Onko nuo pakettimatkat sellaisia, että mitään ei tarvitse osata?
siis kaikki neuvotaan jne? Missä hotelli jne. Tjareborgin matka.
Kommentit (16)
toki lentokoneesta pitää osata mennä muun porukan perässä passintarkastukseen ja sitten laukkuhihnalle.
Sitten etsit oman matkanjärjestäjän oppaan joka opastaa oikeaan bussiin joka vie hotelliin. Jos ei halua yksin seikkailla niin voi osallistua valmiille retkille.
Jos opasta ei ole hotellilla niin kansiosta aulasta löytyy kaikki tiedot ja opas käy hotellilla pari krt/vko tai joka aamu ja aina voi soitaa jos tarvii apua.
toki lentokoneesta pitää osata mennä muun porukan perässä passintarkastukseen ja sitten laukkuhihnalle.
Sitten etsit oman matkanjärjestäjän oppaan joka opastaa oikeaan bussiin joka vie hotelliin. Jos ei halua yksin seikkailla niin voi osallistua valmiille retkille.
Jos opasta ei ole hotellilla niin kansiosta aulasta löytyy kaikki tiedot ja opas käy hotellilla pari krt/vko tai joka aamu ja aina voi soitaa jos tarvii apua.
ap
Samaan hotelliin ei edes tule aina omasta koneesta ketään koska valikoimaa on niin paljon. Me näemme oppaan aina kentälle tullessa ja kentällä lähtiessä :)
Teemme kaikki retket itse omatoimisesti silloin kun huvittaa.
Joskus tulee juteltua muiden suomalaisten kanssa altaalla tai rannalla mutta yl.olemme oman perheen kesken ja relaamme :)
Inhoan pakettimatkoja. En muuten ole sellaisella ollutkaan 15 vuoteen. Enkä mene.
kyllä sun pitää osata toimia kentällä, lunastaa ja luovuttaa hotellihuoneesi, olla ajoissa bussissa kun on lähtö kotiin tai kentältä kohteeseen.
Ei siellä kukaan opas ole sua kädestä pitelemässä, toki auttavat jos apua tarvitsee.
Ota huomioon, ettei joka paikassa ole välttämättä suomenkielisiä oppaita paikalla, riippuu hotellista ja matkatoimistosta.
Käymme niillä harvoin, mutta silloin käytämme lennon, lentokenttäkuljetuksen, hotellin ja aamiaisen. Ei mitään muuta yhteyttä matkatoimistoon ja muihin matkustajiin.
Joskus nuo em on helpompia ja halvempia pakettina kuin itse järjestäen.
Olen ollut viimeksi ulkomailla vuonna 1986 (silloin vanhempieni kanssa). Kammoan matkustelua, koska pelkään etten pärjää siellä ulkomailla. Puhun tosi huonosti englantia koska kouluvuosien jälkeen en ole sitä tarvinnut. Lisäksi olen ihan avuton kaikessa että miten pitää toimia lentokentällä, hotelleissa tms. Ja olen yksinäinen sinkku eli yksin pitäisi matkustaa jos ollenkaan.
Uskaltaisikohan sitä jollekin tuollaiselle seuramatkalle, jos siellä tosiaan pärjää kokematonkin. Jonnekin Kanarialle tai muuhun helppoon rentoon paikkaan.
Aluksi kaikki on aina vähän outoa ja hankalaa mutta kyllä sitä hyvin pärjää kun vaan päättää pärjätä!
Ja monissa lomakohteissa kaikki puhuu "tönkköenglantia" niin jos jotain sanoja saa peräkkäin niin pärjää koska kieliopilla ei ole niin väliä :)
Jos menet suomalaisten suosimaan kohteeseen jossa vain muutama hotelli matkatoimistolla, niin varmasti on lauma suomalaisia siellä. Tai sitten lauma ruotsalaisia, tai englantilaisia tms. Matkatoimistot ympäri euroopan ja maailmankin käyttää usein samoja hotelleja.
Me oltiin ns. pakettimatkalla Dubaissa, mutta se taas ei tuntunut yhtään siltä. Hotellissa oli muutama suomalainen meidän lisäksi eikä edes muihin pohjoismaalaisiin törmäilty. Oli sellainen olo, että oltiin omatoimimatkalla.
kyllä sun pitää osata toimia kentällä, lunastaa ja luovuttaa hotellihuoneesi, olla ajoissa bussissa kun on lähtö kotiin tai kentältä kohteeseen.
Ei siellä kukaan opas ole sua kädestä pitelemässä, toki auttavat jos apua tarvitsee.
Ota huomioon, ettei joka paikassa ole välttämättä suomenkielisiä oppaita paikalla, riippuu hotellista ja matkatoimistosta.
Eikö ole sellaista pakettia ettei tarvi osata mitään
Niin, mitä itse asiassa tarkoitat rauhalla? Kohteesta riippuen vaikka olisit omatoimimatkalla, niin vaikka Turkin turistikohteissa saat aika vähän olla rauhassa. Kaduilla on ravintoloiden sisäänheittäjät, basaareissa tyrkytetään tavaraa jne. Eli on tosi kohteesta riippuvaa.
kuulu kuin lennot, kyyti hotelliin ja yöpymiset, kaikki pitää muuten maksaa itse, ja viettää aikansa miten haluaa. Oppaita ei liiku hotelleilla kuin joskus sovittuun aikaan, muita suomalaisia ei pahemmin näy, suomalaiset jakautuvat tosiaan moniin eri hotelleihin, joten samaan ei välttämättä tule ketään muuta.
Jos sitten nimenomaan haluaa, niin ryhmämatkat ovat ohjatumpia, niitä järjestävät jotkut matkatoimistot, ja all inclusivet ovat sellaisia, mihin kuuluu ruoka ja jonkinlaista ohjelmaa.
Niitä löytyy useilta matkanjärjestäjiltä. esim tema, aurinkomatkat, matkapojat. Niissä opas on vastassa lentkoasemalla ja sen jälkeen koko reissun ajan mukana. Ryhmä rajoittuu saman hotelliin. Yleensä niihin sisältyy vähintään yksi lämmin ruoka. Vanhempia ihmisiä yleensä niihin osallistuu mutta temalla on esim ruoka/viini/harrasrematkoja joissa luulisi olevan muunkin ikäisiä matkaaja
Niitä löytyy useilta matkanjärjestäjiltä. esim tema, aurinkomatkat, matkapojat. Niissä opas on vastassa lentkoasemalla ja sen jälkeen koko reissun ajan mukana. Ryhmä rajoittuu saman hotelliin. Yleensä niihin sisältyy vähintään yksi lämmin ruoka. Vanhempia ihmisiä yleensä niihin osallistuu mutta temalla on esim ruoka/viini/harrasrematkoja joissa luulisi olevan muunkin ikäisiä matkaaja
Tuota olen vähän miettinytkin, tai sitten risteilyä suomalaisella laivalla (Kristina Cruises). Periaatteessa en ole ollenkaan ryhmämatkaihminen vaan tykkäisin olla rauhassa (tyyliin nukkua iltapäivään, juoda kaljaa rannalla ja käyttää paikallisten rantaleijonien palveluita) mutta kun on tosiaan täysin kokematon matkailijana niin ensimmäinen matka täytynee tehdä ryhmätyyppisenä...
Kyllä sä pärjäät hyvin siellä etelänmatkallakin! Otat vain selville etukäteen esim. matkatoimistosta miten toimit missäkin tilanteessa. Loppujen lopuksi noita tilanteita on tosi vähän! Lentokentällä menet sinne mihin oppaat ovat bussissa neuvoneet. Ja seuraat muita suomalaisia ja voit heiltäkin varmistaa että tännekö piti mennä jne. Hotellin respassakin asiointi on helppoa. Kyselet vaikka nettipalstoilla miten toimit jne. niin hyvin menee : ) ja voithan valita sellaisen hotellin jossa on matkatoimistosi toimisto! Tai sitten naapurihotellissa. Yleensä niitä on yksi suositummalla alueella, ja muissa hotelleissa kiertää sitten oppaat tiettyinä päivinä.
mainosta ja tyrkytä mitään. ap