Onko sinulla jokin lohtu/mättöruoka, jota voisit syödä mielinmäärin?
Kommentit (36)
On.
Lidlin Eridanous 10 % turkkilainen jugurtti. Joko sellaisenaan tai mantelilastuilla. Olen sitä kolmisen vuotta vetänyt päivittäin. Siihen on varmaan lisätty jotain huumetta.
Jauhelihaperunasoselaatikko! Paljolla voilla!
Lohturuokani on mannapuuro, mieluiten täysmaidosta, lämpimänä, ilman mitään lisukkeita tai korkeintaan voisilmällä. Sitä tekee mieli muutaman kerran vuodessa ja sitten muina aikoina en välitä siitä ollenkaan. Kummallista.
en mä oikein pysty syömään mitään mielin määrin... ehkä sushia eniten. tykkään myös lasagnesta, riisipuurosta ja letuista. oikeastaan hassua, että mikään näistä ei varsinaisesti ole lohturuoka, siihen tarkoitukseen menee vaan sipsejä ja suklaata yleensä.
Mä oon pari kertaa elämässäni tilannut Kotipitsasta perhekoon lätyn ja vetäny sen. aahh.
Mutta viime kerrasta on monta vuotta. Pitäsiköhän nyt vapun tienoolla.....pitäis!
Lohturuokaa ei ole mutta mättöön jaffa-keksit ja salmiakki.
En nyt mitenkään lohturuokana varsinaisesti käytä, mutta jäätelö. Litra menee helposti ja siltikin vielä voisin ottaa lisääkin. Tästä syystä en kovin usein jätskiä ostakaan. :D
cesar-salaatti. Voisin syödä vaikka kuinka paljon!
Peruna. Sitä kun en ole syönyt vuosiin, mutta aina tekee mieli. Missä muodossa tahansa laitettuna: paistettuna, kermaisena, suolaisena... you name it - I love it!
Kebab.. välillä tulee kamala himo, silloin ei auta kuin lähtee ostamaan mielihalujen vallassa tätä ::PPPP
Paistettu broileri ja salaatti. Kanaviillokki riisillä myös, mutta sitä viitsii suuritöisenä niin harvoin tehdä. Spagettia sienikastikkeella menisi myös enemmän kuin mahtuu. Ja vielä juustoperunalaatikko!
Tässä extreme-lohturuoka: sokeri sekoitettuna pehmeään voihin. Tätä ei tietenkään voi vetää mielinmäärin, on sen verran kaloripitoinen herkku :) Piparkakkutaikinakin toimii.
Mitä vain naposteltavaa jääkaapista, usein siis juustorulla leikkeleen kanssa. Pähkinät, sipsit, karkit mitä vain käsillä on mä syön. Mitä huonommin menee, sitä enemmän syön. Ja lihon. Syytän jokaisesta liikakilostani miestäni, kunnon paska äijä. Mulla on ihan rehellinen nälkä siis jatkuvasti kun menee huonosti. Tiedän että se on psyykkistä mutta kuka jaksaa pidellä nälkää tunnista toiseen ja päivästä toiseen, viikosta toiseen? Joskus kestän jonkun aikaa ja sitten otan kaiken takaisin. BMI varmaan 30, en tiedä enkä haluakaan tietää.
Lohturuokaa ei ole, en onneksi yhdistä mielialoja ruokaan. Mutta mättöjä löytyy, voi veljet... Ykkösenä tulee mieleen tuunatut nuudelit. Vettä ei saa olla liikaa, vaan annoksen pitää olla kiinteää. Sekaan laitan juustoa (tavis tai rae), joka sulaa ihanasti. Myös leipää (ruis tai vaalea), joka imee ne liiat nesteet ja pehmeytyy ihanaksi mössöksi. Lisäksi käy peruna-/punajuurisalaatti, herkkusienet, kasvispaistoksen jämät yms. Kaikki sekoitetaan vastenmielisen näköiseksi sotkuksi! Päälle sitten erilaisia maustekastikkeita, Tabascoa tms. tulisuutta antamaan. Ihan taivaallinen hiilarimättö! =D
Muutoin ruokia, joita voi syödä syömisen ilosta on mm. avokadopasta, ylikypsä lasagne, kasvissosekeitto smetanalla, sopivan jäähtynyt pitsa jne.
Kelvatakseen mätöksi, ruoan pitää olla sopivan lämmintä (voi kirjaimellisesti mättää), sopivan suolaista, rasvaista, miellyttävä suutuntuma ja paljon erilaisia makuvivahteita.
Kyllähän joku salaattikin on oikein hyvää, mutta se on liian kylmää ja liian kovaa.
Ribbsit! Niitä vois vedellä ihan määrättömästi. Niiden kanssa uunikasvikset tai uuniperunaa... hyvää!!!
Mä luulen että suklaataa söisin,jonkun verran,mutta siitäkin tulee puolen levyn jälkeen paha olo. Mielin määrin...hmmm.Joku aika mausteinen ruoka,paljon chiliä. Kebab ehkä.Mutta ei sellainen ohut löllö kepu vaan paksua ja parilalla paistettua.
Mielin määrin? Hmm.. Jos tarkoitat mitä ruokaa jaksan mättää eniten ennen kuin en enää jaksa syödä sanon kiinalaista take awayta, erilaisia sortteja. Pystyn syömään sitä useamman lautasellisen ennen kuin olen ähky...