Ruokakaupat takovat voittoja
Ruokakaupat laajentavat nyt miljoonilla ja onhan nyt millä mällätä kun hintoja vain nostetaan. Ihmisten on pakko ostaa ruokaa. Kyllä se on kauppias joka vetää välistä. Ahneudella ei mitään rajaa! Käyn jatkossakin vain Lidlissä ja metsästän tarjouksia. Kalliit tuotteet jää hyllyyn.
Kommentit (65)
Minua myös ärsyttää tämä ruokakauppojen ahneus. Ruoan hintaa on nostettu keinotekoisesti. Ostan vain välttämättömän, tuotteet mitkä on ylihinnoiteltu, en osta näitä ollenkaan. Meillä syödään vain kunnollista terveellistä ruokaa, kaapistamme ei löydy jäätelöitä, karkkeja, suklaita, limsoja, makuvichyjä, pullia, keksejä, sipsejä jne............nämä eivät ole myöskään mitään ravintoa vaan höttöä. Lopettakaa herkkujen ostaminen kokonaan ja muutenkin ostaminen jos koette tuotteen ylihintaiseksi. On aika näpäyttää näitä ahneita kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Ole sinäkin iloinen, että ne tekevät voittoa. Muuten niitä ei olisi ja sinä olisit nälissään.
Älä höpäjä.
Aloittajahan onkisi kalansa itse, keräisi sienet ja marjat, yrittäisi juosta jäniksen kiinni metsässä, ... Näin hän laittaisi riistokapitalistikauppiaan lopettamaan kauppansa ja laskeutumaan norsunluutornista tavallisen kansan tasolle
Eikös vaan ...
Kaupoissa on paljon sellaista ruokaa joita ihmisten ei olisi mikään pakko ostaa. Olen kaupassa töissä(kyllä nämä riistäjät työllistävät myös ihmisiä. Tällainen 50+ muualle päässyt) ja herkkuja ostetaan enemmän kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Minua myös ärsyttää tämä ruokakauppojen ahneus. Ruoan hintaa on nostettu keinotekoisesti. Ostan vain välttämättömän, tuotteet mitkä on ylihinnoiteltu, en osta näitä ollenkaan. Meillä syödään vain kunnollista terveellistä ruokaa, kaapistamme ei löydy jäätelöitä, karkkeja, suklaita, limsoja, makuvichyjä, pullia, keksejä, sipsejä jne............nämä eivät ole myöskään mitään ravintoa vaan höttöä. Lopettakaa herkkujen ostaminen kokonaan ja muutenkin ostaminen jos koette tuotteen ylihintaiseksi. On aika näpäyttää näitä ahneita kauppoja.
Tervemenoa vanhaan neukkumalliin
Esim Kesko on Suomen toiseksi suurin veronmaksaja. Naiivi suomalainen läskinilkka kuvittele, että hänen ansiotulojen verotuksella maksetaan hänen terveyskeskus käynnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa vanhaan neukkumalliin
Kieltämättä 80-luku tullut monta kertaa mieleen nykymenosta. Mulla ei ole varaa kuin pyöräillä kirjastoon, ja syödä perunaa ja näkkileipää. Kaikessa yritän säästää. Nyt teen tunkion tuohon tontin nurkkaan, jos ei oo varaa kompostoriin. Miksei muuten tunkio riitä vasureille???
Vierailija kirjoitti:
Mut ku millä minä sitten lohdutan itseäni kun en saa sidukkaa ja suklaata, yhyy yhyy kun mua niin masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on paljon sellaista ruokaa joita ihmisten ei olisi mikään pakko ostaa. Olen kaupassa töissä(kyllä nämä riistäjät työllistävät myös ihmisiä. Tällainen 50+ muualle päässyt) ja herkkuja ostetaan enemmän kuin ennen.
Ihmiset ostaa herkkuja, koska niitä ahdistaa ja masentaa. Sekin on surullista. Ostaisivat kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveellistä kunnollista ruokaa?
Ap olettaa siis ettei Lidl tee voittoa?
Mä lopetin varastoon oston vuosia sitten jo.
Kotona oli aina pakkanen täynnä marjoja, kellari perunoita, tarjouksesta haettiin sokeria eri kassoilla.
Kesäksi muutettiin mökille, syötiin pakkasta tyhjäksi.
Syksyllä poimittiin taas marjoja.
Koko kesä kalastettiin. Katiskoja, verkko, mato-onki jne. Meni vuosia, ennen kuin söin uudestaan kalaa
Justiin oli k-kauppias vaihtanut uuden ässä-mersun.
juu kyllä ruoka on kallista ja kallistunut kiitos putinin kun aloitti sodan.
Jos tulisi uutinen, että voitot käytetään siihen että myyjille tarjotaan 30 viikkotunnin sijaan 37-40 tuntia viikossa tai että heidän palkkojaan nostetaan niin löytyisi hyvä syy ja tieto minne ne voitot menevät. Mutta kun ei tällaista ole uutisoitu.
Ei kai kukaan yrittäjä tappiolla pyörittäisikään yritystään 🙄!
Vierailija kirjoitti:
Minua myös ärsyttää tämä ruokakauppojen ahneus. Ruoan hintaa on nostettu keinotekoisesti.
Miten tulkitset jonkin hinnan olevan keinotekoinen?
No kun kunnon lama tulee ja sossutuista leikataan kovalla kädellä, niin se onneksi sitten näkyy myös ruokajauppojen tuloksissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi uutinen, että voitot käytetään siihen että myyjille tarjotaan 30 viikkotunnin sijaan 37-40 tuntia viikossa tai että heidän palkkojaan nostetaan niin löytyisi hyvä syy ja tieto minne ne voitot menevät. Mutta kun ei tällaista ole uutisoitu.
Oletko katsonut millaista tulosta esimerkiksi lähi k-kauppasi tekee? 1-2% voittoa ja viime vuonna miinusta 6% oli oman lähi supermarketin tulos finderin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan yrittäjä tappiolla pyörittäisikään yritystään 🙄!
Sitähän suomalaiset haluaa että yritykset olisi hyväntekeväisyys järjestöjä. Kaikkea pitäisi saada, mutta ei se mitään saisi maksaa.
Ole sinäkin iloinen, että ne tekevät voittoa. Muuten niitä ei olisi ja sinä olisit nälissään.