Alkoholivero nousee taas vuoden 2021 alussa. :D
Meinaako sossut oikeasti saada rahaa nostamalla veroja? Saksasta tilaaminen vain lisääntyy.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2331686
Väkeviin jopa 0,50€ korotus.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että tuolla Saksassa on paljon ruotsalaisia oluita. Roudataan ensin ruotsista Saksaan ja lentämällä takaisin Ruotsiin ja tulee halvemmaksi. Jokuhan tuossa mättää. Sama tietysti meillä Venäjän kanssa, roudataan koffia sinne ja haetaan takaisin halvemmalla.
Hyi vit. Kuka juo jotain Koffia? Puuttuuko päästä joku palikka?
Esimerkkejä miten paikallisesti ostettuna kalliimpaa kun maailmanympärimatkan tehneet kappaleet halvempia. Itsehän suosin ipaa joka sekin huomattavasti halvempaa.
Minä suosin pillumehuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että tuolla Saksassa on paljon ruotsalaisia oluita. Roudataan ensin ruotsista Saksaan ja lentämällä takaisin Ruotsiin ja tulee halvemmaksi. Jokuhan tuossa mättää. Sama tietysti meillä Venäjän kanssa, roudataan koffia sinne ja haetaan takaisin halvemmalla.
Hyi vit. Kuka juo jotain Koffia? Puuttuuko päästä joku palikka?
Esimerkkejä miten paikallisesti ostettuna kalliimpaa kun maailmanympärimatkan tehneet kappaleet halvempia. Itsehän suosin ipaa joka sekin huomattavasti halvempaa.
Minä suosin pillumehuja!
F#cking ennakoiva tekstinsyöttö...
-sama
Hallitus kyykkyyn kirjoitti:
Riiaan pääsee nyt kätevästi laivalla ja voi tuoda mukanaan pakettiautollisen viinaa. Vihervasemmisto keksikööt muita tulonlähteitä.
Siinähän todistelet tullille juovasi kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Riiaan pääsee nyt kätevästi laivalla ja voi tuoda mukanaan pakettiautollisen viinaa. Vihervasemmisto keksikööt muita tulonlähteitä.
Joo siellä tulee kolmannen asteen kuulustelut ja kaikkee, ompas suomalaiset peloteltu pahasti asian tiimoilta :D
En ole VUOOSSIIIINNNNN ostanut alkoholia suomesta, virosta on tullut kaikki, nyt vähän huoletti, mutta nyt homma toimii niin kuin normaalisti.
Itse asiassa käytän alkoholia vähän, kaljaa juon tölkin silloin toisen tällöin.
Venäjän raja auki että saa halpaa bensaa ja irinalta välillä vähän pildeä.
Vierailija kirjoitti:
Tullin on todistettava mihin käyttöön alkoholi on.
Vaikka uhkailevat satamassa millä ja miten.
En kyllä ymmärrä tätä pakkomiellettä suomalaisilla viinaa kohtaan.
tämä on fakta kirjoitti:
Toottakait meiltä lisää selkänahasta, kunniakansalaisten elämä on kallista.
Todella yllättävää että löysit tämän kulman tähänki asiaan...
Ei vaikuta mihinkään. Ostan juomani jatkossakin muualta. Jos ostan Suomesta niin se on tietenkin muusta kulutuksesta pois, eli en käy baareissa enkä ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle ku en käytä.
Sitten tämä korotus ei ole tasapuolista, jos et käytä. Nostetaan sähköveroja, niin voidaan Haaviston kautta maksaa lisää Carunan kautta ulkomaille ja korotus koskisi kaikkia. Lopputulos sama.
Itse juon sen verran vähän että maksan vaikka 20€ perus viinipullosta jos joskus sitä juoda haluan.
Vierailija kirjoitti:
Tullilla ei ole aikaa tutkia ja kaksi pulloa kossua päivässä 365 päivää vuodessa on jo melkoinen lava.
Sikäli pilaan ilosi.
Mutta jos 3 litran viini esim HP Shenet maksaa jo ennen korotusta 30 + e ja saksassa sama laatikko 10 e
HALOO!!!
Eckeroline.fi
Vikingline.fi
Siellä se halpa viina on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juominen on 50 sentistä kiinni, niin sitten ei kannata juoda.
Voi poika......se ero ulkomaanhintoihin on hieman enemmän kuin tuo lisää tuleva 50 senttiä. Se onkin periaate, joillakin on sellaisia vielä eikä niele kaikkea niin kuin määkivät lampaat.
Ennemmin olenkin määkivä lammas, kun teen alkoholista - sen hinnasta ja saatavuudesta - itselleni pakkomielteen.
Ensi vuonna saadaan lukea Alkon irtisanomisista ja lomautuksista.
Erityisen ikävää tölkkien metsästäjienkin kannalta, kun ulkomaalaisia pantittomia tölkkejä paikat täynnä eikä niitä viitsi kerätä huvikseen.
Kahvinkin hintaa voisi nostaa.
Koronan vuoksi joudutaan ottamaan lainaa ja veronnostamiset auttaa tähän maksamiseen sitten.
Eipä välttämättä enää ole tulevaisuudessa niin paljon risteilyjä, joilta hakea alkoa. Mutta toisaalta, miksi alkoa pitäisi hakea ja juodakaan niin paljon.
Säästää huomattavasti talouden kustannuksissa, kun alkon käytön laittaa minimiin.
Ei haittaa. Ostan viinini kuitenkin ylimmiltä hyllyiltä, niin pieni hinnannousu ei tunnu missään. ;)
90 miljoonaa euroa lisälainaa kehitysapuun? WHAAT?