Oletko irtisanoutunut koronan aikana?
Siinä se kysymys tulikin otsikossa.
Olen itse miettinyt irtisanoutumista vakityöstäni jo varmaan vuoden kun työpaikalla meno muuttunut vain negatiivisempaan suuntaan ja työtunnit senkun vähenee, tosin nyt olen kaiken lisäksi lomautettunakin syyskuun loppuun asti.
Mietin että onko kukaan ns. käyttänyt hyväkseen tätä korona-aikaa tai saanut sen verran aikaa miettiä että on tehnyt jonkun siirron mitä ei olisi muuten miettinyt?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Miksi irtisanoutuisit? Voit vallan hyvin etsiä uuden työpaikan lomautettunakin.
Tätä olen kyllä miettinyt että roikkuisin tuolla kirjoilla sen aikaa.. Mutta ongelma on kans myös se että meitä piinataan nyt yhdellä työvuorolla/vko.. Jos saankin jotain muuta yhtäkkiä niin miten selitän vakiduuniini että en voi tehä sitä yhtäkään päivää. Typerää työntekijöiden kiusaamista.
Lomautettu saa lähteä heti ilman irtisanomisaikaa
Lomautettu työntekijä saa irtisanoa työsopimuksen ilman irtisanomisaikaa milloin vain lomautuksen aikana. Lomautetun työntekijän irtisanomisoikeus on riippumaton siitä, onko työsopimus voimassa toistaiseksi vai määräaikainen.
Juu tiedän nämä lakikiekurat, lähinnä kyselen muiden kokemuksia :)
Irtisanouduin tai oikeammin päätin työsuhteeni koeajalla ilman, että oli muuta varmaa tiedossa, kuin kutsu uuteen työhaastatteluun. Oma mielenterveys ei vain kestänyt ko. työpaikkaa.
Olin laskenut, että säästöt, lomarahat ja tulevat veronpalautukset auttavat mahdollisen karenssin ohi, mutta kun sitten sainkin sen hakemani työpaikan, ei näihin tarvitse turvautua. Tuon päätöksen olisin tehnyt ilman koronaakin, se oikeastaan hieman hidasti koko asiaa kun avoimien työpaikkojen suhteen oli epävarmuutta koronan vuoksi.
Sinun tilanteessaai nauttisin lomautuksesta ja samalla etsisin uusia mahdollisuuksia - ja sellaisen sattuessa vaihtaidin duunia.
Miksi irtisanoutuisit? Voit vallan hyvin etsiä uuden työpaikan lomautettunakin.