Mua on alkanut pelottamaan toi Finnair
pari vuotta sitte Finnairin kone alkoi tekemään nousua rullaustieltä, missä liikkuu muita lentokoneita ja maakulkuneuvoja, jokainen lentäjä erottaa rullaustien ja kiitotien maalausten ja valojen perusteella. Tämä on aivan käsittämätön munaus. Onneksi lennonjohtaja keskeytti nuosukiidon käskemällä Finnairin pysähtymään välittömästi, Finnairin kone oli tehnyt nousukiitoa jo noin 1500 metriä ja nopeutta oli n. 200 km/h. oli sattuman kauppaa ettei kone osunut mihinkään.
Nyt Finnairin pilotit meinasivat ajaa päin toista konetta, koneet olivat vain 30 metrin päässä toisistaan, onneksi toinen kone totteli törmäyksenestolaitteen varoitusta ja onnettomuus vältettiin, Finnairin pilotit eivät totelleet tuota automaattista väistämisohjetta, vaikka jokainen lentäjä tietää, että sitä pitää aina totella, vaikka lonnonjohtaja sanoisi päinvastaista. Tässäkin on sellainen tapaus mitä ei voi ymmärtää, kuinka ammattilentäjä saattaa tehdä tällaista.
Valitettavasti täytyy todeta, että Finnairin turvallisuustaso on laskenut merkittävästi.
Itselläni on myös lentäjän kuolutus, enkä vaan ymmärrä tällaisia mokia ammattilaiselta.
Kommentit (23)
Sitten vaan lentelet muilla yhtiöillä, on jopa halvempaa kuin Finnairilla. Mihin konetyyppiin sinulla on koulutus?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:22"]
Sitten vaan lentelet muilla yhtiöillä, on jopa halvempaa kuin Finnairilla. Mihin konetyyppiin sinulla on koulutus?
[/quote]
mulla on mittarilento kelpuutus ja ammattilentäjän teoriat suorituttu, mulla tyyppikuolutus muutanaan konetyyppiin. en lennä enään, mutta en haluaisi nähdä suomalaisia kuolevan. eikä mulla ole mitään Finnairia vastaan, kaikki nämä ongelmat johtuu johdon kyvyttömyydestä pyörittää lentoyhtiötä kunnolla.
Muistelen, että turkkilaiset meinasivat laskeutua isolla matkustajakoneella Malmille. Että osaa ne muutkin...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:34"]
Muistelen, että turkkilaiset meinasivat laskeutua isolla matkustajakoneella Malmille. Että osaa ne muutkin...
[/quote]
joo, meinasvat laskeutua sellaiselle käytöstä poistetulle hyvin lyhyelle pätkälle, turkin lentoturvallisuus onkin vähän sitä sun tätä, kun finnair on aina ollut huipputurvallinen
Joo ja amispojat, ne lentokoneasentajat niitä koneita vään fixailee kun tulee vikoja..
finnairilla on nyt aika vanhoja käyettynä ostettuja koneita kaukolentoliikenteessä, ei ole mielestäni hyvä juttu sekään.
en haluaisi ikinä lukea lehdestä että 300 suomalaista kuollut, olis kyllä kauheeta
Jonain päivänä rytisee, se on varma. Tarvitaan iso ja vakava onnettomuus, että lähdetään parempaan suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 13:50"]
pari vuotta sitte Finnairin kone alkoi tekemään nousua rullaustieltä, missä liikkuu muita lentokoneita ja maakulkuneuvoja, jokainen lentäjä erottaa rullaustien ja kiitotien maalausten ja valojen perusteella. Tämä on aivan käsittämätön munaus. Onneksi lennonjohtaja keskeytti nuosukiidon käskemällä Finnairin pysähtymään välittömästi, Finnairin kone oli tehnyt nousukiitoa jo noin 1500 metriä ja nopeutta oli n. 200 km/h. oli sattuman kauppaa ettei kone osunut mihinkään.
Nyt Finnairin pilotit meinasivat ajaa päin toista konetta, koneet olivat vain 30 metrin päässä toisistaan, onneksi toinen kone totteli törmäyksenestolaitteen varoitusta ja onnettomuus vältettiin, Finnairin pilotit eivät totelleet tuota automaattista väistämisohjetta, vaikka jokainen lentäjä tietää, että sitä pitää aina totella, vaikka lonnonjohtaja sanoisi päinvastaista. Tässäkin on sellainen tapaus mitä ei voi ymmärtää, kuinka ammattilentäjä saattaa tehdä tällaista.
Valitettavasti täytyy todeta, että Finnairin turvallisuustaso on laskenut merkittävästi.
Itselläni on myös lentäjän kuolutus, enkä vaan ymmärrä tällaisia mokia ammattilaiselta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042016926336_uu.shtml
[/quote]tIETENKIN SE TOINEN TOTTELI KUN SILLE OLI ILMOITETTU ETÄT SE ÄÄLIÖ ON VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA
Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.
minä uskon, että finnair on turvallinen, mutta toisaalta onnettomuuden todennäköisyys kasvaa koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:21"]
minä uskon, että finnair on turvallinen, mutta toisaalta onnettomuuden todennäköisyys kasvaa koko ajan.
[/quote]
tämä ei todellakaan ole mikään uskon asia, lue toi ap:n aloitus
Lentokorkeudessa oli 30 metrin ero, ei suinkaan koneiden välillä. Luulisi jopa teoreettisen mittarilentäjän ymmärtävän näiden kahden eron.
Finnairin johdossa ja toimintatavoissa on mätää, mutta miten nämä kaksi ylläkuvattua tapausta on johdon syitä? Miten johto vaikutti siihen että lentäjä lähti Hong Kongissa rullaustieltä tai ei totellut väistökäskyä Teneriffalla?
"...nuosukiidon... lonnonjohtaja...lentäjän kuolutus..."
Kirjoitustaitoa ei sitten lentäjiltä vaadita? No, se ei liene työssä olennaisin taito.
Toivottavasti jonain päivänä ei kuitenkaan rytise!
oli miten oli, Finnairin lennoilla tapahtuu pahoja virheitä, ei varmaan ole huono jos asiaan puututtaisiin, niin kuin talvivaaran asioihinkin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:17"]
Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.
[/quote]
itse asiassa, se ei ole maailman turvallisin, jatka vaan samaan tahtiin
hienoa jos on turvallisin tulevaisuudessakin
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:17"]
Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.
[/quote]
itse asiassa, se ei ole maailman turvallisin, jatka vaan samaan tahtiin
[/quote]Itseasiassa on.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:17"]
Ei Finnair sattumalta ole maailman turvallisin lentöyhtiö.
[/quote]
mutta ei ehkä tulevaisuudessa kun korjauspuoli heitetään pihalle. Jatkuvasti on yt:t ja ne ei lopu ennenkuin viimeinenkin mies on saatu mekaniikasta pihalle. (mutta saadaanhan johdolle hyvät optiot ja bonukset)
itse asiassa, se ei ole maailman turvallisin, jatka vaan samaan tahtiin
[/quote]Itseasiassa on.
[/quote]
tässä yksi juttu kanssa
http://www.flightglobal.com/news/articles/mis-selected-flaps-led-finnair-a320-to-drop-below-glideslope-350445/