miksi lastenohjaajaksi ei voi opiskella ilman uskontoa?
tai siis minä en ole ainakaan löytänyt kyseistä koulutusta vielä ilman uskonnollisuutta.. se olis just niin oikea koulutus mulle muuten, mut näin uskottomana ihmisenä en halua opiskella mitään jeesuksesta..
Kommentit (75)
Ei lähihoitajilta vaadita lukion käymistä. Lähihoitajaksi voi opiskella peruskoulupohjalta ja sitten on pätevä työskentelemään lastentarhassa.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 19:34"]
näillä näkymin en ole löytänyt juuri kuin kristillisiä opistoja joissa voi opiskella lastenohjaajaksi.. ja haluaisin olla mahdollisimman hyvä lastentarhantäti. ja juu. en ole mikään kiihkoateisti.. niinkuin täällä jotkut haluaa ihan väkisin ymmärtää :) minusta vaan tuo kristillinen koulutus ei ole niin tärkeää hoitotyössä. minusta se tietämys joka peruskoulusta on uskonnontunneilta tarttunut mukaan niin riittää varsin hyvin. osaan kunnioittaa muiden uskontoa ja voin laulaa suvivirttä yms. eikä se sinänsä minua vaivaa. eniten minua vaivaa se, että jos haluaa hyvän koulutuksen lasten parissa työskentelyyn niin sitä ei voi opiskella ilman uskontoa. onhan ne lähihoitajatkin tarhantätejä, ja varmasti osaa jutella uskonasioista sen verran mitä lapsen kanssa tarviikin vaikka uskonto ei koulutukseen kuulukkaan. ap
[/quote]
Et ole käynyt siis edes lukiota?
Todellakaan ei peruskoulun uskonnonopetus riitä kattamaan kaikkia niitä tietoja, joita tarvitsisit lastenohjaajana. Kunnon kasvattaja, kuten kunnon opettajakin, tietää aina paljon enemmän kuin lapsi tai tietää ainakin, että mistä saa lisää tietoa.
[/quote] lähihoitajilta riittää ihan se peruskoulun uskonnonopetus työskennelläkseen päiväkodissa. ja ylläri ylläri kaikki lähihoitajat ei ole ees peruskoulussa käyneet uskonnotunneilla.
51 =D =D sehän tosiaan on se kaikkein tärkein asia. täytyykin heti huomenaamulla tarkistaa lapseni hoitajien uskontotietämys =D =D
Kyllä lastenohjaajaksi voi opiskella ilman uskontoa! Silloin ei vain saa pätevyyttä seurakunnan hommiin. Mulla on asiasta kokemusta, kun opiskelin Kalajoen kristillisessä opistossa ja kanssani samassa ryhmässä oli useampikin kirkkoon kuulumaton, jotka eivät opiskelleen uskontoon liittyviä aineita.
Ja lastenohjaajan koulutus antaa todella hyvät evään lastenhoitajan hommiin, koska se keskittyy pelkästään lapsi-japerhetyöhön, toisin kuin lähihoitajat, jotka opiskelevat vain ripauksen nimenomaan varhaiskasvatusta.
Todellakaan ei peruskoulun uskonnonopetus riitä kattamaan kaikkia niitä tietoja, joita tarvitsisit lastenohjaajana. Kunnon kasvattaja, kuten kunnon opettajakin, tietää aina paljon enemmän kuin lapsi tai tietää ainakin, että mistä saa lisää tietoa.
[/quote]
Ei todellakaan tarvitse olla mikään kaikkien alojen asiantuntija, jotta pystyisi työskentelemään esim. päiväkodissa. Esim. 5-6-vuotiailla usein alkaa olla jo paljon sellaista erityisalojen tietoa, jota keskiverto aikuinen ei voi hallita.
On täysin normaalia ja inhimillistä sanoa "en tiedä" sen osalta, mikä menee normaalin yleissivistyksen ja ammattitaidon yli.
55 kiitos aisallisesta vastauksesta :) eli voin kouluttautua ilman uskonopetuksia. aivan mahtavaa! ap
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 19:43"]
Ap, usko jo että katsot väärää koulutusta. Sun pitää opiskella lähihoitajaksi tai lastentarhanopeksi. Lastenohjaajan koulutus on sulle turha.
[/quote]
Minkä takia turha?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:10"]
Minä haluan biologianopettajaksi. Voin puhua sammakoista, mutta en halua opiskella niistä, koska ne ovat minusta tyhmiä ja turhia eläimiä.
[/quote]
Huonoin provoyriytys ikinä. Ylirätätkö väittää että lutkulaisuus on oleellinen osa lasten kasvatusta. Vittu mikä tollo!
