Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uskoontulo ja hulluksi tuleminen yksi ja sama?

Vierailija
17.04.2013 |

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se, että ruumis mätänee kuoleman jälkeen, todistaa, että se on ainoa asia mitä tapahtuu?

Miten se siis sulkee kuolemanjälkeisen elämän mahdollisuuden pois??

Kyllä ruumis mätänee, mutta sielu onkin asia erikseen. Yhtä lailla se, että elämä jatkuu on uskomista, kun se, ettei se jatku (missään muodossa!)

On paljon rajatilakokemuksia, jotka kuulostavat uskomattomilta. Joku tahtoisi selittää ne psykologialla ja lääketieteellä, mutta kun onkin selvinnyt, että ihmiset tietävät asioita, joita ei olisi mahdollista tietää, ellei olisi ollut itse " paikalla", niin kyllä ne on aika mielenkiintoisia juttuja.

Vierailija
2/50 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:42"]

Siis miten se, että ruumis mätänee kuoleman jälkeen, todistaa, että se on ainoa asia mitä tapahtuu?

Kyllä ruumis mätänee, mutta sielu onkin asia erikseen. Yhtä lailla se, että elämä jatkuu on uskomista, kun se, ettei se jatku (missään muodossa!)

On paljon rajatilakokemuksia, jotka kuulostavat uskomattomilta. Joku tahtoisi selittää ne psykologialla ja lääketieteellä, mutta kun onkin selvinnyt, että ihmiset tietävät asioita, joita ei olisi mahdollista tietää, ellei olisi ollut itse " paikalla", niin kyllä ne on aika mielenkiintoisia juttuja.

[/quote]

lueppa uudestaan:

kun kuolen niin asia selviää, voi olla että mätänen ja se on siinä, voi olla että tapahtuu jotakin muuta.

ja rajatilakokemukset ovat tunnettu neurologinen tapahtuma, mikä voidaan tuottaa myös keinotekoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:42"]

[/quote]

lueppa uudestaan:

kun kuolen niin asia selviää, voi olla että mätänen ja se on siinä, voi olla että tapahtuu jotakin muuta.

ja rajatilakokemukset ovat tunnettu neurologinen tapahtuma, mikä voidaan tuottaa myös keinotekoisesti.

[/quote]

no joo, en lukenu tota teidän väittelyä kovin tarkasti.

On myös rajatilakokemuksia, joissa ihminen on on tiennyt esimerkiksi että sairaalan katolla on ollut kenkä ja kuvaillut kengän tarkoin.

Ikinä henkilö itse ei ole siellä katolla käynyt, eikä muut huoneessa olijat ole puhuneet kengästä tai edes tieneet mitään kengästä. Sittemmin asia todettin täysin paikkansa pitäväksi.

Kerrotko miten tuollainen kokemus tuotetaan neurologisesti?

Vierailija
4/50 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vähän aiheesta
Computational psychology

Modeling of NDEs using artificial neural networks has shown that some aspects of the core near-death experience can be achieved through simulated neuron death.[80][81][82][83] In the course of such simulations, the essential features of the NDE, life review, novel scenarios (i.e.,heaven or hell), and OBE are observed through the generation of confabulations or false memories, as discussed in Confabulation (neural networks). The key feature contributing to the generation of such confabulatory states are a neural network's inability to differentiate dead from silent neurons.[84] Memories, whether related to direct experience, or not, can be seeded upon arrays of such inactive brain cells.

http://en.wikipedia.org/wiki/Near-death_experience
[edit]

Vierailija
5/50 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:12"]tässä vähän aiheesta Computational psychology

Modeling of NDEs using artificial neural networks has shown that some aspects of the core near-death experience can be achieved through simulated neuron death.[80][81][82][83] In the course of such simulations, the essential features of the NDE, life review, novel scenarios (i.e.,heaven or hell), and OBE are observed through the generation of confabulations or false memories, as discussed in Confabulation (neural networks). The key feature contributing to the generation of such confabulatory states are a neural network's inability to differentiate dead from silent neurons.[84] Memories, whether related to direct experience, or not, can be seeded upon arrays of such inactive brain cells.

http://en.wikipedia.org/wiki/Near-death_experience [edit][/quote]

Ei tää vielä vastannut kysymykseeni, voitko soveltaa tätä siihen mun esimerkkiin niin että se selittyy.

Vierailija
6/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, mutta uskoon tulossa ja terapiasuhteessa on paljon samoja elementtejä. Voit tunnustaa syntisi ehdotonta rakkautta ja hyväksyntää edustavalle hahmolle, kertoa tälle synkimmätkin salaisuutesi ja tämä antaa anteeksi ja ymmärtää ja rakastaa. Mulle on tullut mieleen että ehkä tämä onkin oikeasti uskonnollisuuden kehittymisen syy evoluutiossa. Sisäänrakennettu instant-terapeutti.

Vierailija
7/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus. Jos kuulee Junalan puhuvan itsellen ja esim. näkee enkeleitä.

Vierailija
8/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan. Tunnen muutamia umpiuskovaisia, jotka ovat myös umpihulluja: itsemurhayrityksiä, suljettuja osastoja, mielipuolista saarnaamista...

Vierailija
9/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä hetki, miksi terve, tasapainoinen ihminen vailla ongelmia "tulisi uskoon"?

Vierailija
10/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah, taas sama Kristusta kavahtava trollaaja liikkeellä. 

Vierailija
11/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. 
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

- Paavalin 1. kirje Korinttolaisille

Vierailija
12/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:30"]

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. 
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

[/quote]

Harvinaisen selvä vastaus. Kadotukseen joutuvien mielestä siis ovat sama asia, ikuiseen yhteyteen Jumalan kanssa pääsevien mielestä ei ole sama asia. Selkeää. Jokainen valitkoon itse puolensa Luojan suoman vapaan tahdon mukaan.

