Mikä EI ole turistikohde?!
Nyt jotain ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, millainen kohde ulkomailla EI olisi turistikohde? Nyt kaikki erikoisuuden tavoittelijat valistamaan meitä tyhmempiä.
Kommentit (8)
Itä-Helsinki. Siellä olet kuin ulkomailla, vaikka kyseessä ei ole turistikohde.
Esim. Pohjois-Korea ei ole turistikohde.
Mutta jos haluaa edes yrittää ymmärtää tämän palstan kirjoittelijoita, tajuaa, että turistikohteilla tarkoitetaan nähtävästi näitä Kreikan-, Espanjan-, Turkin-,. Thaimaan- tai vaikkapa Viron yleisiä matkailukohteita. Tai muita, joissa ihmiset eniten matkustavat.
Minua kylla ihmetyttaa suomalaisten turistikammoisuus. Ja sitten kun ollaan reissussa ei kanssamatkustajille puhuta yhtaan vaan ollaan niin tarkeaa ja kokenutta matkustajaa olevinaan. Olen ennekin sanonut etta suomalaisten pitaisi pysytella vaan siella kesamokilla popelikossa ni ei tarvitse olla turisitipaikoissa eika kellekaan puhua.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:45"]
Minua kylla ihmetyttaa suomalaisten turistikammoisuus. Ja sitten kun ollaan reissussa ei kanssamatkustajille puhuta yhtaan vaan ollaan niin tarkeaa ja kokenutta matkustajaa olevinaan. Olen ennekin sanonut etta suomalaisten pitaisi pysytella vaan siella kesamokilla popelikossa ni ei tarvitse olla turisitipaikoissa eika kellekaan puhua.
[/quote]
Keitä tarkoitat kanssamatkustajilla? siis lentokoneessako pitäisi jutustella? vai jos kadulla tapaa turistin niin hänelle pitäisi mennä juttelmaan? Onko se vähemän paha, jos kuitenkin haluaa tutustua paikallisiin ja asua jopa heidän luonaan.
No eikös ei-turistikohteita nyt ole kaikki sellaiset köyhemmät kehitysmaat, joihin ei suoraa turistilentoa mene, ja kaikki Lähi-Idän maat lukuunottamatta Israelia tms. Esim. Jordania, Palestiina, Irak tai Iran tai Afrikasta joku Etiopia yms. Sellainen maa siis, johon on vähän vaikeampi matkustaa, voi olla levottomuuksia ja sen sellaista. Eri asia sitten, kuka noihin maihin edes haluaisi matkustaa.
Esimerkiksi Italia on kokonaan turistikohde - kaikki siellä on sellaista mikä miellyttää matkailijaa: ruoka, juoma, maisemat, ihmiset, nähtävyydet joita on joka kylässä....
Mutta kyllä sielläkin on alueita joita ei turistit ole vielä valloittaneet; Toskanan ranta-alueellakin on kyliä joissa suurin osa "turisteista" on italialaisia. Moni (suomalainenkin) matkailee vain Sienan, Chiantin, Firenzen ja St Gimignanon alueilla ja mieltää ne oikeaksi Toskanaksi.
Samoin Piemontessa on paljon ihania paikkoja joissa saa lomailla "rauhassa", köyhä etelä on vasta tulossa turistien tietoisuuteen.
Tällaisia alueita löytyy kyllä joka maasta.
En tiedä, mutta sekoan onnesta ajatellessani turistikohde Barcelonaa. Barcelona... Barcelona... Ihmisen autuuden sija...