Lastenohjaajat voivat työskennellä myös päiväkodissa, mutta koulutus on suunnattu nimenomaan seurakuntien työntekijöille, jotka ovat myös ainoita kellä nimikkeenä on lastenohjaaja.
Minusta tämä nyt on päivänselvää, enkä ymmärrä miksi uskonnottomia edes otettaisiin tuohon koulutukseen? Vaihtoehtosi ovat lähihoitaja tai lastentarhanopettaja.
Töihinhän pääset ilman mitään koulutusta, senkun haet vaan. Määräaikaisilla ei tartte olla mitään kouutusta.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 20:05"]
55 kiitos aisallisesta vastauksesta :) eli voin kouluttautua ilman uskonopetuksia. aivan mahtavaa! ap
[/quote]
Ja tällaisia on sitten kasvattamassa lapsia :( Ei minkäänlaista kunnianhimoa tai halua opetella uusia asioita. Sieltä vaan mennään, mistä aita on matalin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 20:15"]
Ja tällaisia on sitten kasvattamassa lapsia :( Ei minkäänlaista kunnianhimoa tai halua opetella uusia asioita. Sieltä vaan mennään, mistä aita on matalin.
[/quote]
Painu muualle provoamasta.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 19:34"]
näillä näkymin en ole löytänyt juuri kuin kristillisiä opistoja joissa voi opiskella lastenohjaajaksi.. ja haluaisin olla mahdollisimman hyvä lastentarhantäti. ja juu. en ole mikään kiihkoateisti.. niinkuin täällä jotkut haluaa ihan väkisin ymmärtää :) minusta vaan tuo kristillinen koulutus ei ole niin tärkeää hoitotyössä. minusta se tietämys joka peruskoulusta on uskonnontunneilta tarttunut mukaan niin riittää varsin hyvin. osaan kunnioittaa muiden uskontoa ja voin laulaa suvivirttä yms. eikä se sinänsä minua vaivaa. eniten minua vaivaa se, että jos haluaa hyvän koulutuksen lasten parissa työskentelyyn niin sitä ei voi opiskella ilman uskontoa. onhan ne lähihoitajatkin tarhantätejä, ja varmasti osaa jutella uskonasioista sen verran mitä lapsen kanssa tarviikin vaikka uskonto ei koulutukseen kuulukkaan. ap
[/quote]
Et ole käynyt siis edes lukiota?
[/quote] lähihoitajilta riittää ihan se peruskoulun uskonnonopetus työskennelläkseen päiväkodissa. ja ylläri ylläri kaikki lähihoitajat ei ole ees peruskoulussa käyneet uskonnotunneilla.
[/quote]
Näinhän se tietenkin on. Sitten nämä jättävät kaikki uskontoihin liittyvät asiat toisten vastuulle, kun eivät ole edes viitsineet ottaa asioista myöhemminkään selvää. samahan näkyy myös luonontiedossa (ei eroteta varista tai harakkaa toisistaan); ei tiedetä leskenlehden tai voikukan eroa, ei ole ymmärrystä siitä kirjojen lukemisen tärkeydestä; ei viitsitä ottaa selvää kartastosta jne.
Kyllähän sitä monestakin asiasta tulee muodollisesti päteväksi hyvin pienin tiedoin ja opein. eri asia on sitten se, että tekeekö työnsä silloin välttävästi, hyvin, erinomaisesti vai kenties niin, että vaikuttaa jollakin osalla koko lapsen tulevaisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 17:50"]
tai siis minä en ole ainakaan löytänyt kyseistä koulutusta vielä ilman uskonnollisuutta.. se olis just niin oikea koulutus mulle muuten, mut näin uskottomana ihmisenä en halua opiskella mitään jeesuksesta..
[/quote]
Siksi koska asiakkaillasi on oikeus valita, kuka heidän lapsiaan ohjaa.
Sitten kun tarpeeksi moni haluaa/vaatii uskonnottoman ohjaajan/tarhan jne. niin kaltaisesi saavat opiskelupaikan ja töitä.
Niin yksinkertaista se on. Kuluttaja valitsee sen, mitä tuotteita ostaa ja yrittää
ja valitsee (kysynnän perusteella) mitä tuotteita tuottaa.
Tosiasia on, että tiedoista ei ole koskaan haittaa (ellei nyt sitten tiedä jotain huippusalaista Pohjois-Korean poliittisesta tilanteesta ym.). Yleensä mistä tahansa tiedosta on iloa ja hyötyä. Sellainen kasvattaja, joka tietää enemmän, on aina paremmassa tilanteessa kuin sellainen, joka ei tiedä eikä edes välitä tietää eikä ymmärtää jotain asiaa tai ilmiötä.
täytyyhän sitä jeesukseen uskoa että voi lapsia hoitaa