Pankin virkailija kuulustulee rahaliikenteestä, viesteistä ilmenee ettei virkailija tunne lainkaan itse miten pankit toimivat?
Voiko joku täysin noviisi tai kesätyöntekijä selvittää tosiaankin henkilöiden rahaliikennettä pankissa. Äsken selvisi ettei henkilö tuntenut lainkaan ihan pankkien perustoimintatapoja. Hankala kun ei yhtään tiedä kuka hänen esimiehensä on tai miten esimieheen saa yhteyden, edes tämä yhteyttä ottava henkilö ei kerro lainkaan omaa nimeään. En uskalla enää sanoa mitään tuollaiselle henkilölle, koska tietämättömyys oli niin uskomatonta, ettei mitään rajaa. En viitsi tarkemmin avata, mutta sanotaanko että ei ei tuntenut vaihtoehtoisia käytännön tapoja tehdä maksua tilille.
Kommentit (56)
Siinähän sitten rajoittavat palveluitasi, jos alat hangoittelemaan vastaan:) omapahan on asiasi. Raivostuttavia ap:n kaltaiset vänkääjät. Pitääkö väkisin kiusata ja hakea konflikteja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan vakio nykyään pankin asiakaspalvelussa!
Eivät ymmärrä mitään.
Joku sanoi, että pankit ovat potkineet vanhat osaavat ammattilaiset pihelle ja tilalla pankeilla on halpoja vuokrafirmalaisia lukiolaisia tms. (10 e/h) palkattuna noissa aspoissa ja tämä kyllä sopisi kokemuksiini.
Välillä pitää sanoa, että luetko viestini uudestaa, kun eivät edes ymmä mitä kysytään ja ovat niin pihalla.
Ihan mahdottomaksi mennyt tämä näiden "ammattitaito". Ennen osasivat hommansa!
Mulla on kanssa tällainen käsitys että kalliit osaatvat henkilöt ulos ja halvat osaamattomat sisään.
Jos perehdys työhön on jotain 30pv luokkaa niin eihän siinä lukiolainen yms. voi paljoa pankkiasioita osata.
Perehdytys on päivän luokkaa. Näytetään UKK ja niihin vastaukset ja eikun hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankit ottavat rahanpesu hommiin nuoria esim. lähihoitajia. Itse en päässyt kun olen vanhempi, työkokemusta pankista 8 v ja liiketalouden tutkonto. Osaamistaso pankeissa laskenut, paitsi analyytikoilla.
Joo kyllä siellä varmasti osaamista vielä on erityisammatilaisilla. Tuo asikaspalvelu on vaan niin ruokottoman huonoa.
Hoidin kuolinpesän asioita ja kysyin tiskillä asiasta A, sain vastauksen. Seuraavan kerran kuolinperäasioita taas hoitaessani, ihan samalla tiskillä toinen henkilö ohjeisti aivan eri tavalla hoitamaan tämän asian.
Sanoin että pari päivää sitte tuo, juuri kahville lähtenyt,kolleegasi ohjeisti aivan eri tavalla. Oli huuli pyöreenä eikä osannut sanoa oikeen mitään ihan peruskuolinpesäasiaan.
Kysymys kuului: Tuodaanka perukirjan liitteet alkuperäisinä vai riittääkö kopiot pankille?
Vastaus 1: Kopiot
Vastaus 2: Alkuperäiset
Jatkan vielä tätä viestiäni.
Se on kiva siinä pääpankin tiskillä olla valmis perukirja kourassa ja paluttamassa sitä kopioliitteiden kera, koska pari päivää aiemmin oli sanottu, että kopiolitteet riittävät ja vaaditaankin nyt yhtäkkiä vaaditaankin alkuperäisiä liitteitä, jotka on kaukana kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan vakio nykyään pankin asiakaspalvelussa!
Eivät ymmärrä mitään.
Joku sanoi, että pankit ovat potkineet vanhat osaavat ammattilaiset pihelle ja tilalla pankeilla on halpoja vuokrafirmalaisia lukiolaisia tms. (10 e/h) palkattuna noissa aspoissa ja tämä kyllä sopisi kokemuksiini.
Välillä pitää sanoa, että luetko viestini uudestaa, kun eivät edes ymmä mitä kysytään ja ovat niin pihalla.
Ihan mahdottomaksi mennyt tämä näiden "ammattitaito". Ennen osasivat hommansa!
Mulla on kanssa tällainen käsitys että kalliit osaatvat henkilöt ulos ja halvat osaamattomat sisään.
Jos perehdys työhön on jotain 30pv luokkaa niin eihän siinä lukiolainen yms. voi paljoa pankkiasioita osata.
Perehdytys on päivän luokkaa. Näytetään UKK ja niihin vastaukset ja eikun hommiin.
En yllättyisi jos 1vrk luokkaa.
Niin onnetonta osaamista nykyään. Oikeen vihaksi pistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Pankeissa on vakiofraasit joita he käyttävät joka kerta. Jos joku ei ole heti jotain ymmärtänyt, niin se on ap.
Oletko noin tyhmä, kun et ymmärtänyt aloitusta etkä AP myöhempiä selvennyksiä.
Tälläinen idiotismi saa mut raivoihin. Suurin osa ihmisistä on keskivertoa tai alle/hieman päälle ÄO. Ja se kyllä näkyy.
Tyhmyys on sellainen asia mitä en siedä.
No mitäpä aiot tehdä asialle? Opittavia ne pankin rutiinit ovat, ei niitä voi säveltää ainakaan jos on mikäänlaista vastuuta sanomisistaan.
Oletteko kokeilleet OP chattiä.
Se vasta jännä paikka on. Aina jänskättää, että mitähän tällä kertaa siellä osataan.
Vierailija kirjoitti:
Se vasta jännä paikka on. Aina jänskättää, että mitähän tällä kertaa siellä osataan.
Hih :)
Viimeksi kysyin miksi bouksia on otettu enemmän tililtäni vaikka olen omistaja-asiakas ja säästöjä niin (mies) asiakaspalvelija ei osannut kertoa maksujen nousseen.
Onneksi itse löysin tiedon pankin sivuilta. Ei tarvinnut enää ihmetellä.
Tuntuu olevan perusasiat kadoksissa näiltä ammattilaisilta.
Itse olen saanut ihan hyvää palvelua OP:n vakuutus- ja asuntolainapuolella. Siis puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse enää kokeilla koska tiedossa on että on melko tyhjän kanssa kysellä sieltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Chat olisi hyvä paikka, kun näkevät asiakkaan tiedot ja tilanteen heti, jos se vain TOIMISI OSAAMISEN suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih :)
Viimeksi kysyin miksi bouksia on otettu enemmän tililtäni vaikka olen omistaja-asiakas ja säästöjä niin (mies) asiakaspalvelija ei osannut kertoa maksujen nousseen.
Onneksi itse löysin tiedon pankin sivuilta. Ei tarvinnut enää ihmetellä.
Tuntuu olevan perusasiat kadoksissa näiltä ammattilaisilta.
* bonuksia = palvelumaksuja (tarkoitin)
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankit ottavat rahanpesu hommiin nuoria esim. lähihoitajia. Itse en päässyt kun olen vanhempi, työkokemusta pankista 8 v ja liiketalouden tutkonto. Osaamistaso pankeissa laskenut, paitsi analyytikoilla.
Joo kyllä siellä varmasti osaamista vielä on erityisammatilaisilla. Tuo asikaspalvelu on vaan niin ruokottoman huonoa.
Hoidin kuolinpesän asioita ja kysyin tiskillä asiasta A, sain vastauksen. Seuraavan kerran kuolinperäasioita taas hoitaessani, ihan samalla tiskillä toinen henkilö ohjeisti aivan eri tavalla hoitamaan tämän asian.
Sanoin että pari päivää sitte tuo, juuri kahville lähtenyt,kolleegasi ohjeisti aivan eri tavalla. Oli huuli pyöreenä eikä osannut sanoa oikeen mitään ihan peruskuolinpesäasiaan.
Kysymys kuului: Tuodaanka perukirjan liitteet alkuperäisinä vai riittääkö kopiot pankille?
Vastaus 1: Kopiot
Vastaus 2: Alkuperäiset
Jatkan vielä tätä viestiäni.
Se on kiva siinä pääpankin tiskillä olla valmis perukirja kourassa ja paluttamassa sitä kopioliitteiden kera, koska pari päivää aiemmin oli sanottu, että kopiolitteet riittävät ja vaaditaankin nyt yhtäkkiä vaaditaankin alkuperäisiä liitteitä, jotka on kaukana kotona.
Tää on niin tyypillistä! Soitat vaikka sata kertaa ja kysyt samaa asiaa niin aina saat eri vastauksen. Heidänhän pitäisi ammattilaisia.
Joka työssä on aloittelijoita. Tilanne usein unohtuu vanhemmilta ja kokeneemmilta ihmisiltä.
Korona vaikuttaa - tietenkin - myös pankissa.
Sattuuko tämä olemaan Vanhemmilta 30 000 euroa kevään aikana -case? :D
Vierailija kirjoitti:
Joka työssä on aloittelijoita. Tilanne usein unohtuu vanhemmilta ja kokeneemmilta ihmisiltä.
Korona vaikuttaa - tietenkin - myös pankissa.
Sattuuko tämä olemaan Vanhemmilta 30 000 euroa kevään aikana -case? :D
Työskentelen yrityksessä osastolla, jossa henkilökunnasta on lähtenyt vuoden aikana yli puolet ihmisistä. Kyllä, työ on erittäin haasteellista ja asiakkaissa on hyvin monenlaisia ihmisiä. Vikaa on niin työssä, surkeassa palkassa kuin johdossakin.
Uusien koulutuksessa menee aina oma aikansa.
No eihän ne ymmärrä edes mikä on nimenkirjoitusoikeus. Henkilöllä oli tietyn yrityksen nimenkirjoitusoikeus ja sen näki kaupparekisteristä, mutta eihän maalaispankin konttori sellaisesta tiennyt. Se, joka pankkiasioita firmassa yleensä hoiti oli joutunut sairaalaan ja tämä toinen, jolla oli nimenkirjoitusoikeus, yritti saada palkkoja maksuun. Oli niin vaikeaa, niin vaikeaa Osuuspankissa. Ihmiset odottavat palkkaansa eikä pankissa kukaan osaa katsoa kaupparekisterin tietoja. Permanentti tutisten vaan selitetään jostain mikä ei kuulu asiaan.
Samoja kokemuksia. Juuri tätä se on. Ihan peruskysymykset tuottavat vaikeuksia.