Pupulandia-Jennin säärikarvat
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195
Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Löytyy tuollekin fetissimiehensä. Aivan kaikelle löytyy. Mutta prosentti ihan arvaamalla, niin 99,8% miehistä ei tuosta pidä, vaan kokevat vastenmielisenä. Mutta jos sitten kiinnostaa ne 0,2% miehistä, niin go for it!
Pitää siis olla fetissi, että mies voi tykätä luonnontilaisesta naisesta? Karvattomuus on fetissi, ei luonnontilaisuus.
Ihmislaji on selvinnyt satojatuhansia vuosia sheivaamatta. Historian saatossa myös miehet ovat sheivanneet silloin kun on sheivattu -Egypti, Kreikka, Rooma nyt tulee ensinnä mieleen. Tämä "nainen ei saa olla karvainen" -ideologia on hyvin tuoretta perua.
1600-luvulla miehet kähersi tukkaansa ja vaatteet olivat koristeellisemmat kuin sen ajan naisilla. 1700-luvulla sekä miehet että naiset meikkasivat ja pitivät erittäin kirjailtuja vaatteita. Kaikki tämä koskee tietysti ylhäisöä, muilla ei mitään muotia ollutkaan, hyvä kun oli jotkut rievut ruumiin verhona.
Se, mikä mielletään miehekkääksi tai naiselliseksi on erittäin aika-, paikka- ja kulttuurisidonnaista. Esimerkiksi Aasiassa, erittäinkin Kiinassa ja Koreassa, naiset eivät koe mitään painetta ajella karvojaan ja Koreassa on jopa laitettu naisille häpykarvaistutteita, jos omat eivät ole riittävän tuuheat. Aasialaisilla miehillä on merkittävästi heikompi karvankasvu kuin länsimaisilla, ja silti HE eivät koe maskuliinisuuttaan uhatuksi, vaikka naisillakin olisi karvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesällä päätin lopettaa säärien sheivaamisen sortseja tai hameita varten. Silloin vielä jotenkin ulkona nolotti varsinkin hameen kanssa. Sitten kuitenkin vapautti. Kainalot sheivaan, koska hikiset pitkät kainalokarvat ällöttävät itseäni, mutta sääret annan olla niin kuin Jennillä, mitä nyt vähän tummemmat karvat.
Mieskin on sanonut, ettei häntä mun sääret haittaa!
Tossun alla olevat miehet uskaltavat ani harvoin tuoda mielipiteensä julki.
On olemassa myös järkeviä ja hyvän itsetunnon omaavia miehiä, jotka arvostavat kumppanissaan ihan muita asioita kuin karvoitusta tai sen puutetta.
Aa ok. Hyvä itsetunto tarkoittaa sitä, että tykkää siitä, kun nainen on epäsiisti. Ok.
Onko karvainen mies mielestäsi epäsiisti?
Minusta on epäsiistimpää olla esim. käymättä päivittäin suihkussa kuin se, että jättäisi karvansa ajelematta.
Hyi likainen suihkussa käymätön on kamalaa. Karvat ajeleva mies on hassu. Tosimies ei aja kuin partakarvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinpa hämmästynyt, kun yksi takavuosien miesystävistä silitteli reisiäni ja kehui niiden pehmeyttä! Ja sanoi sitten, että exällä oli kova karvankasvu reisissä! En ole ennen tiennyt, että naisillakin voi olla reisikarvat?
Siis sullako ei kasva yhtään ihokarvaa reisissä? Se on enemmän hämmästyttävää kuin se että jollakulla kasvaa :D.
Mullakaan ei kasva reisissä yhtään karvaa eikä säärissä. Oon ihan aito blondi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kuitenkin ihan yhtälailla kuin on hyväksyttävää pitää karvoja, on ihan yhtälailla hyväksyttävää olla tykkäämättä niistä.
Mutta ei ole hyväksyttävää sanoa, ettei tykkää jonkun (ainakaan muun kuin itsensä) ulkonäöstä.
mutta onko myös yhtä lailla hyväksyttävää olla sanomatta toiselle, että sä et voi inhota karvoja, tai olet outo ja nolo näinä hyväksynnän päivinä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvät arvot kunniaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät arvot kunniaan kirjoitti:
Mielestäni vain itsekästä ajattelua, että "rikotaan tuo ikuinen tabu, minä voin olla niin luonnonlapsi kuin haluan!" Se että ihminen on huoliteltu ja siisti, heijastaa kunnioitusta niin itseään, mutta myöskin muita ihmisiä kohtaan. Voidaan puhua myös nykymuodista. Mielestäni ei ole kovinkaan vetoavaa, jos kulkee tuolla samanlaisissa vaatteissa vapaasta tahdosta kuin ne, joilla ei ole varaa ehjiin vaatteisiin. Tai sitten nuo käsittämättömän huomionhakuiset "treenihousut". Aika järkyttävää, että nykyään on ihan normaalia vetää tuolla ainoastaan kalsarit jalassa ja rintaliivit päällä! Eikö ne treenit mene perille ilman pöksyjä, jotka tuovat sen "lisäboostin" lihaksille? Sitäpaitsi ei se alakerrassa oleva vaatetus anna mitään, jos teet yläkroppaa.
Ja nyt on tullut tuo "brassiuikkari" -tyyli muotiin... Shortsitkaan ei peitä enää edes koko pyllyä... Voi hyvä Luoja. Mutta nää on näitä aikoja... Tää aiheuttaa varmasti nyt hirveän kakkamyrskyn, mut hei, nää on vaan mielipiteitä.
Forever old-school n28
Tarkoitat siis, että miehiltä puuttuu kunnioitus sekä itseään että muita kohtaan koska eivät yleensä ajele kainaloita, sääriä ja häpykarvojaan?
Nythän puhuttiin siitä, että asia on 'tabu'. Onko karvaiset miehet joskus olleet vastenmielinen ajatus? Olishan se helppoa, jos ei tarvitsisi mitään ikinä tehdä itsensä kaunistamiseksi. Valitettavasti jossain kohtaa esihistoriassa alkoi muovautua ajatus karvattomista naisista. Minähän en sitä ole aiheuttanut, mutta näin naisolentona olen mukana tämän ajatusmallin määrittämässä roolissa.
"esihistorissa" joo joo.
Historiassa taiteessa häpykarvoja ei ole kuvattu kummallakaan sukupuolella mm. siksi että sillä erotettiin ihmistä eläimistä ja toisekseen ihannoitiin ikuista nuoruutta, lapsekkuutta ja "puhtoisuutta". Karvoitus myös yhdistettiin seksuaalisuuteen ja ruumiillisuuteen, karvattomuudella pyrittiin luomaan mielikuvaa hengellisyydestä ja viattomuudesta.
Ja nykyään karvattomat olettavat olevansa eroottisempia, kauniimpia, seksuaalisempia ja varsinkin seksuaalisesti haluttavampia. Vaikka asia on juuri päin vastoin.
Nainen jolla on lähes kammo omaan karvalliseen ja riettaaseen naisen seksuaaliseen kehoon, on ehkä suurin turnoff. Rohkeasti karvoituksellinen nainen on kuumaa hottia.
T. mies
Ihanaa, että joku on samaa mieltä kanssani. Olen siis itse nainen, ja pidän ihokarvoja seksikkäinä sekä miehillä, että naisilla. En voi ymmärtää, miten jotkut naiset nykyään tykkäävät siitä, että niiden miehet ajelevat häpykarvansa! En voisi ikinä pitää posliiniksi ajeltua miestä haluttavana, plus että onhan se ällöttävää kun kaksi paljasta hikistä nahkaa hankautuu toisiinsa, versus eriväriset häpykarvat kietoutumassa toisiinsa.
Oma mies ei ole ikinä välittänyt sääri- ja kainalokarvoista pätkääkään. Posliinia se preferoi, kunnes sain sen ymmärtämään että minusta tuntuu tuhat kertaa paremmalta paitsi s.eksi, ihan kaikki oleminen, kun olen luonnontilassa.
Ehkäpä rohkaistun vielä joskus kulkemaan sääret ajelematta julkisestikin. Nykyään ajelen kyllä, jos on lyhyempi hame. Ihan älytöntä, kun itse tykkään karvoistani.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä olette te naisten karvojen hyihyttelijät? Itsekin olin noloissani vähän kaikesta ja todella itsetietoinen noin 25-vuotiaaksi asti kunnes aikuistuin, itsetunto kehittyi ja todella tajusin ettei muiden mielipiteillä ole väliä eikä monetkaan edes katso toisia ihmisiä kovin tarkkaan joten ne pikkujutut jotka hävettää jää muilta usein huomaamatta ja kas enää ei hävetä.
No mä olen 37v. enkä nyt voi sanoa että häpeäisin yhtään mitään, mutta en silti lähde karvajalkana kaupungille. Kun itse tykkään sileistä sääristä niin se minulle sallittakoon? Karvaisena ulkona kulkeminen ei voimaannuttaisi minua yhtään mihinkään suuntaan, itseäni vain ärsyttäisi omat rumat karvani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kaikilla naisilla kasva tuollaiset miehekkäät karvat. Ei ainakaan tämmösellä blondilla, jolla ei edes kainalokarvat meinaa kasvaa.
Olet sitten onnekas. Minä olen myös melko vaalea, "tummablondi". Kainaloissa ja säärissä on kello viiden sänki jos aamulla ennen töihin lähtöä sheivaa :D. Eli todellakin meitä naisia on joilla karvoja on paljon, ne ovat tummia, vahvoja ja kasvavat ihan helkkarin nopeasti. Mutta niin tekevät hiukset ja ripsetkin eli... :)
Oon blondi eikä kasva karvat säärissä, reisissä, selässä eikä käsivarsissa. Tosin ripsetkin on blondit ja harvat.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä olette te naisten karvojen hyihyttelijät? Itsekin olin noloissani vähän kaikesta ja todella itsetietoinen noin 25-vuotiaaksi asti kunnes aikuistuin, itsetunto kehittyi ja todella tajusin ettei muiden mielipiteillä ole väliä eikä monetkaan edes katso toisia ihmisiä kovin tarkkaan joten ne pikkujutut jotka hävettää jää muilta usein huomaamatta ja kas enää ei hävetä.
Miksi luulet, että mua nolottaa mun karvat ja siksi sheivaan? Eikö se riittää syyksi, että tykkään, kun jalat ovat sileät? Että se tuntuu hyvältä ja siistiltä? Että se 2 min, kun sheivaan mun jalat suihkussa, ei ole minulle taakka vain päinvastoin - nautinto. Et usko, koska se antaa sulle ylemmyyden tunteen, kun haukut naisellisia rituaaleja turhiksi pikkujutuiksi ja väität, että karvojen poistaminen johtuu hunosta itsetunnosta. Voi luoja miten typerä ajatus. No saat arvata, mitä haluat. Minä olen naisellinen - mulla on sileät sääret ja kainalot, kynnet ovat siistit ja tuoksun huvin. Pukeudun naisellisesti ja käytän hillitysti meikkiä. Nautin siitä, koska minä haluan ja mulla on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesällä päätin lopettaa säärien sheivaamisen sortseja tai hameita varten. Silloin vielä jotenkin ulkona nolotti varsinkin hameen kanssa. Sitten kuitenkin vapautti. Kainalot sheivaan, koska hikiset pitkät kainalokarvat ällöttävät itseäni, mutta sääret annan olla niin kuin Jennillä, mitä nyt vähän tummemmat karvat.
On olemassa myös järkeviä ja hyvän itsetunnon omaavia miehiä, jotka arvostavat kumppanissaan ihan muita asioita kuin karvoitusta tai sen puutetta.
Aa ok. Hyvä itsetunto tarkoittaa sitä, että tykkää siitä, kun nainen on epäsiisti. Ok.
Minusta on epäsiistimpää olla esim. käymättä päivittäin suihkussa kuin se, että jättäisi karvansa ajelematta.
Hyi likainen suihkussa käymätön on kamalaa. Karvat ajeleva mies on hassu. Tosimies ei aja kuin partakarvat.
Yökkk. Miksi luulet että naisten pitää sietää miesten ällöt kainalokarvat??? Kyl miehet sheivaaa
Minä ajelen säärikarvat silloin, kun huvittaa ja olen ollut myös pitkät ajat ajelematta. Talvella en kovin usein viitsi ajella, mutta en toisaalta käytä hametta töissä talvella. Kesällä ajelen tai sitten en. Mitä kenenkään säärikarvat kenellekään muulle kuuluvat? Jokainen tehköön niin kuin huvittaa. Aika pieniä on murheet, jos pitää toisten säärikarvoista ottaa stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun mies sheivaa kainalot ja intiimipaikat. Jalkojen karvat miehillä ovat miehekkäät. Naisen ei täytyy olla miehekäs. Jos haluaa, saa olla tottakai.
Yäk,mies sheivaa intiimipaikat! Ällöttävää!
Ihanat jalat. Tykkään karvaisista jaloista ja varpaita. Hänellä on myös hyvin muotoutuneet varpaat: pitkä kynsipeti ja suuret isovarpaat. Tällainen fetissimies voisi nuolla nuo jalat läpikotaisin ja saisi upottaa ne vaikka polvea myöten mun kurkkuun. Saisin heti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan sheivaat myös pääsi joka aamu, jos karvat kerran on epäsiistejä...
Eli makkaraviipale lattialla on sama juttu, mitä makkara leivän päällä. Tyhmä argumentti sinulta.
Voisitko vähän avata tätä logiikkaa? Miten säärikarvat on epäsiistit, mutta pääkarvat (eli hiukset) ei? Toivottavasti sulla ei ole myöskään mitään karvaista lemmikkieläintä, nehän vasta epäsiistejä onkin, toisin kuin vähäkarvaiset eläimet, kuten sika.
Meikattu naama, laitetut hiukset ja säärikarvat on kuin laittaisi ruosteisen vetokoukun Ferrariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu saa kaipaamaan aikoja, jolloin naiset olivat naisia ja miehet miehiä.
