Muurahaiset ovat vallanneet asuntoni
Olen yrittänyt päästä eroon ruokasoodalla ja etikalla, mutta aina vaan käy muurahaisten marssi pitkin seiniä, lattioita ja pöytätasoja.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko siivota joskus?
Siivoan joka Jumalan päivä. Imuriin olen saanut monia nalkkiin.
Muurahaiset ei tykkää kanelista. Eli kokeileppa vielä sitä, jos ei noita myrkkyjä halua kokeilla.
Mulla on ollu joskus aikasemmin tuota ongelmaa. On sellaisia myrkkyjä joiden sanotaan olevan vain muurahaisille vaarallisia. Sitten on muurahaisloukkuja. Kanelista eivät pidä niin sitä voi sirotella johonkin reitille ja laittaa johonkin kanelitankoja. Joistakin yrteistä eivät myöskään pidä. Muurahaiset menevät yleensä samoja reittejä niin ne on silloin helpompi löytää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko siivota joskus?
Enneminkin tuo kertoo siitä että rakenteissa on mahdollisesti kosteutta, mutta ei välttämättä ole mitään vikaa.
Siroteltava muurahaismyrkky on paras hävityskeino (Raid tai Baykon). Teet täsmäiskun ja puuteroit kaikki lattialla näkemäsi murkut ja annat niiden jatkaa matkaansa pesäänsä, seuraavana päivänä liikettä on jo huomattavasti vähemmän.
Itse olen myrkytellyt pari kertaa kesässä pihakivetykseen pesivät mustat murkut. Yhtenä kesänä kun en myrkytellyt niitä, niin kohta niitä alkoi ilmestyä sisällekkin.
Ei tarvi jättää kuin joku pieni sokeria sisältävä asia pöydälle niin on jo armeija sisällä. Nopeasti auttaa ne pienet rasiat, missä käyvät ja vievät myrkyn mukanaan kavereille.
Itsellänikin oli riesana ne yhdessä asunnossa aina keväisin, ei auttanut mikään myrkkykiekko eikä poppaskonsti. Isännöitsijä sano että seuraavaksi pitää tehdä koko asunnon myrkytys.
Suosittelen myrkkybaareja, niillä häviää päivässä!