Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valitsee nuoren ja kauneimman, ja lopulta kaikki häviävät: Deittisovellusten data piirtää raadollisen kuvan parinmuodostuksesta

Vierailija
01.07.2020 |

Voisiko joku avata vähän enemmän tätä juttua, joka on Hesarissa? Se on vain tilaajille.

Tämä tutkimusdata kuulostaa aika karulta ja nyt ymmärrän paremmin miesten vinkumisen deittimarkkinoista. Ei ole ihmekään, että jäävät rannalle ruikuttamaan, kun havittelevat vain kuuta taivaalta.

Kommentit (564)

Vierailija
541/564 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näin 30-vuotiaana miehenä on oppinut olemaan välittämättä muiden mielipiteistä ja tekemään asioita mistä itse pitää. Aina toki on näitä katkeria, jotka määrittää mikä on älykästä ym. Hieno juttu, että nykyään on instagram ja tinder joiden kautta voi laittaa viestiä kauniille nuorille naisille.

Etkö haluaisi mieluummin seurustella? Riittääkö sinulle tosiaan tuo viestien lähettäminen? Vastataanko sinulle ikinä mitään?

No ei siinä kai mitään, kukin tavallaan...

Jotkut viestipommittajat ig:ssä ja fb:ssä eivät edes tavoittele kontaktia, vaan tarkoitus on kiusata. Vonkausviestien tarkoitus ei siis välttämättä ole olla edustava ja haluttava nettideiteilläkään, tosin niistä ei ole kokemusta, koska seuraa on löytynyt irl. 

Vierailija
542/564 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin Suomi24 treffeillä ja ensimmäisen kuukauden aikana minulle tuli yli 500 viestiä. Vain kourallinen miehistä oikeasti olivat minun ihannekumppaniraameihin sopivia. Suurin osa miehistä oli yli-ikäisiä, liian kaukaa tai eivät muuten mätsänneet juuri mitenkään ihmisenä. Sitten vielä valittivat, kun en heti vastannut. Minusta täydellisin deittisovellus olisi sellainen, missä rajaukset pitäisivät. Jos etsit 3-kymppisiä, niin muun ikäiset eivät edes sinua näe eikä voi sinulle kirjoittaa. Lisäksi jonkin asteinen mäts% ja suosikkialgoritmi olisi paikallaan. Jos sinut arvioivien miesten ka olisi vaikka 7, niin myös sinulle tarjotaan 7 miehiä. Olis jokseenkin hauska nähdä, miten miesten käytös muuttuu, kun huomaavat, että oma taso onkin jotain muuta. Lisäksi jos swippaat oikealle aluksi niin se ei poistuisi kokonaan pois vaan se menisi takaisin jonon hännille. Se tulisi vastaan sitten jossain vaiheessa uudestaan. Kun massa on nähty, niin voi alkaa kerätä omat kermat päältä.

Se kuka tämän sovelluksen kehittää, niin saa ideani lisäksi minusta ensimmäisen asiakkaan. Mikään ei turhauta niin paljoa, kuin kahlata väärät mätsit pois.

Suomi24 on tuo ominaisuus! Jos toinen ei ole ihanne kumppani määritysten mukainen! Ei tietenkään poista että käyttäjä muuttelee omat tiedot sellaiseksi että on ihannekumppani.

Mutta Okcupid on kivempi palvelu vaikka siellä ei samalla tavalla estetä käyttäjiä, kun siellä on käytössä match prosentit voit työstää profiilia paljon ja määrittää tärkeitä arvoja. Itse löysin täydellisen kumppanin sieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/564 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä karu juttu. Miehet pitävät naisia kuumimpina 20-22 vuotiaana aina 5-kymppiseksi asti (data loppui tähän) ja naiset taas suunnilleen oman ikäisiään ja 40+ muutaman vuoden nuoremmista miehistä.

Ahdistaa ajatella, että kaikki miehet kenen kanssa tinderissä juttelen oikeasti yrittävät 20 vuotta nuorempia.

Tottakai pitävät kuumimpana, eihän siinä mitään. Minusta täysin luonnollista, et omakin tytär 19v on kuumempi kuin minä, 48v =) Sitten vain pitäisi tajuta tosiasiat, ja ymmärtää että epärealistiset haikailut on epärealistisia haikailuja, ja kasvetaan aikuiseksi ja etsitään hyvää omanikäistä seuraa.

Onneksi suurin osa miehistä tajuaakin tämän, luulen että reaalimaailmassa ei ihan noin hulluja manöövereitä tule. Netti se saa kuvittelemaan ja unelmoimaan liikoja. 

Onko se kuitenkaan kivaa olla ikuinen lohdutuspalkinto ja tyytymisen kohde? Naiset kuitenkin aidosti pitävät ikäisestään, miehelle se on vain realiteetteihin tyytymistä. Tosi "rakkautta".

Samalla tavalla tyytymistä kuin sekin, etten mä saanut Ashton Kutcheria ;) Ihan aidosti olisin voinut hänet haluta, mutta en saanut. Eikä tämä asia vähennä rakkautta aviomiestäni kohtaan millään lailla.

Kannattaa oppia rakastamaan ensin itseään terveesti, niin ei horjuta itseluottamusta liikaa se ajatus, että nuoremmat naiset miellyttää miehen silmää eniten, missä iässä tahana luultavasti. Siinä vaiheessa kun rupeaa tuntemaan mustasukkaisuutta toisen mahdollisia ja luultuja ajatuksia kohtaan, on aika huonosti asiat.

Tosi rakkaus on sitä, että on valmis antamaan vaikka henkensä toisen edestä. Aika varma olen, että oma siippani kuolee ennemmin minun ja lastemme puolesta, kuin sen kauniin parikymppisen.

Sinä et kuitenkaan jatluvasti haaveile juuri ja juuri täysi-ikäisistä. Olet nainen, joten totta kait olet tyytyväinen omanikäiseen puolisoosi. Olisi kiva kuulla miehesi mielipide.

Ota huomioon ettei jokaikinen mies haaveile lompakoksi ryhtymisestä mitä usein vaaditaan ”sediltä”. Useimmat 18v. haaveilee 18-23v., kun kuulemma 25v. on siinä ja siinä sytyttääkö. Kummityttö on just täyttänyt 18v. eikä halua yli 19v. jätkää.

Vierailija
544/564 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rasittavampia ovat itsestään liikoja luulevat keski-ikäiset sedät.

N 29v

Vierailija
545/564 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli juuri Hesarissa juttu, että miehet yliarvioivat naiset kiinnostuksen. Jos nainen on viehättävä, niin mies olettaa naisen olevan hänestä kiinnostunut riippumatta siitä millainen mies itse on.

Naiset ovat kovia yleistämään "miehet" ovat sellaisia ja "miehet" ovat tällaisia. Luulisi että naisille kelpaisi tinderissä kuka vaan mies kun niin kovasti miehiä yleistävätkin samanlaisiksi. Silti suurin osa miehistä jää tinderissä ilman, koska naisille kelpaa vain paras 10%. Tavallisella miehellä ei ole mitään mahdollisuuksia.

Oon hullu vääntäessä palstafilosofin kaa no..

Tuosta eilisestä kehu ja meikkaamistopikista alkoi selvitä niitä syitä yksinjäämiselle. Miksi käytte edes treffeillä omatessanne noin vihamielisen asenteen? Eräs sanoikin hyvin, ettei mikään Itä-Euroopan maa auta asenteen ollessa mitä on.

Vierailija
546/564 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muilla kuin nuorilla pitäisi olla mitään asiaa Tinderiin muutenkaan.

Vierailija
547/564 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 29v

Menee samaan kastiin itsestään liikoja luulevien keski-ikäisten naisten kans.

Ihan vaan muutaman kerran haukuttu homoksi koska en lämmennyt 50v+ 3 promillen humalassa oleville naisille kakskymppisenä.

Vierailija
548/564 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten taas kukaan meistä, joka on oikeasti rakastavassa parisuhteessa, ei näe vaivaa tapellakseen täällä. Vääristää ketjun näkökulmia. Menkääpä ihmiset ulos ja näette hyväntuulisia pareja ja perheitä, on kiva ilmakin. Palstapeikot ovat kyllä täällä jatkossakin, vääntämässä vuodesta toiseen ihmeellisiä teorioita elämästä, joka on tuolla ulkona, ei netissä eikä treffipalveluissa.

Just näin! :D

Vierailija
549/564 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 29v

Sä olet itsekin ihan kohta täti-iässä. Et ole enää 19-vuotias.

Vierailija
550/564 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä karu juttu. Miehet pitävät naisia kuumimpina 20-22 vuotiaana aina 5-kymppiseksi asti (data loppui tähän) ja naiset taas suunnilleen oman ikäisiään ja 40+ muutaman vuoden nuoremmista miehistä.

Ahdistaa ajatella, että kaikki miehet kenen kanssa tinderissä juttelen oikeasti yrittävät 20 vuotta nuorempia.

Tinderissä voi rajata ikää. En usko, että kovinkaan monille parikymppisille näkyy nämä 20 vuotta vanhemmat miehet, jolloin ei synny myöskään matcheja.

Joo, ei kukaan fiksu mies pyyhi mitään 20 vuotta nuorempia oikealle, vaan rajaa ikähakua niin että tarjokkaat ovat lähempänä omaa ikää. No, itse olen 43 ja alaraja on minulla 35 joten venyttelen rajoja vähän kuitenkin. Ehkä tuossa on sellaista takana, että oikeaa kumppania etsiessään voi samalla vähän kilkutella kaikkia hyvännäköisiä sovelluksessa, se ei mitään maksa eikä haittaa vaikka sieltä joskus yllättäen jotain tapahtuisikin jonkun nuoren neitosen kanssa. Mies kun kykenee etsimään realistista parisuhdetta ja samalla irtoseksiä niin kauan kuin se suhde löytyy, ne eivät ole toisensa poissulkevia asioita.

Mutta kun ne on toisensa poissulkevia asioita silloin kun pyrkimys näkyy tai selviää jotain kautta omanikäisille naisille jotka sopisivat realistiseksi kumppaniksi. Eihän tuo kaikissa sovelluksissa näy, mutta jos keski-ikäisen miehen ikähaarukka on 18-40, niin silloin ei vastaa minkään ikäiset.

Tinderissä ei edes näe, millä haarukalla mies hakee.

Vierailija
551/564 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä voi rajata ikää. En usko, että kovinkaan monille parikymppisille näkyy nämä 20 vuotta vanhemmat miehet, jolloin ei synny myöskään matcheja.

Joo, ei kukaan fiksu mies pyyhi mitään 20 vuotta nuorempia oikealle, vaan rajaa ikähakua niin että tarjokkaat ovat lähempänä omaa ikää. No, itse olen 43 ja alaraja on minulla 35 joten venyttelen rajoja vähän kuitenkin. Ehkä tuossa on sellaista takana, että oikeaa kumppania etsiessään voi samalla vähän kilkutella kaikkia hyvännäköisiä sovelluksessa, se ei mitään maksa eikä haittaa vaikka sieltä joskus yllättäen jotain tapahtuisikin jonkun nuoren neitosen kanssa. Mies kun kykenee etsimään realistista parisuhdetta ja samalla irtoseksiä niin kauan kuin se suhde löytyy, ne eivät ole toisensa poissulkevia asioita.

No esim tinderissä algoritmi huomioi sen sun vastakaiuttoman tykkäilyn siten että sun suosituspisteitä alennetaan ja sinun profiiliasi esitetään samoilla pisteillä oleville vähemmän viehättäville naisille.

Paikkaako se tilannetta sitten, jos saankin vastakaikua? Kyllä aika moni kolmekasi ainakin tykkäilee profiilistani.

Vierailija
552/564 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
553/564 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä (fiksuja, akateemisia) on kaikilla puolisona oman ikäinen +- 3 vuotta. Yleensä se kurssikaveri opiskeluajoilta jonka kanssa oltu yhdessä se +10 vuotta. Ei nuo deittipalstojen nuoria naisia kuolaavat sedät ole mitään laatumiehiä, eikä heidän naismaullaan ole mitään vaikutusta mun elämään. Riittää että kelpaa ja riittää omalle miehelle. 

Vierailija
554/564 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä (fiksuja, akateemisia) on kaikilla puolisona oman ikäinen +- 3 vuotta. Yleensä se kurssikaveri opiskeluajoilta jonka kanssa oltu yhdessä se +10 vuotta. Ei nuo deittipalstojen nuoria naisia kuolaavat sedät ole mitään laatumiehiä, eikä heidän naismaullaan ole mitään vaikutusta mun elämään. Riittää että kelpaa ja riittää omalle miehelle.

Tämä on totta..olen huomannut saman ilmiön omassa tuttavapiirissä, eronneet miehet (suuri osa johtotehtävissä ja varakkaita) ovat pariutuneet saman ikäisten naisten kanssa. Yksi mies toki on poikkeus, avioitui eron jälkeen 18 vuotta nuoremman naisen kanssa mutta tämä nainen ei todellakaan ole mikään kaunotar. 

Vierailija
555/564 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Tinder on entisestään vääristänyt parisuhdemarkkinoita. Ennen kun joku setämies tuli pöytään, oltiin sille kohteliata, mutta ei.

Toisekseen, Tinderissä ei välttämättä ole mitään eliittiporukkaa. Nainenkin voi vaan kokeilla monillekko treffeille pääsee ja se jää siihen.

Vierailija
556/564 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita nuorempia ei riitä kaikille ja jos naisena kuulen, että mies on pettänyt nuoremman kanssa niin se oli sitten siinä. 

Vierailija
557/564 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita nuorempia ei riitä kaikille ja jos naisena kuulen, että mies on pettänyt nuoremman kanssa niin se oli sitten siinä. 

Kannattaa menettää parisuhde ja ehkä kenties omaisuuttakin muutaman kerran takia. 

Vierailija
558/564 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on lapsia niin omaisuus menee heille perinnöksi. Mitä järkeä olisi alkaa asumaan ja siivoamaan jotain omakotitaloa, joka menee miehen lapsille perinnöksi. 

Vierailija
559/564 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremman ja kauneimman? Ja sillonhan valinta ei jää tekemättä. Kun 80v mies valitsee 72-vuotiaan, eikä 77-vuotiaan, niin se on valinta. Ei se tarkoita, että 80v valitsee 18-vuotiaan. 

Vierailija
560/564 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on pettänyt samanikäisen tai vanhemman kanssa, niin se on okei? Eli miksi tämä ikä vaikuttaa tähän?