Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupulandia-Jennin säärikarvat

Vierailija
01.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195

Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?

Kommentit (445)

Vierailija
261/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesällä päätin lopettaa säärien sheivaamisen sortseja tai hameita varten. Silloin vielä jotenkin ulkona nolotti varsinkin hameen kanssa. Sitten kuitenkin vapautti. Kainalot sheivaan, koska hikiset pitkät kainalokarvat ällöttävät itseäni, mutta sääret annan olla niin kuin Jennillä, mitä nyt vähän tummemmat karvat.

Mieskin on sanonut, ettei häntä mun sääret haittaa!

Tossun alla olevat miehet uskaltavat ani harvoin tuoda mielipiteensä julki.

On olemassa myös järkeviä ja hyvän itsetunnon omaavia miehiä, jotka arvostavat kumppanissaan ihan muita asioita kuin karvoitusta tai sen puutetta. 

Aa ok. Hyvä itsetunto tarkoittaa sitä, että tykkää siitä, kun nainen on epäsiisti. Ok.

Onko karvainen mies mielestäsi epäsiisti? 

Minusta on epäsiistimpää olla esim. käymättä päivittäin suihkussa kuin se, että jättäisi karvansa ajelematta. 

Vierailija
262/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kuitenkin ihan yhtälailla kuin on hyväksyttävää pitää karvoja, on ihan yhtälailla hyväksyttävää olla tykkäämättä niistä.

Ja katso nyt - ei ole näin jonkun mielestä! Pitää olla nimenomaan feministi ja kaikki pitää olla feministejä ja pitää syödä seitanhärkisvönerpas.kaa ja jankuttaa ilmastomuutoksesta ja käyttää kuukuppia ja tehää aineettomia joululahjoja ja ei saa juoda maitoa ja ei saa laihduttaa ja pitää olla epäsiisti ja ei saa sheivata ja pitää olla niin poliittisesti korrekti, että mitään ei voi enää sanoa ja tottakai pitää sitä menkkaverta hieroa joka paikkaan ja ottaa siitä kuvia ja kaiken kruunuksi vielä sonnirengas nenään - sitten olet kiltti tyttö. Eli yhden diktatuurin sijalle toinen. Mutta vapautta, yksilön vapautta päättää ei kunnioiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi antaa niin iso painoarvo jollekin median luomalle tunkkaisille ihanteille. Mä en oo juuri kiinnittänyt huomiota joihinkin sheivausmainoksiin (koska en käytä sellaisia tuotteita), ei kiinnosta jotkut Iltalehden bikiniuutiset enkä seuraa sellaisia somessa. Todellisessa elämässä suurinta osaa ei kiinnosta toisten karvat eikä ulkonäkö. Itse olen aktiivinen ja menevä nuori nainen, joka on ollut sheivaamatta jo vuosia. Ei, kukaan ei ole asiaa kommentoinut uimahallissa, rannalla, baarissa, terassilla, juhlissa, töissä tai missään muuallakaan. Ihmiset tekevät aivan liian isoja ongelmia päässään ulkonäköjutuista ja kuvittelevat, että just sun nenä, kädet tai karvat kiinnostaa muita. Karvainen nainen ei ole kauhistus kuin ehkä muutamalle idiootille, mutta miksi välittää heidän mielipiteistään? Ja juu, mulla on tummat karvat enkä niitä peittele mitenkään.

Vierailija
264/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yllättynyt että näin moni nainen ilmoittaa olevansa täysin luonnontilassa, myös sääristä. Itse en tunne yhtään kaveria tai sukulaista joka ei poistaisi karvojaan. Itsekin poistan koska tykkään siitä (kyllä, nautin epiloimisesta... kutsukaa vaan hulluksi :D).

Ootko nähnyt kaikkien kavereidesi ja sukulaistesi jalat, vai käytkö aina nostelemassa heidän housunlahkeitaan, että voit tarkistaa säärikarvatilanteen. Mun kavereista ja sukulaisista todella harvat ovat nähneet paljaat jalkani. 

Vierailija
265/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä silti sheivaisin sääreni jos aikoisin hametta pitää vaikka joku nobody bloggaaja kulkiskin karvat kintuissa.

Se on siisteysasia. Samalla tavalla kuin parta tai tukkakin pitää aika ajoin huoltaa.

Vierailija
266/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesällä päätin lopettaa säärien sheivaamisen sortseja tai hameita varten. Silloin vielä jotenkin ulkona nolotti varsinkin hameen kanssa. Sitten kuitenkin vapautti. Kainalot sheivaan, koska hikiset pitkät kainalokarvat ällöttävät itseäni, mutta sääret annan olla niin kuin Jennillä, mitä nyt vähän tummemmat karvat.

On olemassa myös järkeviä ja hyvän itsetunnon omaavia miehiä, jotka arvostavat kumppanissaan ihan muita asioita kuin karvoitusta tai sen puutetta. 

Aa ok. Hyvä itsetunto tarkoittaa sitä, että tykkää siitä, kun nainen on epäsiisti. Ok.

Sä varmaan sheivaat myös pääsi joka aamu, jos karvat kerran on epäsiistejä... 

Vierailija
267/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yllättynyt että näin moni nainen ilmoittaa olevansa täysin luonnontilassa, myös sääristä. Itse en tunne yhtään kaveria tai sukulaista joka ei poistaisi karvojaan. Itsekin poistan koska tykkään siitä (kyllä, nautin epiloimisesta... kutsukaa vaan hulluksi :D).

Ootko nähnyt kaikkien kavereidesi ja sukulaistesi jalat, vai käytkö aina nostelemassa heidän housunlahkeitaan, että voit tarkistaa säärikarvatilanteen. Mun kavereista ja sukulaisista todella harvat ovat nähneet paljaat jalkani. 

No meilläpäin on tapana käyttää kesäkuumalla hameita ja shortseja. Ei mulla taida olla yhtään kaveria tai sukulaista jonka sääriä en olisi koskaan nähnyt... Aika monet näkee myös saunassa, talvellakin.

Vierailija
268/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei aiheuttanut kuva karvasääristä kyllä oikein mitään tunteita. Olen tottunut koska mullakin on aika tummat ihokarvat jotka näkyy heti kun vähänkin tulee sänkeä sekä herkkä iho joten ei sheivaa jatkuvasti, ainostaan jos haluan pitää hametta tai shortseja. Tämä siksi koska siloiset sääret näyttävät minunkin mielestäni kauniimmalta (varmasti ympäröivän kulttuurin vaikutusta) mutta en kuitenkaan karvojani häpeä eikä haittaisi vaikka näkyisikin. Mies ei ole koskaan sanonut mitään karvoistani ja uskon että kyllä sanoisi jos se häntä vaivaisi koska meillä on todella avoin ja rehellinen keskustelutyyli kymmenen vuoden suhteen ansiosta. Tosi surullista että monille on jopa huomautettu ihokarvoista. Meillä (lähes) kaikilla ne kuitenkin on joten ei pitäisi olla niin iso juttu. 

Esimerkiksi Aasiassa ja Etelä-Amerikassa tietyissä maissa naiset ei yleensä sheivaa säärikarvoja ollenkaan ja se on normaalia. 

Vierailija
269/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko karvainen mies mielestäsi epäsiisti? 

Minusta on epäsiistimpää olla esim. käymättä päivittäin suihkussa kuin se, että jättäisi karvansa ajelematta. 

Kyllä minun mies sheivaa kainalot ja intiimipaikat. Jalkojen karvat miehillä ovat miehekkäät. Naisen ei täytyy olla miehekäs. Jos haluaa, saa olla tottakai.

Vierailija
270/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä varmaan sheivaat myös pääsi joka aamu, jos karvat kerran on epäsiistejä... 

Eli makkaraviipale lattialla on sama juttu, mitä makkara leivän päällä. Tyhmä argumentti sinulta.

Vierailija
271/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy tuollekin fetissimiehensä. Aivan kaikelle löytyy. Mutta prosentti ihan arvaamalla, niin 99,8% miehistä ei tuosta pidä, vaan kokevat vastenmielisenä. Mutta jos sitten kiinnostaa ne 0,2% miehistä, niin go for it!

Vierailija
272/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisille ja ulkonäkökeskeisille naisille on helppo myydä kaikenlaista turhaa, kuten myös karvanpoistobisnes osoittaa. Miettikääpä vain, miksi se naisen euro on jotain muuta kuin euron tai enemmän... Itse käytän aikani ja rahani mieluummin itseni kehittämiseen kuin karvojen poistamiseen.

No ihan rauhassa tunne ylemmyydentuntoa näinkin turhasta asiasta... Nimittäin ei karvojen poisto tässä ole sitä turhaa, eikä karvallisuus, vaan tämä jauhaminen. Mulla menee karvojen poistoon maks 20-30 euroa vuodessa ja aivan varmasti tuntemieni miesten partakoneet ja -terät maksavat enemmän. He myös käyttävät enemmän aikaa parturissa juoksemiseen, onko sekin turhaa ja halveksuttavaa? Kauneuden/komeudenhoito ei todellakaan ole ajanhukkaa silloin kun ihminen itse siitä nauttii ja pitää lopputuloksesta.

Vierailija
273/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa hämmästynyt, kun yksi takavuosien miesystävistä silitteli reisiäni ja kehui niiden pehmeyttä! Ja sanoi sitten, että exällä oli kova karvankasvu reisissä! En ole ennen tiennyt, että naisillakin voi olla reisikarvat?

Vierailija
274/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sheivasin mun jalat niiiiin hartaasti ja nautiskellen tämän jennin postauksen jälkeen. :)

Vierailija
275/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olinpa hämmästynyt, kun yksi takavuosien miesystävistä silitteli reisiäni ja kehui niiden pehmeyttä! Ja sanoi sitten, että exällä oli kova karvankasvu reisissä! En ole ennen tiennyt, että naisillakin voi olla reisikarvat?

Siis sullako ei kasva yhtään ihokarvaa reisissä? Se on enemmän hämmästyttävää kuin se että jollakulla kasvaa :D.

Vierailija
276/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sullako ei kasva yhtään ihokarvaa reisissä? Se on enemmän hämmästyttävää kuin se että jollakulla kasvaa :D.

Ei ensimmäistäkään. Ja säärissäkin vain muutama vaalea karva, jotka näkee suurennuslasilla ja poistan pinsetillä, jos huvittaa.

Vierailija
277/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ensimmäistäkään. Ja säärissäkin vain muutama vaalea karva, jotka näkee suurennuslasilla ja poistan pinsetillä, jos huvittaa.

Wow :). Myönnän että olen kateellinen! Nim.m. Se kello viiden sänki...

Vierailija
278/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on huvittavaa, että säärien pitäisi antaa rehottaa, mutta sitten kuitenkin käydään kampaajalla värjäyttämässä tukkaa ja ottamassa kynsiin lakkauksia jne. Millä logiikalla?

Minä olen täysin luomu, on oma hiustenväri eikä ole mitään lisäkkeitä, meikkaankin todella harvoin. Mutta säärikarvani - ne ajan, koska haluan ja koska säärikarvat on mielestäni epäsiistit.

Minäkin olen melko luomu. Olen lakannut värjäämästä hiuksia, kemikaaliallergian vuoksi en voi enää käyttää silmämeikkiä juuri lainkaan jne. Säärikarvat ajan vain kesäisin mutta tämä postaus sai kyseenalaistamaan senkin tärkeyden. Onneksi minulla on mies joka on hulluna minuun, en tiedä mistä löytäisin uutta näillä spekseillä. Suurin osa miehistä kai tykkää että nainen leikkaa, puunaa ja laittautuu. Tykkäisin kyllä meikata jne mutta allergialle ei oikein mitään voi enkä välitä kulkea silmät punoittaen, kirvellen ja rähmien.

Itselläni vähän samaa. Iho on äärettömän herkkä ja vanhemmiten vain herkistyy. Kesällä ajelen sääret, jos pidän mekkoa ja mietin joka kerta, onko ne punaiset pilkut oikeasti esteettisemmät kuin karvani? Minulla siis puhtaan glyseriinin kanssa sheivaaminen on ainoa edes jotenkin ärsyttämätön tapa poistaa säärikarvat.

Lisäksi kuljen paljon metsissä koirani kanssa, kesällä shortsit jalassa. Joten säärissäni on arpia, naarmuja, hyttysenpuremia ja mustelmia. Mikään niistä ei haittaa ketään, mutta karvat olisi niin kamalat sitten?

Typerintä tässä on, että omasta mielestäni ihokarvat on kiehtovia. Tykkään kainalokarvoistani (niitä en ajele, koska en pidä koskaan hihattomia vaatteita) ja häpykarvoistani. Tykkään ITSE säärikarvoistani, tummat piikkisuorat karvat tekee niin jännän kontrastin valkoista ihoa vasten. Lisäksi ne tuntuu hauskalta käteen.

Ja silti tunnen pakkoa sheivata, ettei luulla haisevaksi hipiksi tai f.eministiksi.

Vähänkö olen heikko ja tyhmä.

Vierailija
279/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä olette te naisten karvojen hyihyttelijät? Itsekin olin noloissani vähän kaikesta ja todella itsetietoinen noin 25-vuotiaaksi asti kunnes aikuistuin, itsetunto kehittyi ja todella tajusin ettei muiden mielipiteillä ole väliä eikä monetkaan edes katso toisia ihmisiä kovin tarkkaan joten ne pikkujutut jotka hävettää jää muilta usein huomaamatta ja kas enää ei hävetä. 

Vierailija
280/445 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu saa kaipaamaan aikoja, jolloin naiset olivat naisia ja miehet miehiä.

Niin, mieti vaikka jotain Yhdysvaltain sisällissodan aikoja, jolloin hennot etelävaltioiden kaunottaret vannehameineen, kureliiveineen ja magnolianvaaleine ihoineen pyörtyilivät nähdessään hämähäkin -eivätkä ajelleet mitään karvojaan.

Historian kuluessa, poislukien viimeiset 120 vuotta, jos karvoja on ajeltu, niitä ajelivat sekä naiset, että miehet. Egypti, Kreikka, Rooma. Sheivaaminen on ylhäisyyden merkki, ei naisellisuuden.

Tämä "karvat on epänaisellisia" -juttu on hyvin tuore keksintö, kun jollain piti saada kasvatettua höylien myyntiä.

Sophia Lorenia naisellisempaa muuten tuskin on, ja sekin poseerasi pin up -kuvissa kainalokarvoineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän