Montako Mariskoolia sinulla on?
Meiltä löytyy 8 isoa ja 6 pientä...Miten näin on päässyt käymään?
Kommentit (55)
ainoani annoin anopille, joka oli oikein kovasti mielissään. Itse en oo niistä niin hirveän innostunu..
Yksi löytyy, lahjaksi saatu...on alkuperäispakkauksessaan autotallissa muiden kirppikselle menevien romujen seassa,,ämpäriruma kapistus.Muumeja löytyy yksi,tytär saanut lahjaksi niin ei kehtaa hävittää, mutta niitä myös inhoan.
Ikkunalaudalla on yhdeksän mariskoolia. Ne näyttävät hienoilta valoa vasten ja talvella poltan niissä tuikkuja. Joskus sieppaan jonkun niistä tarjoiluastiaksi. Pieniäkin skooleja on muutama kaapissa, mutta niille en ole keksinyt mitään käyttöä.
Yks iso ja pieniä taitaa olla 7 kpl. Tykkään mariskooleista :) En oo yhtään ostanut itse, vaan saanut niitä lehtitilausten kylkiäisinä ja lahjaksi. Jokaisen mariskoolin pitää olla tietty eri värinen. Nyt ovat kaikki vitriinissä, mut olen ajatellut poltella kynttilöitä niissä. Joskus jouluna on jouluisen värisissä ollu karkkeja.
Kuusi näyttää olevan ,on käytetty kukkamaljakoina syntymäpäivillä ja rippijuhlissa. Jokaiseen esim.alppiruusun kukka,pysyy pystyssä eikä estä näkemästä vastapäätä istuvaa.
1 pieni lahjaksi saatu. En oikein ole varma missä se on, jossain 'romukippona'..
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 14:05"]
Ei yhtään, enkä usko että tuleekaan. Ne on vaan aika rumia, kuten kaikki muutkin iittalat ja arabiat. Iittalan vihreää lasia olevia jalallisia juomalaseja ja jälkiruokakulhoja tuli joskus ostettua kun sai halvalla, mutta eipä niitä paljon ole tullut käytettyä.
[/quote]niin jotkut tykkää halpiskipoista, makuja on monia.
Mulla on 3: lahjaksi saatu iso ja pieni + itse ostettu pieni.
En ymmärrä miksi kaikkien pitäisi olla eri värisiä, nätimminhän niitä saa yhdisteltyä jos on pari-kolme samaa väriä?
Meillä skooleja säilytetään milloin missäkin, esim. ikkunalaudalla tuikkukippoja, sytkäreiden säilytysastiana tai tuikkujen säilytysastiana. Jouluisin niissä on konvehteja, pääsiäisenä minisuklaamunia.
Joskus katan skooleja myös pöytään ja tarjoilen niistä sokeria, kermavaahtoa, hilloa, keksejä, karkkeja, kapriksia, oliiveja, fetajuustoa, tomaattiviipaleita, hedelmäsalaattia...
Käyttötarkoituslistahan on loputon!
Ei yhtään. Ne ovat mielestäni karmeita. Jos joku erehtyy sellaisen meille tuomaan lahjaksi, niin sen jälkeen on turha kyläkutsua odotella.
Isoja on kaksi tai kolme, pieniä ei yhtään. Kaapissa seisovat enimmäkseen.
Kaksi, toisen perin, ja toisen ostin itse. Enempää en tarvitse ja ostankin mieluummin uuden muumimukin joka kevät ja joulu.
Yksi. Mihin herranjestas ihminen tarvitsee kahtakymmentä lasikuppia? Ei kai ne kaikki voi olla lahjaksikaan saatuja?
Osa on lahjaksi saatu, osa on kaupanpäällisiä (kirjakerho, lehtitilaus jne...)...
Ihmettelen itsekin, että miten niitä on monta on kertynyt! Ja kaksi samanväristäkin pientä...yritän päästä eroon toisesta.
ap
Saattaa johtua nuoresta iästä, mutta en tajua, mihin mariskooleja tarvitsee. Enlighten me, please.
Ei yhtaan. On ne ihan kivoja, mutta jos hankkisin marimekon astioita, niin mieluummin mukeja, joissa on niita kankaiden kuvioita.
Muumimukit on aivan ihania!