Pupulandia-Jennin säärikarvat
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195
Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?
Kommentit (445)
Minä en ole enää moneen kesään ajanut säärikarvojani. Se oli ihan tietoinen päätös kun suutuin niin siitä, että naiselta yhä vaaditaan karvattomuutta kun miehille samat karvat sallitaan. Voisi sanoa tämän olevan feministinen kannanotto. Olen niin onnekas, että mieheni on sanonut olevansa jopa ylpeä minusta. Miksi käyttäisn aikaani turhanpäiväiseen karvojen ajeluun kun säärikarvat eivät haittaa mitenkään (esim. kerää hienhajua).
Mitäs sanotte naisten käsivarsien karvoista? Itse en niitä sheivaa. Ovat vaaleat mutta melko runsaat. Sääret ajelen ehkä parin viikon välein. Olen juuri tänä kesänä miettinyt tuota käsivarsien karva-asiaa, sillä oikeastaan kaikki tuntemani naiset (myös vanhat!!) näyttävät sheivaavan käsivarsien karvat pois.
Vierailija kirjoitti:
Blondina en ole ikinä sheivannut, sillä myös karvani ovat aivan blondit eikä niitä edes ole säärissä, käsivarsissa eikä selässä oikeastaan yhtään. En ole tajunnut, että muilla voi olla noin paljon, siis muilla blondeilla suomalaisilla. Mutta onhan Pupulandian kulmakarvatkin tosi tummat, siinä kuin omani ovat ihan blondit. Mutta ei tietenkään tarvii sheivata!
En ole koskaan tajunnut tätä karvojen poistoa ja itse ajelen korkeintaan kainalokarvat. Niitäkään en nyt pariin vuoteen oo poistanut. Karvani ovat kanssa ihan blondit, ei tuommoiset tummat kuin Jennillä, mutta en voi tajuta, että hän on käynyt poistattamassa ne jo vuosikausia. Ihan kuin maailmassa eläisi kaksi kansaa rinnakkain: ne jotka ovat in ja seuraavat somea ja sen ulkonäkö vaatimuksia. Ja ne jotka ovat out ja elävät elämäänsä tietämättä somen vaatimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan todella hattua Jennille tästä! Ja myönnän yllättyneeni kuvista. Tajusin myös, etten koskaan olet tosiaankaan nähnyt itseäni tuolla tavalla "luonnontilassa", vaan ahtaassa lokerossani sheivaillut ja stressannut karvojani puolet elämästäni. En tiennyt, että naisillekin voi kasvaa noin "miehekkäät" säärikarvat, vaikka se tuntuukin nyt ajatellen aivan typerältä vinoumalta.
Olen kyllä kiinnittänyt huomiota, jos jollain naisella on ollut selkeästi näkyvät säärikarvat. Jokin siinä nolottaa. Omat karvat nolottavat tietysti myös. Mediakuvastolla on valtava rooli tässä. Jotenkin karvoja tuskaillessa luulee aina, että on ainut, jota tämä koskee. Erityisesti bikiniraja aiheuttaa päänvaivaa, se on niin vittumainen sheivata, muttei luonnontilassakaan kehtaa antaa kesäisin rehottaa. Vaan olenko koskaan tiiraillut muiden bikinirajoja? En tosiaan.
Naisten karvat on niin tabu, että jopa shaivasmismainoksissa ajellaan jo valmiiksi karvatonta kainaloa ja säärtä. Miesten vastaavassa sheivataan kyllä reilusti karvaista rintaa! Media luo mielikuvan että nainen todellakaan EI VOI OLLA karvainen.
Liekö minä sitten niin aivopesty, että en osaa kiinnittää huomiota tuollaisiin asioihin 🤔Sheivaan jos sheivaan, yleensä sheivaan, mutta en katsele muiden sääriä tai ole mielestäni muodin, mainonnan tai yhteiskunnan paineen orja. Teen sitä mikä hyvältä tuntuu itsestäni, enkä ymmärrä miksi Jenni kin puhuu, ettei se voi olla minun oma he kilökohtainen mielipide, vaan olen ympäristön uhri. Entä jos en ole? Karvat tai ei, mulle ei ole väliä.
Jos ajautuisit autiolle saarelle ja joutuisit elämään siellä yksin loppuelämäsi, sheivailisitko koivet, kainalot ja biksurajan aina niin kivan siistiksi?
Onhan nuo Jennin karvajalat jo ihan miehekkään näköiset. Mulle kasvaa paljon harvemmat, värittömät ja lyhyemmät. Jokaisen oma asia, itse tykkään ainakin kesäisin sheivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blondina en ole ikinä sheivannut, sillä myös karvani ovat aivan blondit eikä niitä edes ole säärissä, käsivarsissa eikä selässä oikeastaan yhtään. En ole tajunnut, että muilla voi olla noin paljon, siis muilla blondeilla suomalaisilla. Mutta onhan Pupulandian kulmakarvatkin tosi tummat, siinä kuin omani ovat ihan blondit. Mutta ei tietenkään tarvii sheivata!
En ole koskaan tajunnut tätä karvojen poistoa ja itse ajelen korkeintaan kainalokarvat. Niitäkään en nyt pariin vuoteen oo poistanut. Karvani ovat kanssa ihan blondit, ei tuommoiset tummat kuin Jennillä, mutta en voi tajuta, että hän on käynyt poistattamassa ne jo vuosikausia. Ihan kuin maailmassa eläisi kaksi kansaa rinnakkain: ne jotka ovat in ja seuraavat somea ja sen ulkonäkö vaatimuksia. Ja ne jotka ovat out ja elävät elämäänsä tietämättä somen vaatimuksista.
Toi pitää varmasti paikkansa. Ite sometan, mutta ystäväni matkustaa maailmalla lintuja bongaten ja vähät välittää monesta somessa tärkeästä asiasta. Ja tapailee komeita ja villejä miehiä matkoillaan puskineen ja kainalokarvoineen. Ja epamuodikkaine vaatteineen.
Se karvaisena kulkeminen on sitä todellista voimaantumista, ei ne herutusbikinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon luullut, että kaikki blondit suomalaiset kasvattaa blondeja karvoi. Ei näköjään. Mutta ei tartte silti sheivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä haluat sanoa. Et tajua, että tummat karvat omaavat ihmiset haluavat ajaa ne pois vai että et ymmärrä että jollain voi olla tummat karvat vai mitä et ymmärrä?
Kasvaakohan Jennillä varpaisiin pitkiä karvoja. Mulla kasvaa joskus, ne on jo aika nolot. Todellakin poistan.
Vierailija kirjoitti:
Se karvaisena kulkeminen on sitä todellista voimaantumista, ei ne herutusbikinit.
Niin on! Ne herutus 👙 on naisen seksuaalistamista olemaan nätti ja miehille mieleen. Karvat ei oo sitä vaan voimaantumista!!!
Vierailija kirjoitti:
On tuuheammat karvat kuin mulla, raavalla kolmekymppisellä miehellä. Onhan toi kammottava turnoff, mutta jokaisella on oikeus olla sheivaamatta.
Näyttää muuten yhtälailla oudolta, jos miehellä on hyvin hento karvoitus säärissä, jotenkin naiselliselta (go figure miksi). Ja kuvailusi kuulostaa hennolta.
Itselläni oli nuorena jo just tuollaiset sääret ja reidet ja muistan miten häpesin jumppatunneilla ja urheilutreeneissä. Sheivailin jo epiloin säännöllisesti ja usein päivittäin ihan nuoresta asti ja myöhemmin kävin poistattamassa nilkoista nivusiin (ei intiimialueilta) karvoja valoimpulssihoidolla. Useamman hoitokerran se vaati, mutta olen ollut supertyytyväinen - ja harmitellut miksi en mennyt aiemmin.
Muiden karvat eivät haittaa mutta itselleni tuo oli ihan tosi iso asia. Nykyiset sileät sääret tekivät minun elämäni paremmaksi - näin sen uskallan sanoa, olkoon sitten jonkun mielestä turhamaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä haluat sanoa. Et tajua, että tummat karvat omaavat ihmiset haluavat ajaa ne pois vai että et ymmärrä että jollain voi olla tummat karvat vai mitä et ymmärrä?
En oo tajunnut että blondeilla voi kasvaa tummia karvoja. Omani ihan vaaleat ja koko sukumme naisilla sama juttu.
Jamulla on kavereita jotka ei koskaan oo välittänyt jostain karvoista tms. mitä Suomessa erityisesti nostetaan ulkonäön suhteen esiin.
Siis kaksi asiaa: hämmästys siitä että blondeilla voi kasvaa tummat karvat.
Ja ihmetys siitä että miksi ihmiset ajavat karvansa pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sanotte naisten käsivarsien karvoista? Itse en niitä sheivaa. Ovat vaaleat mutta melko runsaat. Sääret ajelen ehkä parin viikon välein. Olen juuri tänä kesänä miettinyt tuota käsivarsien karva-asiaa, sillä oikeastaan kaikki tuntemani naiset (myös vanhat!!) näyttävät sheivaavan käsivarsien karvat pois.
Sanon, että älä sheivaa. Käsikarvojen ajelu minusta ehkä typerin koska niiden "karvat" ovat lähinnä haituvaa. En ole kenelläkään nähnyt karkeita käsikarvoja pl. todella karvaisella miehellä ehkä voi olla.
Häpykarvojen ajelu ja edes siistiminen on minusta sääli, ne sekä kainalokarvat ovat hyvin feminiiniset ja eroottiset.
T. Mies
Jenni ei mielestäni olekaan ihan perusvaalea, vaan on tummemmat piirteet, paksut tummat kulmakarvat ym. Ei mulle kasva myöskään tuollaiset kulmakarvat ikinä. Kuten ei säärikarvatkaan, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo tajunnut että blondeilla voi kasvaa tummia karvoja. Omani ihan vaaleat ja koko sukumme naisilla sama juttu.
Jamulla on kavereita jotka ei koskaan oo välittänyt jostain karvoista tms. mitä Suomessa erityisesti nostetaan ulkonäön suhteen esiin.
Siis kaksi asiaa: hämmästys siitä että blondeilla voi kasvaa tummat karvat.
Ja ihmetys siitä että miksi ihmiset ajavat karvansa pois.
Ok. En vaan tajunnut, että joku ei tiennyt. Itse olen erittäin valkoihoinen suomalaiseksikin (en rusketu, palan jne) ja lapsena ihan pellavapää ja sekä minulla että äidilläni, joka on samaa rotua, kasvaa todella vahvat tummat karvat.
Tämähän oli nyt ainakin siinä mielessä tärkeä postaus, että nyt jotkut uskovat, että ihan oikeasti jollekin kasvaa hankalia ja yleisesti epäesteettisenä pidettyjä karvoja eikä kaikkien suomalaisten karva ole vaaleaa haituvaa. Minulla on samanlaiset jalat luonnontilassa, mutten olisi ikinä kehdannut omalla naamallani postata vastaavaa todeisteaineistoa.
Mikäkin lopetin karvojen poiston. Välillä häpeän säärissäni olevia karvoja, mutta se menee ohi. En myöskään meikkaa, mutta huolehdin hygieniastani. Ihokarvat on oma asia ja vihasin aina niiden poistoa, vihasin meikkaamista. Kunnes ymmärsin ettei niitä ole pakko tehdä. Mieheni ei ole koskaan nähnyt minua meikit päällä, eikä hänellä ole mitään mieltymyksiä säärikarvojeni suhteen.
Tässä tulee esille se, että ihmisillä on ihan erilainen karvankasvu. Monessa keskustelussa ei ymmärretä sitä, että toisen karvat käyttäytyvät toisin kuin omat.
Olen samaa rotua Jennin kanssa. Sokerointi on ainoa toimiva tapa saada karvat pois ja ehkä Veet, jos pystyisi puljaamaan niiden myrkkyjen kanssa jatkuvasti.
Monella sokerointi tyrehdyttää karvankasvun, minulla ja Jennillä ei sekään. Koska en ole parisuhteessa, talvisin annan säärten rehottaa ja niihin kasvavat tummat sentin mittaiset karvat. Kesät sokeroin. Epilointia ja vahaa ei iho kestä. Terä taas tekee karvoista vielä entistäkin tummemmat ja vahvemmat. Jos käytän terää kainaloissa, karvatupesta alkaa kasvaa kolmekin karvaa samasta pisteestä kuin miehen parransänki.
Käsivarsista en edes uskalla poistaa karvoja, etteivät nekin mene vain pahemmaksi. Hiukset ovat ainoat karvat, jotka tuntuvat ohentuvan, niin epäreilua!
Olkaa onnelliset, joilla on hento karvantuotanto luonnostaan!