Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan kuin tuo Kaappaus keittiössä -äiti!

Vierailija
16.04.2013 |

Ruoka on minulle välttämätön paha. Toki tykkään syödä hyvää ruokaa, mutta en halua tehdä ruokaa. Tai teen n. kerran kaksi viikossa, mutta inhoan kaivaa patoja ja pannuja töiden jälkeen, sitten hetken ruokailu ja keittiön siivous.

Meillä syödään paljon pinaattilettuja, valmis makaronilaatikkoa ja hampurilaisia. Ja yleensä samoin kuin tuossa perheessä eli monesti vähän eri aikoihin ja lapset saavat valita vaihtoehdoista. Jos olen tehnyt ruokaa, niin joku silti haluaa niitä lettuja tms. Tekemäni ruuat ovat perusmättöä eli spagetti-jauhelihakastike, mureke ja muusi, broiskua-nuudelia. Kun käydään kaupassa, on kärrissä aina jauheliha ja broilerifileet ja niistä sitten teen noita samoja vaihtoehtoja. Lapset eivät syö kotona lainkaan vihanneksia, hedelmiä jonkin verran.

Olisin valmis maksamaan ruokapalvelusta jos joku toisi meille terveelliset ja maukkaat päivän ruuat ovelle työpäivän jälkeen.

Tunnen aika ajoin syylllisyyttä lasten einesten syömisestä, mutta en vaan saa intoa ruuanlaittoon syttymään.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 13:36"]

Natriumglutamaattia tai jotain muuta aromivahvennetta (näin yhden esimerkin mainitakseni) on lähestulkoon jokaisessa valmisruuassa. Oma empiirinen arvioni on se, että ilman tätä lisäainetta ihminen kehittyy ja elä loistavasti. Taasen hyvin harvasta minun valmistamassani ruuassa tätä löytyy.

Toki valmisruoka on varmasti parempi kuin ei ruokaa ollenkaan, mutta edelleenkin väittäisin, että pelkillä nakeilla ja hampurilaisilla eläminen, kuten tässä ko. ohjelmassa, vie ihmisen terveyden.

[/quote]

tätä kamalaa ainetta löytyy mm. tomaatista ja äidinmaidosta. Ethän vaan imetä vauvojasi. Etkä käytä tomaattia missään muodossa ;)

[/quote]

Luontainen natriumglutamaatti on ihan eri asia kuin teollisesti valmistettu. Oma lapseni saa yliherkkyysoireita teollisesti valmistetusta ja lisätystä natriumglutamaatista, mutta ei luontaisesta. Lisäksi teollisesti lisätty aine sisältää paljon suolaa nimensä mukaisesti (natrium...), mutta tomaatissa tuskin on keinotekoisesti lisättyä suolaa ;)

Siis kyllä, imetin lapseni ja tomaattia syödään lähes päivittäin. Keinotekoista ainetta vältämme jatkossakin.

Vierailija
2/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että katsot tätä ohjelmaa ja ymmärrät ettei teidn ruokavalio ole hyväksi kasvaville lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä käy sääliksi niitä lapsia, jotka ei kotona syö yhtään kasviksia. Tuttu aina vakuuttelee että kyllä ne siellä koulussa syö. Syökö? Ei tartte ihmetellä jatkuvia sairauksia, ummetusta, väsymystä ja ylipainoakin, jos on aliravittu (ei tarpeeksi vitamiineja kasvamiseen, oppimiseen, vastustuskyvylle yms).

Vierailija
4/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin!

Olen yksinhuoltaja ja aika mukamas niin kortilla. Totuus: ei ennen lastakaan tarvinnut arki-iltaisin kokkailla (kun aikuiset söimme työpaikoillamme lämpimän aterian ja illalla vain voileipää) ja edelleen se tuntuu vastenmieliseltä ja aikaa vievältä.

Jos ja kun saan tämän muutettua, vie jo kauppakäynti aikaa. Nyt vain haen ne tutut jauhelihat sun muut sieltä. Saati sitten itse ruoanlaitto. Ja siis vielä ruokailu, kun lapsi marisisi, että haluaa pinaattilettuja eikä äidin vaivalla tekemää ruokaa......

Vierailija
5/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että pitäisi syödä monipuolisemmin. Koska en leivo, ei meillä syödä pullaa tms. myöskään. Lapset eivät saa herkkuja, keksiä tai karkkia kuin viikonloppuisin, joten se puoli on sentään  kunnossa. Vielä kun saisi jostain sen inspiksen ruuanlaittoon.

Lapset ovat liikkuvaisia ja hoikkia, samoin kuin me vanhemmat, joten ylipaino-ongelmia ruuastamme ei ole, mutta voisihan lasten ruokavalio olla monipuolisempi. Itse syön pieniä annoksia, vain ruisleipää, salaatteja, marjoja, rahkaa tms.

Vierailija
6/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan ruokaa joka päivä, mutta noita hammpareita on kaapissa iltapäivän huikopalaksi ennen treenejä.

Kiisseleitä ja vispipuuroja en enää tee kun ne eivät maistuneet.

Vierailija
7/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:31"]

Ei tartte ihmetellä jatkuvia sairauksia, ummetusta, väsymystä ja ylipainoakin, jos on aliravittu (ei tarpeeksi vitamiineja kasvamiseen, oppimiseen, vastustuskyvylle yms).

[/quote]

4 jatkaa:

Meillä lapsi kasvaa eikä sairasta.

Tosta ohjelman äidistä poiketen, meillä ei kyllä herkkuja tai limuja ole arkena koskaan. Einesten ja niiden joidenkin perus jauheliharuokien kanssa juodaan maitoa. Ei jälkiruokaa.

Vierailija
8/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin myös tuollainen ennen. Olin yhden lapsen yh ja aina muka kiireinen. Sitten tapasin miehen, joka laittoi kaiken uusiksi. Hän ihmetteli miten paljon valmisruokaa syömme. Nykyisin teemme lähes joka ilta yhdessä ruokaa ja hävettää kun lapseni muistelee, miten meilla oli aina ennen kananugetteja, valmislasagnea tai pinaattilettuja. Ruoanlaitto on myös kivempaa parisuhteessa, kun yh:na.

Vierailija
9/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa kerran viikossa, minä käyn esimerkiksi vain perjantaisin. Pidä listaa jääkaapin ovessa jota täydennät pitkin viikkoa kun joku loppuu, että muistat kaiken ostaa kerralla. Sitten teet niistä isoista ostoksistasi viikonlopun aikana useamman ruoan valmiiksi seuraavaa viikkoa varten, ja pakasta niitä vaikka pienemmissä annoksissa. Illalla otat aina seuraavan illan ruoan pakasteesta sulamaan, tähän voit laittaa vaikka kännykkään muistutuksen, että tulee varmasti tehtyä.

Ja voilà! Teilläkin syödään joka arkipäivä kotona tehtyä ruokaa, eikä eineksiä. Valmiin annoksen lämmetessä voit pilkkoa lautaselle kurkkua, pikkutomaatit on helppoja, kun vain pesaisee ne, kukkakaalin saa kappaleiksi äkkiä, tai paprikasiivuja... Ei tartte väsätä salaatteja, vaan pari kasvista ruoan kylkeen saa vaivattomasti.

Hedelmä aamulla aamupalan kylkeen per tenava, ja kah, äkkiä lapsesi syövätkin tosi terveellisesti. Ison sapuskan tekeminen viikonloppuna ei vie koko päivää, kun vähän suunnittelet mitä teet.

Vierailija
10/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:29"]

No hyvä että katsot tätä ohjelmaa ja ymmärrät ettei teidn ruokavalio ole hyväksi kasvaville lapsille.

[/quote]

Siksi kai näitä ohjelmia tehdäänkin. Ei vain teille paremmille äideille kauhisteltaviksi.

t. Vähän ruokaa laittava, eineksiä käyttävä äiti, ei ap

Vierailija
11/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:31"]

Ei tartte ihmetellä jatkuvia sairauksia, ummetusta, väsymystä ja ylipainoakin, jos on aliravittu (ei tarpeeksi vitamiineja kasvamiseen, oppimiseen, vastustuskyvylle yms).

[/quote]

4 jatkaa:

Meillä lapsi kasvaa eikä sairasta.

Tosta ohjelman äidistä poiketen, meillä ei kyllä herkkuja tai limuja ole arkena koskaan. Einesten ja niiden joidenkin perus jauheliharuokien kanssa juodaan maitoa. Ei jälkiruokaa.

[/quote]

Ei meilläkään ole pahemmin sairasteltu. Herkut ja jälkkärit eivät myöskään kuulu arkiruokaamme, harvoin jälkkäreitä on viikonloppunakaan. Vihanneksia saisivat syödä mielellään, mutta kun keitostakin ne poimivat aina pois, niin en jaksa turhaa tarjota ja heittää kalliita aineksia sitten lautasen kautta roskiin.

ap

Vierailija
12/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse heti ostaa kalleimmasta päästä ja kauheata kuormaa. Osta vaikka pakastevihanneksia, keitä vain pieni määrä ja laita pari kökärettä joka lautaselle. Omalla esimerkillä ja tsemppaamisella pääsee pitkälle. Meillä on maistamispakko mutta ei syömispakkoa, jos on jotain uutta ni sitä pitää maistaa ja yleensä kun lapsi on sitä pari kertaa maistanut ja itse näyttänyt vieressä että alas menee itselläkin niin kyllä se lapsi sen jossain vaiheessa syö ihan mukisematta. Jotkut saattaa tietty jäädä sille viha-asteelle ja sille ei voi minkään mutta kyllä nyt jokaisen lapsen joitan kasviksia saa syömään.

Vierailija
13/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa oppisikin tykkäämään ruoanlaitosta. Lapseton sinkku olen, joten onneksi ainoastaan oma hyvinvointini tässä on vielä vain kiinni. Tuo kokki on aivan ihana!

Vierailija
14/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään käynyt silmään voin ja öljyn määrä arkiruuassa?

Vierailija
15/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:52"]

Ei niitä tarvitse heti ostaa kalleimmasta päästä ja kauheata kuormaa. Osta vaikka pakastevihanneksia, keitä vain pieni määrä ja laita pari kökärettä joka lautaselle.

[/quote]

Joo... Pakastevihanneskökkäreillä nyt ainakin saa jokaisen inhoamaan kasviksia.

Vierailija
16/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 22:51"]

Eikö kenelläkään käynyt silmään voin ja öljyn määrä arkiruuassa?

[/quote]

Just samaa katoin! Kai nyt kaikki maistuukin hyvälle, kun ne uitetaan voissa. En mä tuollaisia voimääriä vois käyttää ikinä :-(

Vierailija
17/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kokeile www.keittiokaveri.fi

Vierailija
18/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:52"]

Ei niitä tarvitse heti ostaa kalleimmasta päästä ja kauheata kuormaa. Osta vaikka pakastevihanneksia, keitä vain pieni määrä ja laita pari kökärettä joka lautaselle.

[/quote]

Joo... Pakastevihanneskökkäreillä nyt ainakin saa jokaisen inhoamaan kasviksia.

[/quote]

Löytyy pikkuporkkanaa ja kukkakaalia ainakin mistä itse olen tykännyt. En ikinä keitä niitä keittämällä kuten aika moni tekee, yöks. Sekasetit myös aika ei kiitos, koska osa löysiä sitten seassa :x

Vierailija
19/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruuanlaitosta tulee tapa, ei siihen edes mene paljoa aikaa. Siinä laittaa ruuan samalla kun lapsi tekee läksyjä. En ymmärrä, miksi ruuanlaitoata on tullut niin monimutkainen ja aikaavievä juttu, kun oikeasti siihen menee vajaa tunti päivässä.

Vierailija
20/40 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanos muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä