Toinen/uusi nainen: ärsyttääkö...
Ärsyttääkö toista naista tai uutta naista se, että mies joutuu selvittelemään eksän kanssa kuukausi kaupalla entistä elämäänsä? Mies on varmasti väsynyt ja turhautunut ja kaipaa ainakin lapsiaan (jos ei myös entistä vaimoaan). Mille se tuntuu, kun mies riitelee eksän kanssa puhelimessa ja sitten on pahalla tuulella loppu illan vai korvaako uusi huuma tilanteen nopeasti?
Itse luulin, että nyt kun yhdellä rysäyksellä hoidetaan kaikki asiat pois alta niin molemmat saavat jatkaa elämäänsä normaalisti. Mutta nyt mies alkaa kaivella ja muuttaa mieltänsä tapaamissopimuksesta, joutuu selvittämään eksän kanssa asioitaan, maksamaan entisen elämän laskuja ja velkoja.
Miestiskelin vaan...
Kommentit (31)
Ei ärsytä yhtään. Vanhoista kotkista ei kannata kantaa huolta, asiat järjestyy vaikka olisi hulluja mukana kuvioissa.
Et kai sä olettanut, että laskuja ja velkoja ei tarvitsisi maksaa? Että ne noin vain avioeron tullessa lakkaisi olemasta?
Tapaamissopimuksiin ei kyllä pitäisi tehdä yhtä päätä muutoksia, vaikka ymmärtäähän sen, että lapsia on ikävä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:06"]
Ei ärsytä yhtään. Vanhoista kotkista ei kannata kantaa huolta, asiat järjestyy vaikka olisi hulluja mukana kuvioissa.
[/quote]
Hah! Huomaa että SINULLE ei ainakaan ole ongelmaa eksästä XD
Noin siinä voi käydä, jos mies vaihtaa lennosta uuteen naiseen. Itsepähän ootte soppanne keittäneet.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:09"]
Noin siinä voi käydä, jos mies vaihtaa lennosta uuteen naiseen. Itsepähän ootte soppanne keittäneet.
[/quote]
Just näin!
Turha itkeä, kun p...:t on jo housuissa.
Kun mies vaihtaa suoraan naisesta toiseen, niin totta kai se on tuollaista. Kyllä sen tietää jo miehen ottaessa, joten turha valittaa nyt. Jos haluat miehen, joka on jo asiansa hoitanut, niin otat sellaisen, jonka erosta on riittävästi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:12"]
[/quote]
Just näin!
[/quote]
Joo naiset yleensä jää parkumaan ja katkeroituvat ja mies jatkaa iloisesti elämäänsä uuden nuoremman ja paremman naisen kanssa. Turha siinä on itkeä, pitäisi vaan jakaa elämää eikä jäädä kakteruuteen makaamaan.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:19"]
[/quote]
Just näin!
[/quote]
Joo naiset yleensä jää parkumaan ja katkeroituvat ja mies jatkaa iloisesti elämäänsä uuden nuoremman ja paremman naisen kanssa. Turha siinä on itkeä, pitäisi vaan jakaa elämää eikä jäädä kakteruuteen makaamaan.
[/quote]
No ei tuo ap:n uusi elämä kovin iloiselta vaikuta!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:19"]
[/quote]
Just näin!
[/quote]
[/quote]
Eli voisit sanoa, ettei sinua ärsytä yhtään se, että mies soittelee, itkeskelee, ei ole varma tunteistaan, katuu tekojaan ja haluaa turvata, että eksän elämä jatkuu mahdollisimman hyvänä kaiken tuhon jälkeen, mitä pettäminen on tehnyt hänelle? Olet tosi hieno ihminen, jos tästä kaikesta haluat syyttää eksää (= katkera hullu) etkä miestä = unelma mies, joka petti ja jätti perheensä ja on nyt sinun vaivoina?
Minulla ei nyt varsinaisesti ole ollut ihan tuollainen tilanne.. Mutta aikoinaan seurusteluvaiheessa mies otti minut vähän "lennossa". Ei ollut kunnolla ero ex-tyttöystävän kanssa käyty läpi. Eivät onneksi asuneet yhdessä.
Olin todella varma miehen tunteista minua kohtaan ja muutenkin varma itsestäni, mutta kyllä minua riepoi ne viimeiset miehen kamojen haut exän luota, vaikka olin itse hakureissulla mukana autossa odottelemassa. Exä keksi aina uusia ja uusia tavaroita, joita häneltä piti hakea. Exä soitteli miehelle välillä raivopuheluja, välillä itkupuheluja, välillä minun haukkumispuheluja, välillä "ollaan kavereita"-puheluja, välillä sänkyynvonkaamispuheluja.. Tuntui että miehenkin mietteet ja tunteet exää kohtaan heittelehtivät inhosta ja ärsytyksestä sääliin ja kummalliseen ihannointiin. Minulta mies ei kuitenkaan tuntunut hyväksyvän mitään poikittaista sanaa exään liittyen.
Tavallaan mies tuntui kokevansa jääneensä jotakin velkaa exälle, kun oli lopulta ollut se, joka sen suhteen viimeisen kerran lopetti. Miehet ovat yksinkertaisia otuksia, ja exä osasi vetää oikeista naruista. Ovat samalla alalla, joten exä sai mieheni vakuuttuneeksi siitä, että heidän pitää pysyä frendeinä, soitella, käydä välillä jutustelemassa ja syömässä, jne. Minä olin tätä vastaan. Sinnittelin hammasta purren reilu vuoden näin, sitten sanoin että miehen pitää valita. Jos haluaa pitää minut elämässään, exän pitää jäädä pois koko elämästä.
Otimme suhteessa pienen aikalisän. Mies halusi minut ja exä jäi nyt lopulta täysin pois elämästämme. Jälkikäteen mies on pyydellyt minulta anteeksi tuota "velvollisuudentuntoista terapiaystävyyttään" exän kanssa ja roikottamista mukana. Minulta kului monta vuotta silti päästä eroon exän haamusta. Epäilin miestä, tutkin puhelimesta soitettuja puheluja, jo exän nimen mainitseminen (kun jollakin toisella sama nimi) tuntui nostavan verenpainetta ;)
Aika (yli 10v..) on parantanut haavat. Tuo episodi opetti minulle uusia asioita itsestäni, kuten sen että osaan olla mustasukkainen (yleensä en ole tippaakaan). Toisaalta tiedän, että minusta ei ehkä olisi uusperheen osapuoleksi, koska lasten vuoksi exä roikkuisi mukana kuvioissa aina, ja toisaalta omia lapsia saatuani tiedän myös, etten osaisi rakastaa toisen lapsia ja suhtautua heihin niin kuin pitäisi.
Nyt jälkikäteen ajateltuna voisi jopa myöntää, että ymmärrän miehen ja exän käytökset tuolloin. Miehen käytös exää kohtaan oli jopa tervettä ja normaalia. Jos meille tulisi ero, olisi lohdullista tietää, että hän ei vain sulkisi minuakaan pois elämästään yhdessä silmänräpäyksessä vaan edes velvollisuudentunnosta hoitasi kanssani asiat kuntoon.
Voimia ja kärsivällisyyttä sinulle, ap!
No , mun mies löysi eron aikoihin uuden puolison , tämä uusi ei siin tullut ennen eroa vaan erotiimellyksessä. Mies oli jotenkin huumaantunut uudesta rakkaudesta ja tapasi lapsiaan miten sattuu parin kuukauden ajan. Minulle tilanne oli sinänsä helpotus, että pelkäsin miehen katkeroituvan eron jälkeen , mies kun on sellainen asioita hautova tyyppi.
Nyt kun erosta on 2 vuotta, mies on alkanut enenevästi ottaa yhteyttä. Kaipaa kovasti lapsia ja onkin nyt atvannut heitä useammin ,mikä on hieno juttu. Mies haluaisi lapset luokseen kesällä 3 viikosi 4 viikon lomastaan , ja se sopisi toki minullekin. Lapset ovat 9- ja 10-vuotiaat ja olisi kiva jos voisivatkin olle osan lomasta isällään . Olin jo pyytänyt omat lomani ja työvuoroni ( sairaalassa kolmivuorotyö) niin , että olen tiiviisti yövuoroissa ja teen pitkiä työpäiviä kun lapset ovat isällään ja sitten saan enemmän vapaapäiviä kun lapset tulevat kotiin + oman 4 viikon lomani sen jälkeen.
No , miten kävikään. Miehen uusi puoliso on nyt alkanut valittaa asiasta. Soitti minulle ja kertoi, että on kohtuutonta että miehen 5 viikon lomasta 3 viikkoa lapset ovat heillä. Mies itse kuitenkin ehdotti tätä , koska haluaa enemmän olla lasten kanssa. Viime kesänä pojat olivat isänsä luona viikon + 2 viikonloppua ja minulla oli vaikeaa keksiä pojille tekemistä ja hoitajaa kun olin kuitenkin kolijen 10 viikon kesälomasta 6 viikkoa töissä. Tällöin äitini jaksoi ottaa pojat vielä mökille viikoksi ja sisareni oli viikon meillä apuna, nyt tänä kesänä äitini on itse sairaalassa lonkkamurtuman takia ja sisko ulkomailla.
Olen aika ihmeissäni. Mitä tämä uusi puoliso oikein kuvitteli ? Luuliko hän, että mies unohtaa poikansa ja että heidän kuhertelunsa täyttää ikuisesti miehen kaikki tarpeet ? Meillä oli 15 vuoden avioliitto, joka oli voittopuolisesti hyvä, ainoastaan miehen työkeskeisyys j aminun sairauteni olivat vaikeita asioita ( sairastin rintasyövän 7 v sitten).
En haluaisi ryhtyä siksi hankalaksi ex-puolisoksi, mutta olen kyllä ihmeissäni tilanteesta. Uusi puoliso käytti minusta puhelun aikana sanoja " itsekäs" , " mustasukkainen " ja " pelkkä äiti" . Jäi kyllä ikävä tunne. Mies oli selvästi pahoillaan tilanteesta, mutta mietti nyt että ehkä pojat sittenkin voisivat olla vaan 2 viikkoa hänen luonaan. Suoraansanoen vituttaa.
Ja siis tiedän , en vastannut kysymykseen , koska en osaa.
Meinasin ensin kirjoittaa, että ei ärsyttänyt, kun tilanteesta on jo niin kauan aikaa. Mutta kyllähän se aikoinaan vähän ärsytti. Kai siinä oli jotakin mustasukkaisuuttakin mukana. Ajan kanssa, kun oppii luottamaan omaan liittoonsa ja jaksaa ottaa sen exänkin tunteet huomioon, niin tajuaa, että lapset ovat ja tulevat aina olemaan vanhempiensa yhteinen asia, eikä se ole omalle liitolle mikään uhka. Ex oli ilmeisesti aluksi katkera erosta, koska hankaloitti asioita muuttamalla suunnitelmia vähän väliä. Meillä otettiin se periaate, että lapset ovat aina tervetulleita meille, emmekä koskaan peru heidän tuloaan meille. Äiti toi lapsia yllättäen, halusi saada heidät kyläilyreissulle kesken isäviikonlopun jne. Pikkuhiljaa hänkin tasaantui ja rupesi joskus jopa soittamaan minulle suoraan, kun halusi jutella lapsista.
Aika parantaa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 10:16"]
Kun mies vaihtaa suoraan naisesta toiseen, niin totta kai se on tuollaista. Kyllä sen tietää jo miehen ottaessa, joten turha valittaa nyt. Jos haluat miehen, joka on jo asiansa hoitanut, niin otat sellaisen, jonka erosta on riittävästi aikaa.
[/quote]
Joskus on myös vain tilanteita, että siitä erosta ei sen exän mielestä ole koskaan tarpeeksi aikaa...
Ihan siis molemmin puolin, tiedän niin miehiä kuin naisia, jotka vinkuvat ja volisevat vielä vuosiakin eron jälkeen, kun toiselle tulee kuvioihin uusi kumppani.
Eräskin mies ei suostunut tapaamaan lapsiaan tuon takia 1,5 vuoteen, kuvitteli kostavansa ex-vaimolleen uuden miehen (4v avioeron jälkeen) eikä ajatellut lainkaan, että ei hän sen ex-vaimon elämään vaikuttanut oikeastaan mitenkään vaan omaansa ja lastensa.
Onneksi sitten loppujen lopuksi tokeni ja nyt 9v avioeron jälkeen pystyy viimein hoitamaan asioita kuten aikuisen pitäisi hoitaakin.
No , ei ärsytä. Tosin olen se ex-puoliso , mtta mulla on hyvät välit uuteen puolisoon.
Alkoi kyllä jostainsyystä harmittamaan kun menin lukemaan tän ketjun. Eikö aikuiset naiset voisi ymmärtää toinen toisiaan ?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:08"]
No , ei ärsytä. Tosin olen se ex-puoliso , mtta mulla on hyvät välit uuteen puolisoon.
Alkoi kyllä jostainsyystä harmittamaan kun menin lukemaan tän ketjun. Eikö aikuiset naiset voisi ymmärtää toinen toisiaan ?
[/quote]
Ja eikö ylipäätään aikuiset ihmiset voisi käyttäytyä kuin aikuiset?
Ihan kuin kyseessä olisi pikkulapset, jotka eivät osaa käyttää järkeä vaan mennään vaan tunteen perässä.
Ymmärrettävää, että on isoja tunteita kyseessä, mutta mua henk.koht. jo hävettäisi käyttäytyä kuin mikäkin apina, koska satun olemaan eronnut. Saati, että kostaisin sen vielä lapsiin :-o
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:08"]
[/quote]
Kyllä jos ero hoidetaan ensin ja vasta sitten hypätään uuden kanssa sänkyyn. Vittu mitää solidaarisuutta naisten välillä tarvii olla, jos ensin ajatellaan vaan omaa hyvää oloa ja tyydytystä.
Minä olen se exä.
Minulle olisi sopinut kertarysäys ja asioiden hoito kerralla. Tapaamissopimukset yms. kuntoon ja vihdoin olisi päässyt oman elämän alkuun.
Mutta kun exä oli muutaman kuukauden asunut uuden rakkautensa kanssa, alkoi puhelinsoitot. Eikö kulta vielä kuitenkin kokeiltais. Lapsia hakiessa yritti seksiä. Kun en suostunut, kosti haukkumalla minua uudelle rakkaudelleen, joka tuli puhelimen kautta silmille, kun olen niin hullu akka, että roikun miehessä.
Tilanne onneksi helpotti sillä, että sain uuden työpaikan kotipaikkakunnaltani ja ei tarvinnut exää enää nähdä. Pari kertaa se soitteli vielä perään ja vonkui takaisin, mutta loppui onneksi sitten.
Eivät ole yhdessä enää tämän kyseisen naisen kanssa. Tekivät yhden lapsen ja erosivat.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 12:36"]
Minä olen se exä.
Minulle olisi sopinut kertarysäys ja asioiden hoito kerralla. Tapaamissopimukset yms. kuntoon ja vihdoin olisi päässyt oman elämän alkuun.
Mutta kun exä oli muutaman kuukauden asunut uuden rakkautensa kanssa, alkoi puhelinsoitot. Eikö kulta vielä kuitenkin kokeiltais. Lapsia hakiessa yritti seksiä. Kun en suostunut, kosti haukkumalla minua uudelle rakkaudelleen, joka tuli puhelimen kautta silmille, kun olen niin hullu akka, että roikun miehessä.
Tilanne onneksi helpotti sillä, että sain uuden työpaikan kotipaikkakunnaltani ja ei tarvinnut exää enää nähdä. Pari kertaa se soitteli vielä perään ja vonkui takaisin, mutta loppui onneksi sitten.
Eivät ole yhdessä enää tämän kyseisen naisen kanssa. Tekivät yhden lapsen ja erosivat.
[/quote]
Tätä minäkin odotan...
20 vuoden avioliittoa ei "hoideta yhdellä rysäyksellä" ja jonkin verran sitä selvitettävää jää miehesi ja tämän ex:n välille ihan loppuelämäksi jos liitosta on lapsia. Parempi sopeutua tai nostaa kytkintä.