Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepedin kannattajat, jos lapsi haluaa nukkua yksin ja nukkuu paremmin niin?

Vierailija
16.04.2013 |

Meillä on molempien kanssa ollut niin, että noin kuukauden nukkuivat vieressäni. Sain siinä hyvin hoidettua tiheät yöimetykset. Sitten siirtyivät pinnikseen saman huoneen toiselle laidalle ja viimeistään 1-vuotiaina omaan huoneeseensa. Olenko "huono tai luonnoton" äiti? Muissa asioissa kyllä olen luomun ja luonnollisuuden kannattaja. Nyt lapset ovat 5- ja 8-vuotiaat. Nukahtavat omiin huoneisiinsa eivätkä vaella öisin viereen. Onko meillä jotenkin vääränlainen, etäinen tms. äiti-lapsisuhde?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Miksi sun pitää kysyä tällaista asiaa keskustelupalstalta?

Vierailija
2/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset kaipaavat läheisyyttä enemmän kuin toiset. Läheisyyttä kaipaaville on perhepeti hyvä ratkaisu. Jos taas lapsi nukkuu paremmin erillään, eikä tarvitse läheisyyttä niin paljon, niin sitten laitetaan erilleen nukkumaan.

Tärkeintähän on muodostaa lapselle paras mahdollinen ympäristö niin nukkumisen kuin kaiken muunkin suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan ole perhepedin kannattaja jos lapset nukkuvat paremmin erillään.

Olen itse perhepedin kannattaja siksi että omat lapseni olivat erittäin rintariippuvaisia mutta sopuisia nukkujia niin kauan kun maitohanapuoli oli kunnossa. Oli ihanaa kun ei tarvinnut lainkaan valvoa öisin, imetyksestä huolimatta. Siinähän tuollainen vauva ravitsee itsensä nukkuvastakin äidistä.

En ole koskaan kuullut että kukaan väkisin haluaisin nukkua lastensa kanssa samassa sängyssä, elleivät lapset siitä jotenkin helpommaksi muuttuisi.

Vierailija
4/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, kun monet perhepetiä kannattavat kaverini ovat hyvin fanaattisia tuon asian suhteen ja julistavat yhdessä nukkumisen ja läheisen ihmissuhteen yhteyttä. Mutta tunnen vain pari tällaista ihmistä. Ajattelin kysyä, että onko tuo ajatus yleisestikin noin heidän keskuudessaan?

ap

Vierailija
5/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:59"]

Jotkut lapset kaipaavat läheisyyttä enemmän kuin toiset. Läheisyyttä kaipaaville on perhepeti hyvä ratkaisu. Jos taas lapsi nukkuu paremmin erillään, eikä tarvitse läheisyyttä niin paljon, niin sitten laitetaan erilleen nukkumaan.

Tärkeintähän on muodostaa lapselle paras mahdollinen ympäristö niin nukkumisen kuin kaiken muunkin suhteen.

[/quote] En ole ap mutta minä annan läheisyyttä lapsilleni kun he ovat hereillä.

Vierailija
6/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten se lapsi voi kertoa missä se haluaa nukkua jos suoraan sairaalasta nukutetaan vieressä eikä edes hankita omaa sänkyä / kokeilla miten siellä viihtyy? 

Ja mun mielestä toi on laiskuutta huipussaan, että otetaan vauva viereen jotta hän voi itse ruokkia itsensä äidin nukkuessa. Ei mikään ihme että jotkut lapset eivät näe äidissään muuta kuin maitoautomaatin. Jotenkin kyllä näkisin että se lapsi kaipaa yöllä herätessään muutakin kuin tissiä.

Vierailija
7/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on lapsilla ollut aina myös oma sänky!

Itse ajattelen, että vauvan/ taaperon kuuluu nukkua vanhemman lähellä, on luonnotonta laittaa vauva yksin eri huoneeseen nukkumaan. Ihmetteln suuresti että ne vanhemmat jotka julistavat että eivät voi nukkua lapsen kanssa samassa huoneessa, kaipaavat kuitenkin itse läheisyyttä ja oman kumppanin samaan sänkyyn nukkumaan. Miksi vauvan pitää nukkua yksin? Näin ajattelen, ääneen en tätä kenellekään sano.

Jos lapsi haluaa nukkua yksin omassa huoneessaan niin asia on eri. Itse kuitenkin uskon, että kovinkaan moni ei näin itse valitsisi.

Vierailija
8/8 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaverini on "kiintymysvanhemmuuden" kannattaja. Vauva kuitenkin oli niin herkkäuninen, että nukkuikin paremmin omassa sängyssä ja pian omassa huoneessa. Kaveri on sitä sanonut, että tärkeintä tuossa hänen teesissään on lapsen tarpeiden kuunteleminen. Ei pidä väkisin takertua muiden keksimiin ohjenuoriin, jos käytäntö osoittaa toisen tavan paremmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan