Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kuukautissovellusta te käytätte?

Vierailija
02.07.2020 |

Itse käytän puhelimessa valmiiksi ollutta mutta tämä on jotenkin...no en oikein pidä mutta käytän silti. Toki merkitsen ihan normaaliin kalenteriikin. Mutta onko teillä ja mitä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun aloittaja pyytää suosituksia, niin ihmiset tulevat kertomaan, miksi he eivät tarvitse sovellusta.

Vierailija
42/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WomanLog.

Mulla on välillä epäsäännöllinen kiertoaika eli ihan kiva nähdä missä mennään milloinkin.

Kännykkä on aina lähellä joten siihen on mun helppo muistaa merkitä.

Lisäksi jos on jotain alaselän kipuja tai välivuotoja niin ne saa nopeasti merkkailtua sinne niillä pienillä symboleilla. Ei tulis kalenteriin samalla tavalla kirjoitettua.

Ja ei, en tarkkaile neuroottisesti kaikkia kehoni toimintoja, mutta ihan hyvä mun mielestä näitä naisten juttuja vähän pitää silmällä. Sovellus on siihen hyvä.

Olin ennen sitä mieltä että ei siihen sovelluksia tarvi mutta puolisolla on toi käytössä ja huomasin että sehän on ihan kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkaan kännykän kalenteriin, lasken neljä viikkoa eteenpäin ja boom, silloin on seuraavat menkat. Miksi tähän tarvii sovelluksen? Ei osaa laskea tai tiedä päiviä?

Näin voi ajatella vain sellainen, jolla on menkat tasan 28 päivän välein :-) Helppoahan se on tuo 4 viikko eteenpäin.

Entäs sitten jos kierto 31 päivää? Tai 25 päivää? Onhan se helppoa, kun kuukautissovellus tekee laskemisen mun puolesta, ettei tarvitse itse käyttää aikaa laskemiseen.

Vierailija
44/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flo. Onhan sitä kummallista ymmärtää, jos itsellä on 28. päivän kierto jolloin menee vajaa sidepaketti. Käytän sovellusta, koska oma kierto vaihtelee 21. päivästä 89. päivään, joskus vuoto alkaa ovulaatiosta ja jatkuu menkkoihin yhtä mittaa, joskus vuotaa vain ovulaation aikaan, yhdynnän jälkeen vuotaa, kuukautisissa menee 1,5 sidepakettia ja ainakin yksi 32 tamponin paketti kun pakko käyttää kumpaakin yhtä aikaa. Ja luonnollisesti raskaaksikaan ei tule ihan tsiding! Niin onhan se kätevä lääkärillä kaivaa sovellus, johon on kirjattu joka kierron kesto, välivuodot, vuotojen kesto... Eihän se kyllä auttanut, mitään syytä ei löytynyt. Epämääräinen vuotohäiriö.

Vierailija
45/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siihen pitäisi olla joku sovellus?

Ei pidä, saa käyttää kalenteria tai olla käyttämättä yhtään mitään.

Omat syyni:

* Kierron pituus kiinnostaa - menkat on epäsäännöllistyneet viime vuosina

* Kovat kivut, en sovi mitään tärkeää menoa arvioidulle menkkojen alkamispäivällä

* Sovellus muistuttaa kun menkat on alkamassa - tajuan tarkistaa, että onhan laukussa suojia tai laittaa kupin jo aamusta

* Yleinen kiinnostus teknologiaan ja statistiikkaan

Miten tämä eroaa siis kalenterista? Kalenterista näet milloin menkat on, kuinka pitkä kierto milloinkin ja kalenterin voi laittaa muistuttamaan. Ja kalenteriin voi laittaa ne menotkin ylös samaan, niin näkee kerralla kantsiiko lähteä ja synkata vaikka kauppalistankin samaan, niin muistaa ostaa suojia ja särkylääkettä.

Itse en halua kalenteriin sekoittamaan mitään menkkamerkintöjä, siksi tykkään käyttää erillistä appia. Käytän siis kalenteria suurimmaksi osaksi vain työasioihin.

Minua on eniten auttanut appissa se, että siihen saa helposti myös klikattua oireita. Tällä tavoin huomasin esim että pahat kivut tulee aina joka toinen kuukausi ja turvotus alkaa pari päivää ennen kipuja, en ollut niihin sen enempää kiinnittänyt huomiota ennen Flon käyttöä.

Raskautuessa on myös fiksua, että sovellus laskee mahdollisen ovulaatiopäivän ja ilmoittaa raskautumisen mahdollisuuden.

Pidän myös siitä, että epäsäännöllisten kuukautisten kanssa sovellus laskee tarkemmin mahdollisen alkamispäivän ja varoittaa siitä, kalenterimerkinnän voi tehdä vain oman arvionsa pohjalta. Luotan sovelluksen tilastointitaitoihin enemmän kun omiini.

Olen myös kokenut sen helppona, kalenteriin unohdin aina merkitä. Jos Flo laskee mahdollisen alkamispäivän enkä ole merkannut menkkoja, se muistuttaa merkitä. Tällä tavoin pysyn paremmin kartalla oman kehon muutoksista.

Vierailija
46/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun aloittaja pyytää suosituksia, niin ihmiset tulevat kertomaan, miksi he eivät tarvitse sovellusta.

Niinpä🤦🏻‍♀️

Vierailija
47/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä te saatte tälläisestäkin riidan aikaan?! Antakaa niiden käyttää ketkä käyttää ja jos ette itse käytä niin älkää käyttäkö.

Kun muut toimivat väärin ja minä toimin oikein, niin kyllähän se harmittaa, millaisia idiootteja ne muut ovat. Eivätkä edes suostu muuttamaan toimintaansa.

Vierailija
48/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin Period Trackeria, mutta siinä on vähän vaillinaiset ominaisuudet - yksittäisiä kiertoja ei voi jättää pois laskuista (jos on vaikka siirtänyt menkkoja jolloin se kierto on epänormaalin pitkä eikä kuvasta normaalia tilannetta) vaan voi ainoastaan asettaa minimin että yli 40 päivää kestävät jätetään pois laskuista. Nyt käytän Clueta, siinä voi kätevästi valita yksittäisen kierron jonka jättää pois. Clue myös analysoi kierron pituutta ja variaatiota tarkemmin, ja on tieteellisempi, lähdeviitteet tutkimuksiin löytyy sovelluksesta.

Vierailija
49/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clue. Käyttänyt noin kaksi vuotta. Olen tyytyväinen. Laskee seuraavat menkat, jolloin tiedän, mitä tapahtuu milloinkin. Toisaalta merkkaan sinne seksikerrat, ja näen kerralla, että milloin on varmoja päiviä. Olen jo yli 50- vuotias, joten uskallan luottaa niihin. Toisaalta huomaan, jos aiemmin kellontarkat kuukautiset ovatkin muutaman päivän myöhässä, mistä tiedän, että vaihdevuodet pikkuhiljaa lähestyvät. Erittäin helppo ja näppärä sovellus. Kun käyn lääkärissä, voin myös puhelimesta näppärästi tarkistaa lääkärin kysymät jutut. En halua luopua sovelluksesta lainkaan. Apulainen se on, ei orjuuttaja.

Vierailija
50/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyn olisiko suomenkielisiä ja ilmaisia jonka voisi ladata tyttärelle?

Vierailija
51/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alushousuja ja tarvittaessa silmälaseja.

Että kun lääkärissä kysytään, milloin oli edelliset kuukautiset, niin läväytät ne alushousut ja silmälasit pöydälle, että katsopa siitä?

Vierailija
52/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen merkkasin seinäkalenterin pieneen kuukausikalenteriin, mutta nykyään tunnistan kehon merkeistä missä mennään. Kuukautisten jälkeen on pari viikkoa ihanaa puhdasta aikaa, sitten tunnistaakin jo ovulaatioliman, sitten reilu viikko niin rinnat alkaa aristaa ja pari päivää siitä niin vuoto alkaa. Nelisen vuotta jo näin mennyt, ja suht säännöllistä kierto ollut. Kannattaa alkaa tutkia omaansa niin oppii huomaamaan ovulaationsa ilman kalentereitakin ja sitä myötä muutokset kehossa. Raskaudensuunnittelussa myös kätevää. Tosin ovulaation huomaa ilman kalenteria ja muitakin merkkejä siitä että panettaisi valtavasti...

Mäkään en tarvitse mitään sovelluksia ja kalentereita. Keho kertoo kun on ovis ja siitä pari viikkoa niin on kuukautiset. En menkkoja juilii alamahaa pari päivää, joten osaa varautua.

Kertooko keho senkin, osuuko sulla menkat just sille ajalle, kun olet lähdössä reissuun vaikkapa kahden kuukauden päästä?

Vierailija
53/53 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä esimiehenä haluaisin tuollaisen,josta näkis millo duunareilla kuukautiset tulossa ku kiukuttelevat. Vois sitte aina huomautella asiasta.