Miehen 2 pv koulutus omalla paikkakunnalla ja siellä yöpyminen
koulutus reilun 15 km päässä kotoa ja olisi kuulemma mahdollisuus yöpyä ilmaiseksi. Eikö ole vähän kummaa vai onko tuo yleinen tapa? Illalla loppuu jotain 20.00 ja aamulla alkaa 8.00.
Kommentit (25)
Yleinen tapa. Iltaohjelmaa on varmasti järkätty.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:42"]
Yleinen tapa. Iltaohjelmaa on varmasti järkätty.
[/quote]
Ei ole kuulemma iltaohjelmaa. Ap
meillä mies on tullut kotiin yöksi, jos on mahdollista, kotona on kuitenkin niin paljon mukavampi nukkua. Mutta jos kyseessä on sellainen koulutustilaisuus, jossa illalla vähän juhlitaan, eli juodaan ja valvotaan myöhään, ja jos miehesi tahtoo siihen osallistua, niin on varmaan parempi, että jää yöksi eikä kömmi turhaan sinua häiritsemään (oma mies raitis ja kärsii unettomuudesta, siksi tulee aina mielummin kotiin). Tosin jos myöhään valvoo ja ryyppää, niin ei siitä seuraavan päivän koulutuksesta mitään tule, mutta olen kyllä kuullut, että moni tilaisuus on tällainen (ihan rahan ja ajan haaskausta, mutta toisaalta ihan kivaa varmaan).
No sinnehän ei ole pakko jäädä. Yleensä paikkakuntalaiset tulee/menee kotiin yöksi.
Mikä tässäkin on ongelma? Mille asteelle kontrolli voi parisuhteessa mennä?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:46"]
Ja mikä tässä on ongelma?
[/quote]
En sanonut tässä olevan ongelmaa. Sen sijaan kysyin, onko tämä yleinen tapa. Ap
Ihan yleistä, oli järjestettyä iltaohjelmaa tai ei.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:47"]
Mikä tässäkin on ongelma? Mille asteelle kontrolli voi parisuhteessa mennä?
[/quote]
Kts. ylempi vastaus. Ap
Minä ainakin jäisin! Ilmainen majoitus, mahdollisuus istua työporukan kanssa iltaa vielä "virallisen" osuuden jälkeenkin. Aamulla saa nukkua pidempään ja syödä hotelliaamiaisen.
Ihan on yleinen tapa. Jotkut käyttävät ilmaisen majoituksen hyväkseen, vaikka asuisivat suht lähellä, toiset tykkäävät nukkua kotona. Mielipideasiahan se on (ja paljon myös työtiimistä kiinni), viihtyylö työporukassa vielä varsinaisen koulutuksen päällekin ja tykkääkö yöpyä hotelleissa. Tällaiset on kuitenkin kivoja breikkejä perusarjesta ja lisäksi mahdollisuuksia parantaa työhyvinvointia ja kollegoiden välisiä suhteita ja verkostoitua.
Miksi, ap, kyselet täältä tätä asiaa? Etkö voi kysyä mieheltäsi, kuinka yleistä tuo hänen kollegoittensa kesken on, ja haluaako miehesi mieluummin jäädä sinne kuin tulla kotiin? Ongelma tuo on vain, jos luottamus ei pelaa, mutta silloinkaa pääongelma ei ole miehen yöpyminen muualla kuin kotona vaan se, että luottamus ei syystä tai toisesta ole kunnossa (pettää voi muuten koska ja missä vaan).
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:57"]
Minä ainakin jäisin! Ilmainen majoitus, mahdollisuus istua työporukan kanssa iltaa vielä "virallisen" osuuden jälkeenkin. Aamulla saa nukkua pidempään ja syödä hotelliaamiaisen.
Ihan on yleinen tapa. Jotkut käyttävät ilmaisen majoituksen hyväkseen, vaikka asuisivat suht lähellä, toiset tykkäävät nukkua kotona. Mielipideasiahan se on (ja paljon myös työtiimistä kiinni), viihtyylö työporukassa vielä varsinaisen koulutuksen päällekin ja tykkääkö yöpyä hotelleissa. Tällaiset on kuitenkin kivoja breikkejä perusarjesta ja lisäksi mahdollisuuksia parantaa työhyvinvointia ja kollegoiden välisiä suhteita ja verkostoitua.
Miksi, ap, kyselet täältä tätä asiaa? Etkö voi kysyä mieheltäsi, kuinka yleistä tuo hänen kollegoittensa kesken on, ja haluaako miehesi mieluummin jäädä sinne kuin tulla kotiin? Ongelma tuo on vain, jos luottamus ei pelaa, mutta silloinkaa pääongelma ei ole miehen yöpyminen muualla kuin kotona vaan se, että luottamus ei syystä tai toisesta ole kunnossa (pettää voi muuten koska ja missä vaan).
[/quote]
Sama se pettääkö. Jos tässä jotain ongelmaa nyt sitten olisikin, niin se on se, että olen 40 asteen kuumeessa, imetän sekä lapset kipeinä, joten apu lastenhoidossa kelpaa kyllä!! Varsinkin kun mies aina sitä mieltä, ettei meille saa ottaa ulkopuolista apua, oli tilanne mikä tahansa. Joten auttakoon nyt sitten. Ap
Ok, eli mies tulee sitten kotiin klo 20 jälkeen, onko tämä miehelle nyt sitten ongelma?
ps. ota nyt edes kuumetta alentavaa lääkettä, mä en kyllä noin kovassa kuumeessa pystyisi palstailemaan näin epäolennaisia asioita
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:57"]
[/quote]
Sama se pettääkö. Jos tässä jotain ongelmaa nyt sitten olisikin, niin se on se, että olen 40 asteen kuumeessa, imetän sekä lapset kipeinä, joten apu lastenhoidossa kelpaa kyllä!! Varsinkin kun mies aina sitä mieltä, ettei meille saa ottaa ulkopuolista apua, oli tilanne mikä tahansa. Joten auttakoon nyt sitten. Ap
[/quote]
No tässä tapauksessa ei miehen kyllä pitäisi jäädä sinne yöpymään. Ei tosiaankaan.
ja tuossako kuumeessa jaksat täällä notkua? minä en jaksaisi.
No tässähän ei selvästikään ole ongelmana työpaikan tarjoama yöpyminen, vaan sinun sairastemisesi ja miehesi haluttomuus auttaa. Kannattaa varmaan kertoa heti aloituksessa nämä oleelliset faktat :-D
On kai se vähän eri tilanne olla ilta/yö poissa kotoa normaalioloissa, kuin silloin kun vaimo on kuoleman kielissä.
Jos mies edes ehdottaisi jäävänsä tuossa tilanteessa sinne yöksi, niin olisin tyrmistynyt. Iltamenokaan ei tuntuisi hyvältä jos olen itse kuumeessa. Eli jos iltaohjelma ei ole pakollinen, niin saisi tulla kotiin heti iltapäivällä.
Jos on normaalitilanne, niin mies saa itse päättää. viimeksi hän ei jäänyt yöksi kun koulutus oli omalla paikkakunnalla.
Pikaista paranemista!
Meillä kyllä harvemmin paikkakuntalaiset yöpyy hotellissa. Kotiin mennään.
Kotona yöpyminen saattaa vaikuttaa päivärahoihin. Ja onhan se aika tossun alla olemista, jos ei edes työmatkalla voi nukkua muualla kuin pirttihirmun vieressä. "Justiina se siellä soittelee, miehen irvikuvan on aika lähteä kotiin hoitamaan flunssaista kuningatarta."
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 15:32"]
Kotona yöpyminen saattaa vaikuttaa päivärahoihin. Ja onhan se aika tossun alla olemista, jos ei edes työmatkalla voi nukkua muualla kuin pirttihirmun vieressä. "Justiina se siellä soittelee, miehen irvikuvan on aika lähteä kotiin hoitamaan flunssaista kuningatarta."
[/quote]
Mikä epätoivoinen vanhapiika se siinä pillittää?
Tsemppiä ap:lle, vaikutat tosi jalat maassa tyypiltä. Taisit mennä lepäilemään kun et enää kommentoi?
Ihan yleinen tapa. Jos on jyvä jengi koossa niin siinä on sitten kiva istua iltaa ja relata ja tutustua.