa litimärkänä funtsi mikä tässä on erilaista, ennen oli mukavampaa..AAAhaa kurikset-siksi niitä pidettiin!

Vierailija
10/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:41"]

Meidän ekaluokkalainen innostui kaivamaan kurikset kaapista nyt keväällä kun leikki pihan lammikoissa. Talvivaatteissa litimärkänä funtsi mikä tässä on erilaista, ennen oli mukavampaa..AAAhaa kurikset-siksi niitä pidettiin!

[/quote]

Kun ei ole pakko, niin sitten ne näköjään kelpaavatkin! Toimisiko sama juttu pakkoruotsin suhteen... pakko pois, niin sitten kiinnostaisi! :)

Vierailija
11/25 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin tarvitaan! Meidän perhe "joutuu" tekemään metsässä polttopuita, nostamaan perunoita syksyllä, ym. ja lapset on vanhenpien mukana touhussa. Syksyllä maa/metsä on kosteaa ja usein aikuisillakin on sadehousut jalassa. Usein sateella saatetaan lähteä metsäkävelylle koiran kanssa, jolloin sade/kurahousut ei ole pahitteeksi. Eli paljolti riippuu perheen asuinolosuhteista, harrastuksista/elämäntavoista tarviiko vai ei.

Vierailija
12/25 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 15:44"]

Mä sain tyttöni käyttämään kurahousuja (henkseleillä) vielä kolmannella luokalla.

[/quote]

Tyttösi taitaa olla aika lyhyt? Mun mielestä noita ei nimittäin ole kovinkaan isoja kokoja, olisko 130 senttisiä isoimmat. Mutta tyttökö ihan mielellään laittoi? Eikö kukaan kiusannut?

[/quote]

Onhan noita isompiakin, itse olen vaatinut vähän vanhemmallekin geoiluun rapakelillä, eihän noi niitä mielellään pistä, mut kuitenki. Koot 140 ja 146 cm. Merkki didriksons ja BMS.

Vierailija
13/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kieltämättä tässä kevään aikana olisi tehnyt mieli laittaa lapselle ihan kurahousut jalkaan kouluun (omassa pihassa on ollutkin). Ekaluokkalainen on ollut sen verran märkä koulumatkan jälkeen iltapäivällä että niitä todellakin olisi tarvittu! Ei vaan kehtaa niitä lapselle laittaa kun ei muillakaan ole.

Lapsella siis ihan kunnollisia ulkohousuja käytössä, mutta eihän ne vettä pidä kun oikein kunnolla rypee. Ja ekaluokkalaisethan rypee..... ;)

Vierailija
14/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää kurahousuja. En muista milloin en enää käyttänyt. 

Vierailija
15/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käytössä sadeasu ainakin ala-asteen ajan. muuten ois märkä sadepäivinä. ei tosin kurahaalareita.

Vierailija
16/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee lapsesta. Jos lätäkköleikit kiinnostaa 5-6 vuotiaana, niin tuskin innostus loppuu koulun alkaessa. Toiset hienohelmat sitten korkeintaan istuu keinussa ilman vauhtia. Tai sitten on tuollainen kuin veljen likka: hyi yök en mene ulos, eikä mene.

Vierailija
17/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, entä rukkaset sitten? Samassa muovikassissa oli käyttämättömänoloiset isot Rukka kurarukkaset. Käyttääkö ekaluokkalaiset?

Vierailija
18/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulussa eikä kotona, mutta mutta esim. mökillä on Suomen kesäsäässä sadeasu usein kovassa käytössä.

Vierailija
19/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro kakkosen ipanalla ei ole ollut kurarukkasia eskarin jälkeen. Noi Rukat hajoaa joka tapauksessa muutamassa päivässä, joten saman asian ajaa kunnon hanskat.

Muuten olen sitä mieltä, että ekaluokkalaiset sotkee ja kastelee itseään paljon enemmän kuin sen ikäiset, joita vielä vahditaan ulkona. Tuon ikäiset ottaa kaiken ilon irti siitä että pääsee esim kulkemaan koulumatkaa itsenäisesti (vrt eskarista hakeminen) ja ne tekee kaiken sen, mitä vanhemmat on monta vuotta kieltäneet. Tässä lähikulmilla olen todennut tuon sukupuolesta tai luonteesta riippumatta :)

Vierailija
20/25 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ap haalarimallisia sadehousuja?

Meillä on ollut käytössä sadehousut kyllä ihan kaiken ikäisillä lapsilla jos on kova sade ja ollaan pidempään ulkona eikä ole tarkoitus urheilla. Mutta haalarimallisia sadehousuja ei oikeastaan ole meillä kovin isoja kokoja, joten ehkä siinä eka-tokaluokan vaihteessa on siirrytty käyttämään vyötärömallisia sadehousuja.

Minusta sadehousut ovat kyllä sateella usein kätevämmät kuin jotkut kuorihousut. Mutta riippuu tietenkin tilanteesta. Kovin pienillä (7-9v) goretex-housut eivät ole kovin järkevät, koska maksavat paljon ja menevät helposti rikki.