Välipalavinkkejä. Mitä laitat maustamattoman jugurtin sekaan?
Niin että siitä tulee ihan superhyvää? Jos et laita mitään, sitä ei tarvitse kertoa :)
Kommentit (155)
Esim. kauraleseitä, rusinoita, hunajaa. Joskus marjoja tai banaania tai esim. lakkahilloa.
Kesäisin tuoreita suomalaisia marjoja, ei makeutusta, makeutus tulee marjoista. Talvisin hedelmiä ja suomalaisia pakastemustikoita. Aina pähkinöitä erilaisia vaihtelen.
Marjoja, itse tehtyä luumusosetta (tuoreista luumuista), uuniomenaa, karpalososetta, persikkasosetta. Itte tehtynä tietenkin.
en jaksanut koko ketjua lukea, mutta itse smootieta teen. eilen laitoin puolukoita,mansikkakeittoa,kaurahiutaleita ja banaania hyvää ja terveellistä. joskus laitan vaan marjoja tai sitten vauvalle markkinoidut hedelmäsoseet/marja sopii hyvin. ja hyvä smootie tulee ehkä paras tulee kaurahiutaleita,hunajaa vähän, pirkan herukkasekoitusta,jukurttia ja vähän maitoa tai tuoremehua.
Kuulostaapa teidän muiden jugurtit herkullisilta! Itse laitan epäterveellistä muromysliä :D.
Vierailija kirjoitti:
Sokeroitua raparperisosetta/hilloa ja pähkinöitä esim. pekaani. Erittäin herkullista.
Saako tätä raparperisosetta jostain kaupasta valmiina? Ennen oli Pirkalla sokeroimaton, mutta enää en ole löytänyt mistään.
Tuoreita mansikoita silloin kun niitä saa, muulloin mustikoita, granolaa, joskus myös banaania. Käytä Valion Eila lohkeavaa maustamatonta, tai Lidlin 500 g laktoositonta jogurttia.
Hunajaa ja jos on niin tuoretta minttua
Hunajaa & päärynää ja saksanpähkinöitä.
Marjoja ja hedelmiä. Makeutus hunajalla tai vaahterasiirapilla.
Valkosipulia. Laitan sitä kastikkeeksi kebabiin.
Meetwurstia, toisinaan myös grillipekonia.
Kuivattuja luumuja pilkottuina sekä tuoretta banaania pilkottuna maustamattoman jogurtin sekaan. Sopivat hyvin yhteen, makeanhimo talttuu samalla.
Turkkilaiseen jogurttii sopii ihanasti granaattiomenan siemenet. Ai että.
Sekaan en laita mitään, mutta päälle laitan pieneksi kuutioitua hedelmäsalaattia ja itsetehtyä mysliä.
- kreikkalaista hunajaa
- rouhittuja pähkinöitä ja kreikkalaista hunajaa
- pellavansiemenrouhetta
- kotitekoista hilloa
- kurkkuraastetta, valkosipulia ja minttua sekä ripauksen oliiviöljyä ja suolaa -> tzatziki :)
Marjoja.