Niin, mieti vaikka jotain Yhdysvaltain sisällissodan aikoja, jolloin hennot etelävaltioiden kaunottaret vannehameineen, kureliiveineen ja magnolianvaaleine ihoineen pyörtyilivät nähdessään hämähäkin -eivätkä ajelleet mitään karvojaan.
Historian kuluessa, poislukien viimeiset 120 vuotta, jos karvoja on ajeltu, niitä ajelivat sekä naiset, että miehet. Egypti, Kreikka, Rooma. Sheivaaminen on ylhäisyyden merkki, ei naisellisuuden.
Tämä "karvat on epänaisellisia" -juttu on hyvin tuore keksintö, kun jollain piti saada kasvatettua höylien myyntiä.
Sophia Lorenia naisellisempaa muuten tuskin on, ja sekin poseerasi pin up -kuvissa kainalokarvoineen.
Mutta säärikarvat sekin taatusti ajoi pois.
Miltä se olis näyttänyt keinahdellessaan kapeassa hameessa paksut mustat karvat säärissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat yksinkertaisesti rumat ja epäsiistit. Vertaa siihen, että kun jätettäisiin hiukset siistimättä. Ajatteleppa vaikka lyhyehköjä naisten tai miesten hiuksia, jossa törsöttää epämääräiset niskavillat. Yhtä öklöt. Kyllä noilla villasäärillä haetaan huomiota tai ollaan vain muuten laiskoja. Ja turha närkästyä.
Miehille ja naisille kasvaa molemmille häpy-, kainalo- ja säärikarvat, mutta vain naisten kohdalla ne ovat ongelma. Osaatko perustella tätä lisää?
En osaa perustella miksi juuri naisten säärikarvat on öklöt samoin kuin kainalokarvat molemmilla sukupuolilla sekä liian törsäkkeet alapääkarvat molemmilla sukupuolilla.
No ehkä miestenkin säärikarvat, ei ne niin houkuttelevia ole.
En vaan ymmärrä miksi joku haluaa olla epäsiistin ja törsäkkeen näköinen tieten tahtoen, jos on varaa ostaa vaikka edullisia partakoneen teriä niin niillä pääsee jo pitkälle.
Minun sääri- ja reisikarvani ovat kuin paksua siimaa. Varpaat ovat karvaiset, pakarat ovat karvaiset, lisäksi karvoja kasvaa vatsassa ja nännien ympärillä. Vihaan niitä, en tunne itseäni kauniiksi karvojeni kanssa. Siksi poistelen niitä jatkuvasti. Kadehdin niitä, joilla karvanlaatu on ohutta ja vaaleaa, minulla ei todellakaan ole :(
Vierailija kirjoitti:
Minun sääri- ja reisikarvani ovat kuin paksua siimaa. Varpaat ovat karvaiset, pakarat ovat karvaiset, lisäksi karvoja kasvaa vatsassa ja nännien ympärillä. Vihaan niitä, en tunne itseäni kauniiksi karvojeni kanssa. Siksi poistelen niitä jatkuvasti. Kadehdin niitä, joilla karvanlaatu on ohutta ja vaaleaa, minulla ei todellakaan ole :(
Hei hei hei, älä ny oo tollanen. Annat karvojen kasvaa ja teet voimaantuneen postauksen someen, saaden tuhansia tykkäyksiä ja satoja ylistäviä kommentteja! Älä unohda hashtageja #feminist #girlpower ja #karen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan sheivaat myös pääsi joka aamu, jos karvat kerran on epäsiistejä...
Eli makkaraviipale lattialla on sama juttu, mitä makkara leivän päällä. Tyhmä argumentti sinulta.
Voisitko vähän avata tätä logiikkaa? Miten säärikarvat on epäsiistit, mutta pääkarvat (eli hiukset) ei? Toivottavasti sulla ei ole myöskään mitään karvaista lemmikkieläintä, nehän vasta epäsiistejä onkin, toisin kuin vähäkarvaiset eläimet, kuten sika.
Mä söin omenaa ja melkein tukehduin, kun luin sun kommentin. Kasvavatko sulla säärissä hiukset? Sellaiset hiukset kuten päässä? Tai kasvavatko sulla päässä sellaiset harvat karvat kuten jaloissa? Kuule ihminen, etkö oikeasti ymmärrä, että karvalla ja karvalla on ero?
Eri vastaaja tässä.
Minulla ei ole reisissä edes haituvia, piti ihan nyppimällä kokeilla. Ei ole. Polven yläpuolella pientä haituvaa parin sentin verran. Säären etuosassa sensijaan kasvaa paksuja, tummia karvoja. Pohkeessa vähempi.