Vierailija
13/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen tällä palstalla vastauksista jo. Vailla päätä tai häntää olevaa skitsofreenista tajunnanvirtaa, josta ei tajua mitä sillä yritetään sanoa. Lainauksia joista he ovat ymmärtävinään jotain suuria viisauksia?

Vierailija
14/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uskoon tulo sitten juuri kristinuskoon tuloa? Aika suppea näkökanta teillä.

Minä koen tulleeni uskoon siinä mielin, että tajusin joku vuosi sitten, että kuoleman jälkeen on jotain. Uskon siihen, että jotain siellä on. Mutta en voi sanoa, että mitä siellä on, koska en ole nähnyt sitä.

Kai minä sitten palstamammojen mielestä olen hullu. Ainoa hyväksytty ajatus täällä on, että kuoleman jälkeen mätänee vain ruumis ja sitten ei ole mitään. Aika hassua toisaalta, kun ajattelee, että pienten lasten äidit noin vain ajattelevat, että jos oma lapsi kuolee, niin sinne se vain mätänee ja se oli sitten siinä. Hulluna pitävät, jos äiti ajattelee ja uskoo, että kuoleman jälkeen voisi olla elämää ja voisivat tavata ja lapsella olisi hyvä olla kuoleman jälkeen.

Vierailija
15/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan, mutta mä oon kuulemma demoni, niin mun mielipiteellä tuskin on väliä.

Vierailija
16/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:51"]

Onko uskoon tulo sitten juuri kristinuskoon tuloa? Aika suppea näkökanta teillä.

Minä koen tulleeni uskoon siinä mielin, että tajusin joku vuosi sitten, että kuoleman jälkeen on jotain. Uskon siihen, että jotain siellä on. Mutta en voi sanoa, että mitä siellä on, koska en ole nähnyt sitä.

Kai minä sitten palstamammojen mielestä olen hullu. Ainoa hyväksytty ajatus täällä on, että kuoleman jälkeen mätänee vain ruumis ja sitten ei ole mitään. Aika hassua toisaalta, kun ajattelee, että pienten lasten äidit noin vain ajattelevat, että jos oma lapsi kuolee, niin sinne se vain mätänee ja se oli sitten siinä. Hulluna pitävät, jos äiti ajattelee ja uskoo, että kuoleman jälkeen voisi olla elämää ja voisivat tavata ja lapsella olisi hyvä olla kuoleman jälkeen.

[/quote]

No miten sitä voi alkaa uskomaan vain sillä, että ei halua että joku kuoleman jälkeen vain mätänee? Kyllä kai minäkin toivoisin, että jos lapseni kuolisi hän pääsisi johonkin ihanaan paikkaan jatkamaan, mutta en minä tuosta toiveesta mitenkään hurahda vaikka kuinka yrittäisin ajatella että noin ois kivempi. Uskovaisille tuntuu joskus olevan käsittämättömän vaikea käsittää sitä, että ei tässä olla olematta uskovaisia siksi, että oltaisiin sitä mieltä että se heidän diilinsä olisi jotenkin huonompi, varmasti se olis tosi kiva juttu päästä taivaaseen, mutta kun se ei vaan tunnu siltä että se olisi totta.

Vierailija
17/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jep, kaikkien pitää olla tasaisen tyhmiä niin kaikki on ok. Kuulostaa melkoiselta kommarilta.

Vierailija
18/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:07"]

[/quote]

Jep, kaikkien pitää olla tasaisen tyhmiä niin kaikki on ok. Kuulostaa melkoiselta kommarilta.

[/quote]

Ai, Jumala kuulostaa kommarilta? :) Kyse on siitä, että nokkeluuksilla, sutkautuksilla ja näsäviisaudella ei ole Herran edessä mitään arvoa. Niillä voi ihmisten keskuudessa saada pilkattua toisia ja naurunremakan aikaiseksi, mutta vain syvä nöyryys ja Herran tahtoon suostuminen on todellista viisautta. Raamattu ei ole ihmisen kiusaksi vaan ohjeeksi hyvää elämää varten. 

Vierailija
19/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus menee samaan kastiin.

Vierailija
20/50 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:51"]

[/quote]

No miten sitä voi alkaa uskomaan vain sillä, että ei halua että joku kuoleman jälkeen vain mätänee? Kyllä kai minäkin toivoisin, että jos lapseni kuolisi hän pääsisi johonkin ihanaan paikkaan jatkamaan, mutta en minä tuosta toiveesta mitenkään hurahda vaikka kuinka yrittäisin ajatella että noin ois kivempi. Uskovaisille tuntuu joskus olevan käsittämättömän vaikea käsittää sitä, että ei tässä olla olematta uskovaisia siksi, että oltaisiin sitä mieltä että se heidän diilinsä olisi jotenkin huonompi, varmasti se olis tosi kiva juttu päästä taivaaseen, mutta kun se ei vaan tunnu siltä että se olisi totta.

[/quote]

Sehän onkin uskonasia. Kaikki, mitä kuolemaan asti on, on tietoa, mutta sen jälkeen kaikki on uskon asiaa. Jopa se, että ajattelet lapsesi vain mätänevän kuoleman jälkeen. Sekin on uskon asia. Sitäkään ei ole todistettu.

Joten tekin, jotka väitätte olevanne hienosti ateisteja, olette uskovaisia samalla tavalla, koska se, että ette usko kuoleman jälkeen olevan mitään, on vain uskon asia.

Suo siellä, vetelä täällä. Sinähän tunnut paasaavan täällä jatkuvasti tuota ihmisen kuolevaisuutta ja uskoa siihen, ettei kuoleman jälkeen ole mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä