Mies valitsee nuoren ja kauneimman, ja lopulta kaikki häviävät: Deittisovellusten data piirtää raadollisen kuvan parinmuodostuksesta
Voisiko joku avata vähän enemmän tätä juttua, joka on Hesarissa? Se on vain tilaajille.
Tämä tutkimusdata kuulostaa aika karulta ja nyt ymmärrän paremmin miesten vinkumisen deittimarkkinoista. Ei ole ihmekään, että jäävät rannalle ruikuttamaan, kun havittelevat vain kuuta taivaalta.
Kommentit (564)
Ja koska kaikki - korostan, kaikki - miehet ovat niissä deittisovelluksissa, vapaat ja varatut. Eikä muka kaikki naiset ole?
Hahahahaha :DD
Vai ei miehille kelpaa kuin instabeibi. Eipä yllättänyt.
En usko hesarin juttua hetkeäkään. En ole koskaan ollut tinderissä, mutta vuosia sitten minulla oli profiili nettideittisivustolla. Ja voi pojat mitä suossa tarpomista se oli. Laitoin yhtä monta viestiä omanikäisille kuvallisille profiileille, kuin kuvattomillekin, eli en todellakaan mennyt ulkonäkökärjellä tai etsinyt reilusti nuorempaa. Valtaosa ei koskaan vastannut takaisin ja varmaan kuudessa tapauksessa kun pääsin juttusille, niin keskustelu loppui kuin seinään sen jälkeen, kun lähetin kuvani.
Tämä linkki tulee liittää aina tyhjentäväksi todisteeksi kaikkiin palstan uikutuksiin, joissa miehet valittavat kuinka naisille ei kelpaa. Ja kuinka tykkäävät ”ihan vaan tavallisista naapurintyttömäisistä naisista”. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
En usko hesarin juttua hetkeäkään. En ole koskaan ollut tinderissä, mutta vuosia sitten minulla oli profiili nettideittisivustolla. Ja voi pojat mitä suossa tarpomista se oli. Laitoin yhtä monta viestiä omanikäisille kuvallisille profiileille, kuin kuvattomillekin, eli en todellakaan mennyt ulkonäkökärjellä tai etsinyt reilusti nuorempaa. Valtaosa ei koskaan vastannut takaisin ja varmaan kuudessa tapauksessa kun pääsin juttusille, niin keskustelu loppui kuin seinään sen jälkeen, kun lähetin kuvani.
Se ei vaan ole sun uskosta kiinni, koska homma on tutkittu. Sori siitä.
Jutussa todetaan
Naiset valitsevat viehättävimmiksi oman ikäisiään miehiä ja joustavat pääasiassa ylöspäin. Vastausten keskiarvot piirtävät diagonaalisen viivan, jossa naisen vanhentuessa vanhenevat myös hänen viehättäviksi arvioimansa kumppanit.
Miestenkin kaaviossa viiva on suora, mutta toiseen suuntaan. Miehen omasta iästä riippumatta viehättävin kumppani on aina keskimäärin 20–22-vuotias nainen.
Tulokset eivät päde ainoastaan Ok Cupidin käyttäjien joukossa. Science Advances -lehdessä julkaistu tieteellinen tutkimus toisen, nimeämättömän treffisivuston datasta päätyi samankaltaiseen tulokseen: siinä missä miesten seksuaalinen viehättävyys kasvaa 50 ikävuoteen asti, naisten viehättävyys on huipussaan 18-vuotiaana ja laskee sitten jyrkästi.
RUDDERIN mukaan miehet myös lähettävät melkein aina viestin ”kuumimman” näköiselle naiselle täysin muista tiedoista piittaamatta ja yhteensopivuutta pohtimatta.
Lainaus jutusta
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kokemuksesi sopii Hesarin artikkeliin. Etsit ilmeisesti parisuhdetta, etkä vain seksiseuraa. Yliarviointi korostui s-seuraa etsii en kohdalla.
Lainaus
Käytös aiheuttaa sivustojen ylläpitäjille harmaita hiuksia, sillä se johtaa kierteeseen, jossa kaikki häviävät. Muutama nainen saa satoja viestejä sekalaiselta joukolta miehiä, pelästyy ja lähtee palvelusta. Suurin osa miehistä ei saa vastauksia lähettämiinsä viesteihin, eikä suurin osa naisista saa lainkaan viestejä miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Niin se top5% kuuluva mies valitsee nuoren ja kauneimman. Juuri se mies jolla on valinnanvaraa ja jota kaikki naiset tavoittelee.
Monella tuntemallani hyvännäköisellä, mukavalla, hyvässä ammatissa olevalla (yms. top-määreet) top-miehellä on samanikäinen tai lähes samanikäinen vaimo. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuon jutun pointti on että top 10% miehille tinder on karkkikauppa. Kaikki naiset häviävät kun noi eliittimiehet eivät viitsi vakiintua kenenkään kanssa, eivät edes sen nuoren ja kauniin kanssa. Kivempaa vaan pyörittää monen muijan panorinkiä. 90% miehistä häviää kun eivät saa ketään.
Koska myös ne 90% yrittää niitä kuumimpia naisia.
Puppua. Mehän olemme jo oppineet että miehet swaippaavat Tinderissä kaikki naiset oikealle, eli kaikille naisille tulee lähestymisyrityksiä tasapuolisesti. Eikä ole mitää syytä olettaa että tilanne muissa deittikanavissa olisi toinen.
Sitä paitsi deittailussa nainen valitsee. Mies vain tekee aloitteen ja nainen valitsee ne jotka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä linkki tulee liittää aina tyhjentäväksi todisteeksi kaikkiin palstan uikutuksiin, joissa miehet valittavat kuinka naisille ei kelpaa. Ja kuinka tykkäävät ”ihan vaan tavallisista naapurintyttömäisistä naisista”. Jep jep.
Samoin "ainoa" vaade mielelläänhiemannuoremman lisäksi on sekuuluisa normaalipaino, jonka pojat arvioivat hoikaksi ja treenatuksi.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä karu juttu. Miehet pitävät naisia kuumimpina 20-22 vuotiaana aina 5-kymppiseksi asti (data loppui tähän) ja naiset taas suunnilleen oman ikäisiään ja 40+ muutaman vuoden nuoremmista miehistä.
Ahdistaa ajatella, että kaikki miehet kenen kanssa tinderissä juttelen oikeasti yrittävät 20 vuotta nuorempia.
Miksi et pariutunut parikymppisenä, kun valinnanvara oli suurimmillaan? Sietääkin ahdistaa, kun olet itse mennyt sössimään.
Vierailija kirjoitti:
Jännää. Oliko mun mies sitten poikkeus. Haki profiilitekstissään 36-42-vuotiasta, kun itse oli 40. Suurimman osan miehiä skaala painottui selvästi alemmaksi ja heidät itse sen vuoksi ohitin. Olin 38 itse.
Profiileja voi päivittää hyvin nopeasti. Miehesikin on varmaan katsellut ja viestinyt parikymppisille ja välillä muuttanut profiilin vanhemmille sopivaksi, jolloin sinä olet osunut kohdalle. Sinun kanssa on sitten matchannyt.
Vierailija kirjoitti:
Puppua. Mehän olemme jo oppineet että miehet swaippaavat Tinderissä kaikki naiset oikealle, eli kaikille naisille tulee lähestymisyrityksiä tasapuolisesti. Eikä ole mitää syytä olettaa että tilanne muissa deittikanavissa olisi toinen.
Sitä paitsi deittailussa nainen valitsee. Mies vain tekee aloitteen ja nainen valitsee ne jotka haluaa.
Ei se swaippailu mitään tarkoita kun miehet valitsee laittaa viestiä vain niille kuumille ja nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on käynyt aikalailla samoin näin naisena (siis silloin, kun olin vapailla markkinoilla etsien aktiivisesti seuraa), joten uskon hyvin artikkelia.
Eiköhän maailma vaan raaistune vielä entisestäänkin, mitä tapailun ja parisuhteen hakemiseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koko ikäni miehille kuin ilmaa. No, parempi yksin kuin pinnallisen tai huonon kumppanin kanssa. Ystävien parisuhteissakaan ei näytä olevan paljon hurraamista.
Miksi sitten haikailet parisuhteeseen jos yksin on parempi?
Eihän hän niin sanonut. Hän sanoi, että yksin on parempi KUIN pinnallisen ja huonon kumppanin kanssa. Eli se ei ole huonoin vaihtoehto, mutta hyvä parisuhde olisi sitä parempi vaihtoehto.
En ihmettele, miksi olette sinkkuja tällä palstalla. Lukutaitonne jo on niin surkea, että olisi kamalaa keskustella teidän kanssa arjessa. Joka asian saisi vääntää rautalangasta.
Sivusta
35+ naisen turha edes yrittää löytää kumppania tuon tutkimuksen mukaan. Toki voi löytää jonkun realistisen miehen, joka oikeasti siis haluaisi 20-vuotiaan naisen mutta tyytyy vanhempaan.
Miehesi oli realistisesti hakemassa parisuhdetta. Minäkin laiton itselleni eron jälkeen nettideiteille profiilin. Tapasin nykyisen mieheni, joka etsi samantapaisella ilähaarukalla kumppania. Minun profiilini ehti olla vain viikon sivustolla, kun tapasimme. Hän oli siellä kolme kuukautta.