Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi piirti ensimmäisen pääjalkaisensa!

Vierailija
20.04.2013 |

On piirrellyt niitä varmaan aiemminkin, kun tuli niin hyvä heti kerralla. Paperille ei suostu piirtämään, mutta saunan oveen piirsi äsken. Aina kun ollaan piirreskelty, niin valittaa, että "ei osaa" joten en ole painostanut mihinkään.

Mutta nyt tuli hieno pääjalkainen, jolla oli silmät ja nenä! :))) Lapsella ikää 3v2kk.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!

Meilläkin poika tekee pääjalkaisia ja  yritän olla varovainen etten neuvo, vaan annan tehdä sellaisia kuin haluaa ja osaa. Välillä pyydään piirtämään vaikka perheemme tai mummon ja ukin, parhaiten poika innostuu kun pyydän piirtämään kortin mummolle...!

Tuli mieleen, että kannattaa käyttää välillä vaikka sormivärejä tai värikiisseleitä ( keitä kiisseliä, sekoita pikkuannoksiin elintarvikevärejä, laita iso paperi kylppäriin tai ulos ja nauti!) jotta taiteilu olisi toiminnallistaja lapsi ehkä unohtaisi "ettei osaa" . Meillä lapset 3v9kk ja 1,5v rakastaa sormivärejä, ollaan tehty kädenjälkiä, jalanjälkiä ja muuta sotkua niillä.... Harvoin tulee kyllä tehtyä niillä, kun se on just semmosta sotkemista! Ja jos piirustusote on sellainen että lapsi vaan puristaa kynää nyrkissä ja piirtää, niin sen saa korjattua kolmion muotoisilla puukynillä.

Vierailija
22/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 20:50"]

No, mä ajattelin edes jollekin kertoa... Olen yh ja en saa jaettua näitä kehityksen hetkiä kenenkään kanssa. En mä mitään kilpailua tarkottanu laittaa pystyyn, näitä on vaan kiva jakaa edes joillekin.

ap

Ymmärrän äitinä ihan täysin. Siksi kyselinkin että miksi joidenkin pitää tulla haukkumaan näille palstoille. Meidänkin neiti piirsi tänään ensimmäisen vauvan, eli pää, vartalo, kädet ja jalat. Oli hieno tunne :D Ja vielä hienompi kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä sivulla lapsen piirtämä pääjalkainen

http://opettajakoulutus.fi/2011/01/21/hyva-arki/

Vierailija
24/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani piirsti ekan pääjalkaisen 2 vuoden ja 8 kuukauden ikäsenä. Suloinen soikea ukkeli suurilla silmillä!

Vierailija
25/25 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, arvasin että tällaiseen ketjuun tulee näitä kommentteja..

No pitää minunkin kehua...meidän pojan eka "näköispiirustus" tais esittää autoa, siinä oli jokin soikio ja alla pyörät. Vasta 3v 4kk iässä tuli eka pääjalkainen. En halua opettamalla opettaa, mutta tietenkin jos poika innostuu jostain tietystä, niin sitten. 3,5-vuotiaana alkoi innostua kirjaimista, ollaan näytetty miten hänen nimensä kirjoitetaan ja hän on alkanut raapustella niitä harakanvarpaita paperille. Hän on muutaman kerran viikossa piirtämisen ohessa "kirjoitellut" ja alkaa osata kirjoittaa omat etunimen kirjaimet, mutta kirjainten järjestys vaihtelee. :D  Lapset on kotihoidossa, eli aikaa meillä on piirrellä ja maalailla kun vaan jaksais aina siivota jäljet jne. Kyllähän lapset tosiaan oppivat vaikka mitä, jos heidät saa innostumaan. Meillä intohimoisin ykkösharrastus on pikkuautoleikit, eli piirtäminen vaatii myös vanhempien innostamista ja osallistumista.

Itselleni piirtäminen oli lapsena todella tärkeää ja olen isompanakin sitä harrastellut. Olen käynyt kuvataidekoulut ja kuvislukiot.... Ehkä se piirtely pöydän ääressä on tytöille jotenkin luontevampaa, tiedä häntä..? En tiedä lasten taidepedagokiikasta muuta kuin omasta kokemuksesta, mutta mielestäni tärkeää on antaa lapsen tehdä vapaasti, neuvomatta liikaa, ja innostaa ja tarjota eri materiaaleja ja välineitä.

T. 20