Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaappaus keittiössä, olen järkyttynyt!

Vierailija
16.04.2013 |

Että aikuinen ihminen voi olla noin avuton! Ja välinpitämätön lapsiaan kohtaan! Voi jesus!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:18"]

Tuo pisti naurattaan, kun niin ylpeänä korjas tota sinapin lausumista. Sehän oli kieltenope? Ranskan?

Joo, minä en ehkä osaa vieläkään lausua, saati että olisin koskaan edes syönyt tota sinappia, mutta tuo miten se puuttui siihen :O Ihan kuin ainoa asia mitä osaisi.

[/quote]

Miksei ranskanope voisi tuossa tilanteessa kertoa, miten se sinappi lausutaan? Mitä hienostelua se nyt on?

On olemassa myös sellainen asia kuin huumori, jota myös ranskankielen opettajat, ihme kyllä, viljelevät toisinaan ;)

[/quote]

Se mikään ranskanope ollut, tai sitten oli surkea sellainen: lausui bouillabaissen päin persettä.

[/quote]

Savossa se ei niin nokonnuukaa aina ole, ossooko opettaja.

nimimerkillä englanninopettajani korjasi oikean lauserakenteeni kokeessa virheellisenä, siitä välillä vieläkin katkerana :D

Vierailija
62/72 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 19:34"]

Opettajankin kodista voi loytya ihan mita tahansa kaameuksia. Puhun kokemuksesta. Joskus olen ollut todella jarkyttynyt ja ajatellut, etta tuollainenko se sitten yrittaa muiden lapsia kasvattaa?!

[/quote]

Opettajankoulutuksen pääsykokeissa ei selvitetä kokelaiden taitoja taloudenhoidossa. Kenties siksi, että sillä ei ole mitään merkitystä kasvatustyössä, millainen huusholli opettajalla kotona on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi ärsyttää sen äidin naamakin, sama ilme naamalla koko ohjelman läpi. Lapset säällitti, eikö se muka nähnyt miten lihavia ne oli??

Vierailija
64/72 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ope ja ajattelen, etta on suuri merkitys kasvatustyossa, millainen koti opettajalla on. Se kertoo kyvysta kasvattaa. Siksi taloustaidot pitaisi ehdottomasti testata koulutukseen valittaessa. Kaytossa voisi olla jokin koekeittion kaltainen tila, jossa kokelaat saisivat lahtea vapaasti toimimaan. Tallainen on hyvin paljastavaa.

Vierailija
65/72 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eines-mammat taas kieltävät totuuden itsestään.

T Saarioinen

Vierailija
66/72 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:53"]

Olen itse ope ja ajattelen, etta on suuri merkitys kasvatustyossa, millainen koti opettajalla on. Se kertoo kyvysta kasvattaa. Siksi taloustaidot pitaisi ehdottomasti testata koulutukseen valittaessa. Kaytossa voisi olla jokin koekeittion kaltainen tila, jossa kokelaat saisivat lahtea vapaasti toimimaan. Tallainen on hyvin paljastavaa.

[/quote]

:D :D :D

Vierailija
67/72 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin vaarallista mitä syö, kunhan syö. Huonompi olisi olla syömättä sitä einesruokaakin. Toki se mitä syö vaikuttaa terveyteen ja jaksamiseen ja kyllähän hyvä ruoka on yksi elämän nautintoja. En silti tuomisisi perhettä, vaikka itse teen ja olen kolme vuosikymmentä tehnyt kolme ruokaa päivässä raaka-aineista alkaen työn ohella. Koville se on välillä ottanut ja joskus olisi ehkä ollut parempi laittaa eineksiä pöytään, mutta kun on totuttanut perheen kotiruokaan, niin eihän ne syö kaupan valmisruokia. Oman jaksamisen vuoksi parempi on joskus ottaa vähän lomaa ruoanlaitosta. Ei se aina niin herkkua ole ja elämässä olisi niin paljon muutakin mielenkiintoista kuin kotityöt.

Vierailija
68/72 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:50"]

Minusta ruokahifistelijä ja einesruokien käyttäjä ei sovi samaan yhteyteen. On pelkkä tekosyy sanoa ettei ole aikaa tehdä hyvää ruokaa, moni ruoka syntyy todella nopeasti. Lisäksi voi ennakoida, monellakin tapaa:

*Laittaa itse tehtyä ruokaa pakastimeen, kaikille pakastus ei tee hyvää, mutta useimpia ruokia voi ihan hyvin pakastaa.

*Tekee edellisenä päivänä osan ruuasta, esim. valmistaa kerralla isomman salaatin tmv. mitä syödään esim. maanantaina ja tiistaina lisukkeena.

*Tekee nopeata ruokaa, esim. kala valmistuu nopeasti pannulla, toki pitää hetki pitää huoneenlämmössä ennen paistamista (onnistuu jos esim. lapsi ottaa sen koulun jälkeen pois jääkaapista/itse hakee kalan vasta ennen kotiin menoa) mutta ohuet fileet eivät pitkää aikaa kaipaa vert. esim. lohimedaljongit.

*Aterianrytmin voi miettiä uusiksi, moni tekee niin että työn/koulun jälkeen aletaan heti kiireellä vääntämään sitä illallista kasaan (kaikilla nälkä ja kova stressi saada nopsaan valmista) Tai sitten voisi tehdä niin, että syödään kunnon välipala (jonka voi tehdä vaikka valmiiksi jääkaappiin odottamaan) koulun/töiden jälkeen ja syödään illallinen vasta sitten myöhään illalla (kuten monissa muissa maissa tehdään) eikä iltapalaa sitten tarvita ollenkaan.

Lisäksi voi aina miettiä että miksi ottaa sen äitien tekemän makaroonilaatikon tmv. einesmössön, kun tarjolla on kyllä terveellisempiäkin einesruokia, esim. tuoresalaatteja.

[/quote]

Kyllä, olen oikea hifistelijä ja kulinaristi ja silti voin käydä mäkkärissä tai laittaa pöytään kaupan eineslaatikon. Oliko sulla tämän kanssa jokin ongelma ;)

[/quote]

Kysehän on siitä, miten kukin määrittelee hifistelijän ja kulinaristin. Joku muu voi määritellä toisin kuin sinä.

Ei minunkaan mielestäni ole kulinaristi sellainen, joka einestä kykenee syömään.

[/quote]

Ahaa, kerrohan sitten miten joku huippukokki voi syödä kaupan einestä? Tällaisen kun satun tuntemaan ja ihan kaupan eineslaatikkoa "kykenee" syömään. Vai sinustako "oikea" hifistelijä syö vain sianhäntiä remouladekastikkeessa aina ja ikuisesti? Sanoisin että fiksu ihminen ei tee tästäkään asiaa ongelmaa ja voi kiireen tullen syödä muutakin kuin viiden tähden Michelin-kokin tekemää ruokaa. Mutta av-mammathan eivät pysty, se on tällä palstalla todellakin todistettu ja monessa muussakin asiassa, niin kankeita ja luutuneita toimintatapoja täällä näkee/lukee.

Vierailija
69/72 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, että jotkut täällä kritisoivat perheen isää, joka ei ollut paikalla kuvauksissa. Heti alussa kerrottiin, että hän on viikot Helsingissä töissä ja että ongelmat koskevat nimenomaan tuota arkiruokailua viikolla, kun naiset ovat keskenään. Käsittääkseni juuri isä tekikin perheen viikonloppuruoat. Jaksoa varmaankin kuvattiin viikolla, jolloin isän oli mahdotonta ottaa esikunnasta vapaata ollakseen kotona. Tarkistuskäynti 2 kk kuluttua ehkä kuvattu perjantaina tai isän vapaapäivänä ja oli päässyt mukaan? Ei ole kiellettyä kuunnella, mitä ohjelmassa puhutaan, eikä vain vetää omana johtopäätöksenä, että tuossa perheessä ei ruoanlaitto äijille kuulu.

Vierailija
70/72 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan kauhistuttavaa. Nainen ei osaa laittaa ruokaa. Sitten äiti katsoo silmät pyöreenä, lapseaan, syökö se vai ei. Jos noin avuton on nainen, miten joku mies voikaan olla tuommosen naisen kanssa. Nainen on täys lapanen, ihan avuton, Karseeta katsottavaa, voiko tuo olla totta.

Vierailija
71/72 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan kauhistuttavaa. Nainen ei osaa laittaa ruokaa. Sitten äiti katsoo silmät pyöreenä, lapseaan, syökö se vai ei. Jos noin avuton on nainen, miten joku mies voikaan olla tuommosen naisen kanssa. Nainen on täys lapanen, ihan avuton, Karseeta katsottavaa, voiko tuo olla totta.

Vierailija
72/72 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli järkyttävää, kuinka paskasissa vaatteissa ja epäsiisti muutenkin se nuorempi likka oli. Ja äiti oli niin erilaisissa mekoissa ja puuhelmissään ja huoliteltuna. Mutta tälläsiähän nää kansankynttilät monesti on. Itteensä tällätään mutta koti ja kakarat on kun kaatopaikalta. Kehtas akka vielä kiukutella kun oli niiiin hankalaa ntppiä kalasta ruotoja. Oksettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme