Mitä kuukautissovellusta te käytätte?
Itse käytän puhelimessa valmiiksi ollutta mutta tämä on jotenkin...no en oikein pidä mutta käytän silti. Toki merkitsen ihan normaaliin kalenteriikin. Mutta onko teillä ja mitä?
Kommentit (53)
Ei kai sitä sovellusta tarvitse ladata jos ei tahdo mutta helpottaa kummasti vaikka reissun päällä kun näkee puhelimesta ja voi sinne merkata. Ei tarvitse kantaa paperillista kalenteria matkassa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen pitäisi olla joku sovellus?
Ei pidä, saa käyttää kalenteria tai olla käyttämättä yhtään mitään.
Omat syyni:
* Kierron pituus kiinnostaa - menkat on epäsäännöllistyneet viime vuosina
* Kovat kivut, en sovi mitään tärkeää menoa arvioidulle menkkojen alkamispäivällä
* Sovellus muistuttaa kun menkat on alkamassa - tajuan tarkistaa, että onhan laukussa suojia tai laittaa kupin jo aamusta
* Yleinen kiinnostus teknologiaan ja statistiikkaan
Hienon sanaparren käyttäjälle tiedoksi, että statistiikka tarkoittaa tilastotiedettä :DDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat syyni:
* Kovat kivut, en sovi mitään tärkeää menoa arvioidulle menkkojen alkamispäivällä
* Sovellus muistuttaa kun menkat on alkamassa - tajuan tarkistaa, että onhan laukussa suojia tai laittaa kupin jo aamusta
Miten tämä eroaa siis kalenterista? Kalenterista näet milloin menkat on, kuinka pitkä kierto milloinkin ja kalenterin voi laittaa muistuttamaan. Ja kalenteriin voi laittaa ne menotkin ylös samaan, niin näkee kerralla kantsiiko lähteä ja synkata vaikka kauppalistankin samaan, niin muistaa ostaa suojia ja särkylääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat syyni:
Kiitos vastauksesta! Luin jo ketjua hämmentyneenä, miksi tähän tarvitaan sovellus. Itse en ole koskaan käyttänyt edes kalenteria, menkat tulee kun tulee.
Ennen merkkasin seinäkalenterin pieneen kuukausikalenteriin, mutta nykyään tunnistan kehon merkeistä missä mennään. Kuukautisten jälkeen on pari viikkoa ihanaa puhdasta aikaa, sitten tunnistaakin jo ovulaatioliman, sitten reilu viikko niin rinnat alkaa aristaa ja pari päivää siitä niin vuoto alkaa. Nelisen vuotta jo näin mennyt, ja suht säännöllistä kierto ollut. Kannattaa alkaa tutkia omaansa niin oppii huomaamaan ovulaationsa ilman kalentereitakin ja sitä myötä muutokset kehossa. Raskaudensuunnittelussa myös kätevää. Tosin ovulaation huomaa ilman kalenteria ja muitakin merkkejä siitä että panettaisi valtavasti...
Itsellä jäi elämäni ensimmäiset kk väliin viime vuonna ja haluan seurata kiertoani tarkemmin koska 40v pärähtää kohta mittariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat syyni:
* Yleinen kiinnostus teknologiaan ja statistiikkaanMiten tämä eroaa siis kalenterista? Kalenterista näet milloin menkat on, kuinka pitkä kierto milloinkin ja kalenterin voi laittaa muistuttamaan. Ja kalenteriin voi laittaa ne menotkin ylös samaan, niin näkee kerralla kantsiiko lähteä ja synkata vaikka kauppalistankin samaan, niin muistaa ostaa suojia ja särkylääkettä.
Kuukautissovellus laskee automaattisesti seuraavien menkkojen alkamisajan, joko esim. kolmen viimeisen kierron keskiarvona tai sille syöttämäsi kierron pituuden perusteella. Ei tarvitse siis itse laskea ja merkitä kalenteriin. Vain sitten, kun menkat alkaa, niin itse ainakin merkitsen sen varsinaisen alkamispäivän (koska mulla hieman epäsäännölliset menkat ja se sovelluksen laskema ei aina osu kohdalleen. Kuten ei osuisi itse laskettukaan arvio).
Siis ihan oikeasti, miksi kaikesta pitää keksiä valitettavaa? Jos joku haluaa käyttää sovellusta, niin mitä se kenellekään kuuluu? Eiköhän sovellukset ole käytettäviksi tehty. Ei pitäisi kenenkään ulkopuolisen takapuolta kutittaa, jos joku niitä puhelimeensa lataa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä sovellusta tarvitse ladata jos ei tahdo mutta helpottaa kummasti vaikka reissun päällä kun näkee puhelimesta ja voi sinne merkata. Ei tarvitse kantaa paperillista kalenteria matkassa mukana.
Ikinä kuullut kännykän kalenterista, mihin voit merkata ihan mitä vaan? Sinne saat synkattua vaikka matkaliput, lentoaikataulut, kauppalistat, oman ja vaikka miehen kalenterin, niin että näet kenen vuoro olikaan viedä, tuoda ja ostaa mitäkin jne. jne. Ja myös ne menkat niin, ettei muut sitä merkintää nää ja muistutuksen niistä.
Miksi kertoisin ulkomaisille yrityksille milloin minulla on menkat?
Miten ihmeessä te saatte tälläisestäkin riidan aikaan?! Antakaa niiden käyttää ketkä käyttää ja jos ette itse käytä niin älkää käyttäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat syyni:
* Yleinen kiinnostus teknologiaan ja statistiikkaanMiten tämä eroaa siis kalenterista? Kalenterista näet milloin menkat on, kuinka pitkä kierto milloinkin ja kalenterin voi laittaa muistuttamaan. Ja kalenteriin voi laittaa ne menotkin ylös samaan, niin näkee kerralla kantsiiko lähteä ja synkata vaikka kauppalistankin samaan, niin muistaa ostaa suojia ja särkylääkettä.
Kuukautissovellus laskee automaattisesti seuraavien menkkojen alkamisajan, joko esim. kolmen viimeisen kierron keskiarvona tai sille syöttämäsi kierron pituuden perusteella. Ei tarvitse siis itse laskea ja merkitä kalenteriin. Vain sitten, kun menkat alkaa, niin itse ainakin merkitsen sen varsinaisen alkamispäivän (koska mulla hieman epäsäännölliset menkat ja se sovelluksen laskema ei aina osu kohdalleen. Kuten ei osuisi itse laskettukaan arvio).
Lisäksi se kuukautissovellus laskee itse kierron pituuden, kalenterista pitäisi itse käydä laskemassa päivät. Kyllä mua ainakin helpottaa, kun voin katsoa, että kas, edellinen kierto oli 30 päivää, sitä edellinen 25, sitä ennen 24 jne. Pystyn suoraan seuraamaan, miten kierron pituus on muuttunut ajan myötä (lyhentynyt vaihdevuosien lähestyessä). Ja nyt kun tuli yksi tällainen pitkä kierto, pystyn jatkossa helposti seuraamaan, alkaako niitä tulla enemmän eli onko kierto sitten pitenemässä vai oliko kyse poikkeuksesta. Kalenteria pitäisi selailla taaksepäin ja laskea jokaista kiertoa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen merkkasin seinäkalenterin pieneen kuukausikalenteriin, mutta nykyään tunnistan kehon merkeistä missä mennään. Kuukautisten jälkeen on pari viikkoa ihanaa puhdasta aikaa, sitten tunnistaakin jo ovulaatioliman, sitten reilu viikko niin rinnat alkaa aristaa ja pari päivää siitä niin vuoto alkaa. Nelisen vuotta jo näin mennyt, ja suht säännöllistä kierto ollut. Kannattaa alkaa tutkia omaansa niin oppii huomaamaan ovulaationsa ilman kalentereitakin ja sitä myötä muutokset kehossa. Raskaudensuunnittelussa myös kätevää. Tosin ovulaation huomaa ilman kalenteria ja muitakin merkkejä siitä että panettaisi valtavasti...
Mäkään en tarvitse mitään sovelluksia ja kalentereita. Keho kertoo kun on ovis ja siitä pari viikkoa niin on kuukautiset. En menkkoja juilii alamahaa pari päivää, joten osaa varautua.
En minäkään nuorempana mutta nyt käytän kun vaihdevuodet lähenee.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla, mutta aloin käyttää, koska en muistanut koskaan merkitä kuukautisia kalenteriin. En ole koskaan merkinnyt vuodon kestoa tai määrää kalenteriin, mutta sovellusta (Clue; voin suositella) käyttäessäni on tullut nämäkin merkittyä, ja näistä tiedoista on ollut mulle hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat syyni:
* Yleinen kiinnostus teknologiaan ja statistiikkaanHienon sanaparren käyttäjälle tiedoksi, että statistiikka tarkoittaa tilastotiedettä :DDDDDDDDD
Se tarkoittaa tilastoja tai tilastotiedettä. Tuossa lainaamassasi viestissä tuskin tilastotiedettä.
En käytä mitään. Tunnen kroppani ja osaan ennakoida aika hyvin kierron eri vaiheet. Kuukautiset tosin aina olleet säännölliset joten ennakointi on mahdollista. En jaksa merkitä edes kalenteriin.
Epäsäännöllisten kuukautisten kanssa on ihan kiva, kun sovellus itse laskee ne kiertojen pituudet. Niitä voi olla hyödyllistä seurata myös taaksepäin. Lisäksi näin vaihdevuosien lähellä tulee jotain välivuotojakin, joita voi merkkailla kuukautissovellukseen ja onhan tuolla raskautta yrittävällekin omia toiminnallisuuksia kierron tarkkailuun ja seurantaan.
Pärjäsihän sitä aiemminkin kalenterilla, ihan paperisella sellaisella, mutta jos tarjolla on parempi tapa, miksi sitä ei käyttäisi?