Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haavisto suosituin presidenttiehdokas!

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kansa on kyllä täynnä aivan idio.otteja jos toi pitää paikkansa. Tai sitten kysely on suoritettu vih.rei.tten toimistolla. Veikkaan jälkimmäistä.

Maaseudun Tukevaisuuden joku alaosasto toteutti kyselyn. Että niin varmaan, sen verran tiedän, että maajuasit äänestää Jussia:).

Vierailija
162/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paula Risikko

Edustavan näköinen leidee, mutta liian konservatiivinen ajatuksiltaan. Ja vähän jäykkä.

Itse en taas sitä ulkomäköäkään niin miettinyt, vaan sitä, että on aikaansaava. Ei ole hehkuttanut omaa osuuttaan, ja siksi jotkut aikaansaannoksensa jääneet minullakin pimentoon. Minusta osoittaa sitä vaatimattomuutta, mitä itse pressalta toivon. Samalla pystyy olemaan tarvittaessa jämäkkä (sote-kuviot), ja oudän älykkäänä.

Jämäkkä sote-kuvioissa? Anna mun nauraa. Luuri korvalla kuuliaisena kuunteli pörriäisten ohjeistuksia, millainen sote pitäisi rakentaa, niin että muut jo alkoivat hermostua. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005414677.html

Ja ei todellakaan "aloittanut soten valmistelua", kun olisi sen omasta päästä keksinyt. Sote-palveluita on koetettu järkeistää ja siirtää isompien yksikköjen harteille jo ties kuinka monen hallituksen voimin. Risikko oli vain yksi näistä yrittäjistä.

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla liian konservatiivinen?

Esim. vastusti tasa-arvoista avioliittolakia, kannattaa turkistarhausta, vastustaa viinien saamista ruokakauppoihin, vastustaa perhevapaiden tasajakoa vanhempien välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soini on jossain väläytellyt muuten sinisten ja liberaalien yhteenliittymistä seuraavaan hallitukseen. Liberaalit voi ehkä olla se puolue, joka voikin nousta esiin vaihtoehtopuolueena, mielummin sitten vaan kokoomuksen kanssa. Tykkäsin kyllä sinisistä persuja enemmän. Maltillisempia mun mieleeni.

Se oli kyllä siniset ja kridet ja muutama pettynyt kepuli/persu, joiden pitäisi uusi puolue Soinin haaveissa muodostaa. Ei tosiaan mitkään liberaalit! Kaikki nuo ryhmät ovat liberaalista kaukana.

Muuten kyllä ihmettelen, miksei Suomessa liberaalipuolueet menesty. Moni on yrittänyt, mutta pienpuolueiksi ovat jääneet ja vähitellen kuihtuneet pois. Kokoomus nykyisellään on omituinen sekamelska oikeita liberaaleja, kansallismielisiä kuri ja järjestys -konservatiiveja ja eräänlaisia sosialisteja, jotka liberalismin vastaisesti kannattavat massiivisia yritystukia ja ajavat virkamieskunnan (mm. lääkärit, opettajat) asioita.

Vierailija
164/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elkää nyt hei  edes leikillänne ehdottako Rehniä presidentiksi. Silloinhan pressan puolisoksi tulisi Merja. 

Saataisiin ainakin huomiota maailmalla: https://is.mediadelivery.fi/img/658/717db9431f8b478f8657aab1c56cffcf.jp…

Kyllä Antonio olisi tyylikkäämpi puoliso.

Vierailija
165/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paula Risikko

Edustavan näköinen leidee, mutta liian konservatiivinen ajatuksiltaan. Ja vähän jäykkä.

Itse en taas sitä ulkomäköäkään niin miettinyt, vaan sitä, että on aikaansaava. Ei ole hehkuttanut omaa osuuttaan, ja siksi jotkut aikaansaannoksensa jääneet minullakin pimentoon. Minusta osoittaa sitä vaatimattomuutta, mitä itse pressalta toivon. Samalla pystyy olemaan tarvittaessa jämäkkä (sote-kuviot), ja oudän älykkäänä.

Jämäkkä sote-kuvioissa? Anna mun nauraa. Luuri korvalla kuuliaisena kuunteli pörriäisten ohjeistuksia, millainen sote pitäisi rakentaa, niin että muut jo alkoivat hermostua. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005414677.html

Ja ei todellakaan "aloittanut soten valmistelua", kun olisi sen omasta päästä keksinyt. Sote-palveluita on koetettu järkeistää ja siirtää isompien yksikköjen harteille jo ties kuinka monen hallituksen voimin. Risikko oli vain yksi näistä yrittäjistä.

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla liian konservatiivinen?

Esim. vastusti tasa-arvoista avioliittolakia, kannattaa turkistarhausta, vastustaa viinien saamista ruokakauppoihin, vastustaa perhevapaiden tasajakoa vanhempien välillä.

Taito se on osata kuunnella muiden mielipiteitä, ja harkita tarkkaan näin tärkeässä asiassa kuin sote. Johan se nyt taas nähtiin, kun tämän hallituksen "sote" tuotiin päivänvaloon, haukuttiin ihan sudeksi heti.

Turkistarhauksesta olen samaa mieltä, siinä olisi pitänyt ottaa pesäero tuottajiin. Viinien tuominen kauppaan, tässä ollut tietenkin alkoholipoliittinen näkemyksensä sisiaali-ja terveysministerinä, ei minusta nyt mikään maailman tärkein asia, jos verrataan vaikka terveyspalveluiden järjestämiseen. Poikkesi siinä puolueen kannasta.

Tasa-arvoisen avioliitto-oikeuden vastustaminen, no jaa, täytyykö pressan sitten olla kaikessa niin vapaamielinen ja suvaitsevainen? Ei hän lakeja laadi, joten siinä mielessä ei estä kuitenkaan muita. Ja voihan olla jo toista mieltä. En kuitenkaan toivoisi tekevän sitä äänestäjien takia. Mutta, eihän hän ole sanonut edes haluavansa presidentiksi, vielä.

Sinänsä ikävä huomata, että ihmisillä tuntuu nämä sukupuoli- ja seksuaalisuusasiat menevän kaiken edelle. Nekö sitten määrittävät, mikä on hyvä ihminen. Haavisto osaa kyllä nuorison mielistelyn.

Vierailija
166/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soini on jossain väläytellyt muuten sinisten ja liberaalien yhteenliittymistä seuraavaan hallitukseen. Liberaalit voi ehkä olla se puolue, joka voikin nousta esiin vaihtoehtopuolueena, mielummin sitten vaan kokoomuksen kanssa. Tykkäsin kyllä sinisistä persuja enemmän. Maltillisempia mun mieleeni.

Se oli kyllä siniset ja kridet ja muutama pettynyt kepuli/persu, joiden pitäisi uusi puolue Soinin haaveissa muodostaa. Ei tosiaan mitkään liberaalit! Kaikki nuo ryhmät ovat liberaalista kaukana.

Muuten kyllä ihmettelen, miksei Suomessa liberaalipuolueet menesty. Moni on yrittänyt, mutta pienpuolueiksi ovat jääneet ja vähitellen kuihtuneet pois. Kokoomus nykyisellään on omituinen sekamelska oikeita liberaaleja, kansallismielisiä kuri ja järjestys -konservatiiveja ja eräänlaisia sosialisteja, jotka liberalismin vastaisesti kannattavat massiivisia yritystukia ja ajavat virkamieskunnan (mm. lääkärit, opettajat) asioita.

Mä nyt vähän vänkään, mutta Soini puhui nimenomaan yhteistyöstä liberaalien kanssa. Oli juttu Uusi Suomi -sivustolla, missä Soini lyttäsi tämän feminismin nykyhaaran sanoilla kikkailuna. Ajattelin, että haistaa nyt markkinaraon, kun uhmiset kyllästyneet tähän feministihössötykseen. Tuli mueleen, että haistaako mahdollisuuden uuteen jytkyyn ja persujen haastamiseen.

Vierailija
167/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä ikävä huomata, että ihmisillä tuntuu nämä sukupuoli- ja seksuaalisuusasiat menevän kaiken edelle. Nekö sitten määrittävät, mikä on hyvä ihminen. Haavisto osaa kyllä nuorison mielistelyn.

Tuntuvat menevän, joo. Ennen muuta niin päin, että monen mielestä on tärkeää että presidentti on hetero. Mitä muuten muuallakin ajateltaisiin? Ja johan täällä yksi ilmoitti äänestäneensä vastoin aatemaailmaansa Ahtisaarta ihan vain siksi, että tämä on valkoinen heteromies, toisin kuin vastaehdokkaansa. 

Äänestin muuten minäkin aikoinaan Ahtisaarta, vaikka nainen olenkin. Ja viimeksi Haavistoa, mutta ei siinä seksuaalisuusasioilla ollut merkitystä. On homoja joita en kuuna päivänä äänestäisi.

Vierailija
168/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuvat menevän, joo. Ennen muuta niin päin, että monen mielestä on tärkeää että presidentti on hetero. Mitä muuten muuallakin ajateltaisiin? Ja johan täällä yksi ilmoitti äänestäneensä vastoin aatemaailmaansa Ahtisaarta ihan vain siksi, että tämä on valkoinen heteromies, toisin kuin vastaehdokkaansa. 

Äänestin muuten minäkin aikoinaan Ahtisaarta, vaikka nainen olenkin. Ja viimeksi Haavistoa, mutta ei siinä seksuaalisuusasioilla ollut merkitystä. On homoja joita en kuuna päivänä äänestäisi.

Siinäpä se, kun ei minullakaan Haaviston homous ole se kynnyskysymys, mutta en halua häntä presidentiksi muuten.

Vierailija
169/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto käy hyvin presidentiksi. Onhan meillä ollut ennenkin homo presidentti, nimittäin Mannerheim.

Vierailija
170/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Al hol ja seksuaalinen suuntautuminen yksinään jo riittää estämään presidentin viran.

Vierailija
171/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kalu on ruskeana ja peräaukko pullistelee punaisena ruusunkukalla.

Vierailija
172/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä on tuoreessa muistissa vanha pakko-Neuvostoliitto, joka hajosi omaan rahan kahmimiseen ja korruptioon. Neuvostoliiton pikku valtioilta vietiin/varastettiin rahat, tavarat, tuotanto ja ihmisistä tehtiin kidutettuja toisinajattelijoita.

Persujen edustama malli on Neuvostoliiton malli, jossa kasvoton persulauma loisii meidän veronmaksajien rahoilla soittamassa suutaan ja tekemättä mitään.

Sossut ne loisii Arhinmäen ja Anderssonin opastuksella. Nää vasurit yrittää tätä samaa psykologista kikkaa kuin heidän feministikaverinsa. Voivat olla itse niitä feministejäkin. Eli syyttävät muita siitä, mitä itse tekevät.

Vierailija
173/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haavisto käy hyvin presidentiksi. Onhan meillä ollut ennenkin homo presidentti, nimittäin Mannerheim.

Ei ollut homo, mutta vaikka olisi ollutkin, häntä ei valittu sen takia pressaksi, että hän oli homo. Kuten nyt monet valitsisivat Haaviston siitä syystä.

Vierailija
174/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt vähän vänkään, mutta Soini puhui nimenomaan yhteistyöstä liberaalien kanssa. Oli juttu Uusi Suomi -sivustolla, missä Soini lyttäsi tämän feminismin nykyhaaran sanoilla kikkailuna. Ajattelin, että haistaa nyt markkinaraon, kun uhmiset kyllästyneet tähän feministihössötykseen. Tuli mueleen, että haistaako mahdollisuuden uuteen jytkyyn ja persujen haastamiseen.

Pistätkö linkkiä? Ei nyt osu silmään.

Itse kyllä veikkaan, että Soini ei tuosta enää nouse. Ei ole samanlainen ihme vieteriukko kuin Paavo Väyrynen.

Vierailija
175/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistätkö linkkiä? Ei nyt osu silmään.

Itse kyllä veikkaan, että Soini ei tuosta enää nouse. Ei ole samanlainen ihme vieteriukko kuin Paavo Väyrynen.

Oli ainakin jotain reilu kuukausi sitten. Mutta googleta. Uusi suomi, ja siellä hakutoiminnalla voisi löytyä. En usko itselään tuohon uusjytkyyn, mutta tällaisia hän itse haaveili.

Vierailija
176/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut homo, mutta vaikka olisi ollutkin, häntä ei valittu sen takia pressaksi, että hän oli homo. Kuten nyt monet valitsisivat Haaviston siitä syystä.

Mistä ihmeestä tuo kuvitelma, että Haavistoa haluttaisiin presidentiksi homoutensa takia?

Minä ainakin äänestin vuonna 2012 Haavistoa 2. kierroksella, koska 1) pidän toimimista rauhanneuvottelutehtävissä presidentille parempana meriittinä kuin Niinistön menneitä työtehtäviä, ja 2) koska hänen edustamansa puolueen ajatukset ovat lähempänä omiani kuin Kokoomuksen. Ja vierastin esim. sitä, mitä Niinistö oli sanonut raiskauksesta avioliitossa (=ei pidä kriminalisoida). Homoudella ei ollut valinnassani merkitystä suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
177/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin tyhmiä ettei ne tajua Seikan juttujen pitävän paikkaansa.

Niitä vastaa nosteittaisiin oikeusjuttuja koko ajan jos jutut olisi valhetta. Seiskalla täytyy olla silloin todisteet kirjoituksistaan, muuten ne olisi siellä oikeudessa.

Monta kertaa Seiska on viety oikeuteen? Ei yhtään, hmmm.

Miksikohän?

Vierailija
178/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isis-Pekka ei mun ääntäni saa!

Vierailija
179/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään tässä ketjussa ei ole ilmoittanut äänestävänsä Haavistoa tästä nimenomaisesta syystä, se sijaan monikin on pitänyt asiaa ehdottomana esteenä hänen äänestämiselleen tai valinnalleen.

Vierailija
180/193 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elkää nyt hei  edes leikillänne ehdottako Rehniä presidentiksi. Silloinhan pressan puolisoksi tulisi Merja. 

Saataisiin ainakin huomiota maailmalla: https://is.mediadelivery.fi/img/658/717db9431f8b478f8657aab1c56cffcf.jp…

Kyllä Antonio olisi tyylikkäämpi puoliso.

Antonio on liian vanha. Nyt sillä on se lukiosta poimittu avustaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi