Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupulandia-Jennin säärikarvat

Vierailija
01.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195

Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?

Kommentit (445)

Vierailija
181/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu saa kaipaamaan aikoja, jolloin naiset olivat naisia ja miehet miehiä.

Vierailija
182/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu saa kaipaamaan aikoja, jolloin naiset olivat naisia ja miehet miehiä.

Kerro toki vähän runsas sanaisemmin mitä tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vain itsekästä ajattelua, että "rikotaan tuo ikuinen tabu, minä voin olla niin luonnonlapsi kuin haluan!" Se että ihminen on huoliteltu ja siisti, heijastaa kunnioitusta niin itseään, mutta myöskin muita ihmisiä kohtaan. Voidaan puhua myös nykymuodista. Mielestäni ei ole kovinkaan vetoavaa, jos kulkee tuolla samanlaisissa vaatteissa vapaasta tahdosta kuin ne, joilla ei ole varaa ehjiin vaatteisiin. Tai sitten nuo käsittämättömän huomionhakuiset "treenihousut". Aika järkyttävää, että nykyään on ihan normaalia vetää tuolla ainoastaan kalsarit jalassa ja rintaliivit päällä! Eikö ne treenit mene perille ilman pöksyjä, jotka tuovat sen "lisäboostin" lihaksille? Sitäpaitsi ei se alakerrassa oleva vaatetus anna mitään, jos teet yläkroppaa.

Ja nyt on tullut tuo "brassiuikkari" -tyyli muotiin... Shortsitkaan ei peitä enää edes koko pyllyä... Voi hyvä Luoja. Mutta nää on näitä aikoja... Tää aiheuttaa varmasti nyt hirveän kakkamyrskyn, mut hei, nää on vaan mielipiteitä.

Forever old-school n28

Vierailija
184/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei kasva säärikarvat tuollaisiksi, olen kokeillut muutaman kerran talvella millaiset saan kasvatettua. Ei tule talviturkkia. Ehkä se säännöllinen epilointi teiniästä on vaikuttanut karvojen kasvuun.

Ei minua häiritse muiden säärikarvat, saa olla tai olla olematta. En ymmärrä miten ketään voi häiritä toisen ihmisen karvat. Sehän on täysin luonnollista.

Tässä tulee esille se, että ihmisillä on ihan erilainen karvankasvu. Monessa keskustelussa ei ymmärretä sitä, että toisen karvat käyttäytyvät toisin kuin omat. 

Olen samaa rotua Jennin kanssa. Sokerointi on ainoa toimiva tapa saada karvat pois ja ehkä Veet, jos pystyisi puljaamaan niiden myrkkyjen kanssa jatkuvasti. 

Monella sokerointi tyrehdyttää karvankasvun, minulla ja Jennillä ei sekään. Koska en ole parisuhteessa, talvisin annan säärten rehottaa ja niihin kasvavat tummat sentin mittaiset karvat. Kesät sokeroin. Epilointia ja vahaa ei iho kestä. Terä taas tekee karvoista vielä entistäkin tummemmat ja vahvemmat. Jos käytän terää kainaloissa, karvatupesta alkaa kasvaa kolmekin karvaa samasta pisteestä kuin miehen parransänki. 

Käsivarsista en edes uskalla poistaa karvoja, etteivät nekin mene vain pahemmaksi. Hiukset ovat ainoat karvat, jotka tuntuvat ohentuvan, niin epäreilua!

Olkaa onnelliset, joilla on hento karvantuotanto luonnostaan!

Terällä ajelu ei tee karvoista tummempia eikä vahvempia. Miettikää nyt miten järjetön väite. Sittenhän pään sheivaamalla saisi tummemmat ja vahvemmat hiukset. Terä muuttaa toki karvan pään koska se ajellaan vaakasuoraan, ja siksi sänki voi tuntua erilaiselta. Mutta se ei mitenkään voi viestittää itse karvalle että muutapa nyt väriäsi ja rakennettasi.

Vierailija
185/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en sheivaa.

Karvat vaalenee auringossa kun ottaa aurinkoa. Välillä vähän nolottaa, mutta en jaksa välittää.

Vierailija
186/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät arvot kunniaan kirjoitti:

Mielestäni vain itsekästä ajattelua, että "rikotaan tuo ikuinen tabu, minä voin olla niin luonnonlapsi kuin haluan!" Se että ihminen on huoliteltu ja siisti, heijastaa kunnioitusta niin itseään, mutta myöskin muita ihmisiä kohtaan. Voidaan puhua myös nykymuodista. Mielestäni ei ole kovinkaan vetoavaa, jos kulkee tuolla samanlaisissa vaatteissa vapaasta tahdosta kuin ne, joilla ei ole varaa ehjiin vaatteisiin. Tai sitten nuo käsittämättömän huomionhakuiset "treenihousut". Aika järkyttävää, että nykyään on ihan normaalia vetää tuolla ainoastaan kalsarit jalassa ja rintaliivit päällä! Eikö ne treenit mene perille ilman pöksyjä, jotka tuovat sen "lisäboostin" lihaksille? Sitäpaitsi ei se alakerrassa oleva vaatetus anna mitään, jos teet yläkroppaa.

Ja nyt on tullut tuo "brassiuikkari" -tyyli muotiin... Shortsitkaan ei peitä enää edes koko pyllyä... Voi hyvä Luoja. Mutta nää on näitä aikoja... Tää aiheuttaa varmasti nyt hirveän kakkamyrskyn, mut hei, nää on vaan mielipiteitä.

Forever old-school n28

Tarkoitat siis, että miehiltä puuttuu kunnioitus sekä itseään että muita kohtaan koska eivät yleensä ajele kainaloita, sääriä ja häpykarvojaan?

Vierailija
187/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on naiset huomautelleet säärikarvoista. Ei koskaan yksikään mies, koskaan elämäni aikana. Tuntemattomat NAISET kyllä monta kertaa. Että sellaista solidaarisuutta naisilta.

Mulle kerran terassilla alkoi juopunut nainen aukomaan ihan tosissaan päätään sääri- ja reisikarvoistani. Oli lyhyt mekko päällä ja laskeva aurinko korosti karvoja, ne on niin vaaleat, ettei muuten edes erotu. Ihan erikseen siis tuijotti jalkojani, totesi karvojeni olevan provosoitumisen arvoiset, ja tuli luokseni haukkumaan minua niistä. Kyllä, kirjaimellisesti haukkumaan. Kovaan ääneen. Keräsi paljon katseita muilla terassilla olijoilta. Pyysin kauniisti, että palaisi omaan pöytäänsä, mutta jatkoi vaan. Lopulta hänen omasta seurueesta joku tuli hakemaan hänet pois ja he lähtivät.

Mietin sitä naista vieläkin toisinaan. Mikä ihme ajoi sellaiseen käytökseen?

Oli kyllä tosi pölvästi, mutta suurin osa ihmisistä vain on tuollaisia. Kurjaa että sattui sinun kohdalle.

M47

Vierailija
188/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan tule tummempia ja vahvempia karvoja terällä sheivaamalla. Noin sanottiin 80-luvun naistenlehdissä kun yritettiin myydä epilaattoreita ja karvanpoistovoiteita. :D

Vierailija
189/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jättää kainalot ja alapäänkin luomuksi

M47

Vierailija
190/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalat jalkakarvat

Vierailija
191/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei kasva säärikarvat tuollaisiksi, olen kokeillut muutaman kerran talvella millaiset saan kasvatettua. Ei tule talviturkkia. Ehkä se säännöllinen epilointi teiniästä on vaikuttanut karvojen kasvuun.

Ei minua häiritse muiden säärikarvat, saa olla tai olla olematta. En ymmärrä miten ketään voi häiritä toisen ihmisen karvat. Sehän on täysin luonnollista.

Tässä tulee esille se, että ihmisillä on ihan erilainen karvankasvu. Monessa keskustelussa ei ymmärretä sitä, että toisen karvat käyttäytyvät toisin kuin omat. 

Olen samaa rotua Jennin kanssa. Sokerointi on ainoa toimiva tapa saada karvat pois ja ehkä Veet, jos pystyisi puljaamaan niiden myrkkyjen kanssa jatkuvasti. 

Monella sokerointi tyrehdyttää karvankasvun, minulla ja Jennillä ei sekään. Koska en ole parisuhteessa, talvisin annan säärten rehottaa ja niihin kasvavat tummat sentin mittaiset karvat. Kesät sokeroin. Epilointia ja vahaa ei iho kestä. Terä taas tekee karvoista vielä entistäkin tummemmat ja vahvemmat. Jos käytän terää kainaloissa, karvatupesta alkaa kasvaa kolmekin karvaa samasta pisteestä kuin miehen parransänki. 

Käsivarsista en edes uskalla poistaa karvoja, etteivät nekin mene vain pahemmaksi. Hiukset ovat ainoat karvat, jotka tuntuvat ohentuvan, niin epäreilua!

Terällä ajelu ei tee karvoista tummempia eikä vahvempia. Miettikää nyt miten järjetön väite. Sittenhän pään sheivaamalla saisi tummemmat ja vahvemmat hiukset. Terä muuttaa toki karvan pään koska se ajellaan vaakasuoraan, ja siksi sänki voi tuntua erilaiselta. Mutta se ei mitenkään voi viestittää itse karvalle että muutapa nyt väriäsi ja rakennettasi.

Enköhän nyt kuitenkin ihan itse tiedä mitä ajelu tekee omille karvoilleni. Et anna kovin fiksua kuvaa itsestäsi. 

Vierailija
192/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jokainen mies saisi merirosvoparran vaan sheivaamalla jos kasvu kiihtyy sheivaamalla :D

Vierailija
193/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän nyt kuitenkin ihan itse tiedä mitä ajelu tekee omille karvoilleni. Et anna kovin fiksua kuvaa itsestäsi. 

Meepä nyt vaan kotiin kasvaan ja "karvottuun" eläkä meuhaa järjettömyyksiä. Blondista tulee tummanihoinen sheivaamalla ja vielä mitä???..

Vierailija
194/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaalea ja mulla kasvaa huonosti karvaa. Vähän yllätyin Jennin sääristä, en oo tajunnut, että naisilla voi kasvaa noin paljon tummaa karvaa :o

Mä oon laiska sheivaaja ja edes koko talven sheivaamattomuuden jälkeen en olisi lähelläkään Jenniä :o

Jokainen tehkööt mitä haluaa.

Vierailija
195/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee tunnistaa omissakaan mielipiteissä sitä, mikä on misogynistisen kulttuurin aivopesemää ja mikä jotain omaa persoonallista luonnettani, mutta siis mä rakastan sitä, miltä ihan sileät sääreni tuntuu, öljyttyinä ja sileitä aurinkoisena päivänä. Etenkin kundin karvaisempien jalkojen lomassa.

En koe sheivausta kovin isoksi urakaksi, karvani kasvavat hitaasti ja ovat hentoisia, menee ihan muutamalla vetäisyllä suihkussa. Kun katson Jenni Pupulandian kuvaa, niin ymmärrän toki että joku voi kokea homman työlääksi ja uuvuttavaksikin ja haluaa vapautuksen siitä. Itselleni kuitenkin homma on pikkujuttu ja rakastan lopputulosta, niin olen tykännyt sen tehdä.

Vierailija
196/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että uskaltaa rikkoa vallitsevia kauneusihanteita ja -vaatimuksia. Itsekin olen ollut sheivaamatta jo pari vuotta, ei yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa sheivaaminen, aivan turha asia.

Karvat kuitenkin kasvavat ihmiselle ihan tarkoituksella, karvojen tehtävä on mm suojata ihoa roskilta, pöpöiltä, hieltä yms. Ja ne jotka väittävät että karvat ovat epähygieeniset, ei kyllä voi enempää väärässä olla, nimittäin jos osaa huolehtia perushygieniastaan niin karvat eivät haise.

Ja itseasiassa, etenkin alapäässä karvattomuus on jopa epähygieenisempää, koska kun karvat ei ole suojaamassa alapäätä, pääsee sinne hiki, pöpöt yms paremmin, jonka seurauksena tulee tulehduksia (mm hiiva ja bakteerivaginoosi ovat erittäin yleisiä ja tulevat todella herkästi).

MUTTA, sekä karvat että karvattomuus ovat täysin okei, kunhan se tapahtuu omasta vapaasti tahdostasi eikä kumppanin tai yhteiskunnan painostuksesta.

Vierailija
197/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä tuo Jennin kirjoitus, kannattaa lukea. Ensireaktio minultakin oli, että fy fan. Mutta luin tekstin, ja tekstiä lukiessa jokainen karvakuva pitkän kirjoituksen välissä alkoi näyttämään luonnollisemmalta. Niin, miksi ihmeessä juuri naisen sääret ovat epäsiistin näköiset, muttei miehen? Miksi sheivaamme, miksi todella, se perimmäinen syy siellä ihan syvällä, sheivaamme? 

Kannattaa lukea. blogikirjoitus. 

Vierailija
198/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät arvot kunniaan kirjoitti:

Forever old-school n28

Tarkoitat siis, että miehiltä puuttuu kunnioitus sekä itseään että muita kohtaan koska eivät yleensä ajele kainaloita, sääriä ja häpykarvojaan?

Nythän puhuttiin siitä, että asia on 'tabu'. Onko karvaiset miehet joskus olleet vastenmielinen ajatus? Olishan se helppoa, jos ei tarvitsisi mitään ikinä tehdä itsensä kaunistamiseksi. Valitettavasti jossain kohtaa esihistoriassa alkoi muovautua ajatus karvattomista naisista. Minähän en sitä ole aiheuttanut, mutta näin naisolentona olen mukana tämän ajatusmallin määrittämässä roolissa.

Vierailija
199/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jokainen mies saisi merirosvoparran vaan sheivaamalla jos kasvu kiihtyy sheivaamalla :D

Joku saa ja joku ei. Miestenkin parrankasvussa on todella valtavia eroja ja saattaa hävettää sitä hennon kasvun miestä. Eikö jokainen nyt voisi todellakin pitää huolen vaan omista karvoistaan ja olla tietämättä paremmin kuin karvanomistaja itse, sitähän kai Jennikin yritti viestittää!

Vierailija
200/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän, mitä naiseudella ja mieheydellä kukin tarkoittaa. Vielä 70-luvulla läheskään kaikki naiset eivät sheivailleet säärikarvojaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän