Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että omat ajatukset vaikuttavat kehoon?

Vierailija
03.02.2024 |

Jos vaikka on sairas ja ajattelee että on terve tai parantuu niin sitten alkaa parantua ja tulee terveeksi. Tai jos on terve ja ajattelee että on sairas tai että sairastuu syöpään niin sitten sairastuu syöpään jne. Tuttu alkanut selittää tollasta. Itse en usko vaan kuulostaa lähinnä mielisairaalta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
2/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noin yksiselitteistä ole mutta placebo toimii 30% ihmisistä, siksi on lääketesteissäkin vertausryhmät joista puolet saavat kalkkitabletin ja toinen puoli oikean lääkkeen.

Jopa polvivamma on parannettu placeboleikkauksella, eli potilas nukutettiin normaalisti ja hänelle uskoteltiin että leikkaus oli tehty tähystyksellä sen aikana ja että leikkaus meni hyvin vaikka oikeasti tekivät vain pintahaavat ja sitoivat ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tietysti ajattelu vaikuttaa kehoon, ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Taidat olla vähän simppelimpi tapaus?

Vierailija
4/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksella on suuri voima ja tästä on lukuisia tutkimuksia, jopa lihaksia on kasvatettu ajattelemalla treenaamista. Kannattaa lukea tieteellisiä tutkimuksia aiheesta!

Vierailija
5/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa. Migreenini on yhteydessä negatiivisiin ajatuksiin. 

6/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pelottava ajatus, että saattaisi aiheuttaa itselleen syövän ajattelemalla että saattaa sairastaa syöpää. Onneksi minulla ei ole tuota "kykyä". 

Vierailija
7/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa, ei ehkä ihan noin suorasti mutta kyllä se vaikuttaa. 

Siis se selitys on ihan yksinkertaisesti myös siinä että jos ihminen pelkää ja stressaa jotain sairautta, niin nää 2 asiaa laskee ihmisen immuniteettia ja tän johdosta ihminen voi myös helposti sairastua. Ne on kaikki yhteydessä toisiinsa. Kaikki mitä sä ajattelet ja sanot vaikuttaa suhun ittees.

Vierailija
8/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen ajatus, koska olen juuri aiheesta lukenut. Joku väitti, että ummetusta on ihmisillä, jotka eivät halua päästää asioista irti. Minulla on ummetusta - ja olen juuri tälläinen vatvoja. 

Placebolla on iso voima, mutta en usko, että kaikkea voi hallita. Jos virus on iskenyt, niin ei se ajatuksen voimalla poistu. 

Uskon jollain tapaa, että meidän padotut tunteemme aiheuttavat sairauksia. Minä olin kireä vuosien ajan elämästäni ja nykyään minulla on verenpainetauti. Ajattelen, että verisuoneni tavallaan vaurioituvat silloin, mutta ei ne ajatuksen voimalla enää palaudu vetreiksi. 

Vierailija
9/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa. Ei kai se ajatus ole kuin päässä ja pää kehossa. Jos ajattelet saavasi sairauden, sen saat. Tämä on viesti kaikille negatiivisille ihmisille. 

Vierailija
10/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Onpa pelottava ajatus, että saattaisi aiheuttaa itselleen syövän ajattelemalla että saattaa sairastaa syöpää. Onneksi minulla ei ole tuota "kykyä". 

Ymmärrätkö edes mitä syövän syntyminen edellyttää? Keholla on mahdollisuus edistää asioita, jotka kuuluvat sen normaalin toimintaan. Eli vaikka tehostamalla hormonitoimintaa voi tulla aktiivisemmaksi, syöpä on sitten taas seurausta geneettisestä häiriöstä et pysty sellaista mielen kanssa aiheuttamaan. 

Vierailija
11/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ajatusten ja stressin vaikutus immuniteettiin, placebo yms. on eri asia kuin se mistä ap puhuu. Ap:n tuttu on ymmärtänyt väärin placebon kuten osa kommentoijista. Vastaus on: ei voi.

Vierailija
12/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielenkiintoinen ajatus, koska olen juuri aiheesta lukenut. Joku väitti, että ummetusta on ihmisillä, jotka eivät halua päästää asioista irti. Minulla on ummetusta - ja olen juuri tälläinen vatvoja. 

Placebolla on iso voima, mutta en usko, että kaikkea voi hallita. Jos virus on iskenyt, niin ei se ajatuksen voimalla poistu. 

Uskon jollain tapaa, että meidän padotut tunteemme aiheuttavat sairauksia. Minä olin kireä vuosien ajan elämästäni ja nykyään minulla on verenpainetauti. Ajattelen, että verisuoneni tavallaan vaurioituvat silloin, mutta ei ne ajatuksen voimalla enää palaudu vetreiksi. 

Aika looginen selitys olisi, että stressi nostaa verenpainetta.

13/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Ymmärrätkö edes mitä syövän syntyminen edellyttää? Keholla on mahdollisuus edistää asioita, jotka kuuluvat sen normaalin toimintaan. Eli vaikka tehostamalla hormonitoimintaa voi tulla aktiivisemmaksi, syöpä on sitten taas seurausta geneettisestä häiriöstä et pysty sellaista mielen kanssa aiheuttamaan. 

Vastasin aloitukseen. 

Vierailija
14/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitähän juuri kirjoitin, enkö? Elin vuosia tasaisessa stressitilassa, ja sen seurauksena minulle puhkesi sairaus. Ehkä en tänä päivänä söisi verenpainelääkkeitä, jos taustani olisi eri.

Vierailija
15/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset syntyvät kehossa eivätkä siten ole siitä mitenkään erillisiä. Muutenkin, keskushermosto ja ääreishermosto eivät ole todellisuudessa erillisiä asioita muuta kuin luokittelumielessä, ja ääreishermosto on kytkeytynyt monimutkaisesti elimistöön ja kehoon.

On päivän selvää, että jos esimerkiksi synkistelet ajatuksissasi pitkiä aikoja putkeen, sillä on negatiivisia seuraamuksia terveyteesi ja yleisvointiisi. Toisaalta positiivinen ajattelu voi jopa parantaa, kuten vaikkapa placeboon tapauksessa on todettu. Mutta rajansa kaikella. Ei se niin mene että syövästä parantuu positiivisella asenteella ja uskon voimalla. Vähän lisäaikaa saattaa ehkä parhaimmillaan saada.

Tuttusi on siinä mielessä kuitenkin oikeilla jäljillä, että tämän päivän länsimaalainen lääketiede on aika putkiaivioista dynaamisen ja hyvin kompleksisen systeemin (ts. keho) edessä. Lääkäritkin puhuvat komplikaatioista sun muusta kun hoidon yhteydessä tapahtuu jotain suunnittelematonta, viitaten siihen että "komplikaation" aiheuttamat tapahtumaketjut ja niihin liittyvät syy- seuraussuhteet ovat täysin nykyaikaisen lääketieteellisen ymmärryksen ulottumattomissa.

Vierailija
16/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, että se on jännä juttu että pitkäaikaisen stressin lauetessa ihminen sairastuu todella helposti johonkin taudinaiheuttajaan mille ikinä sattuukin altistumaan. Esimerkiksi itse olen huomannut sairastuvani flunssan tai vastaavan lähes systemaattisesti kun mieltä kalvanut stressi vaihtuu hyvän olon tunteeseen stressin aiheuttajan poistuttua. Mikäköhän siinäkin on takana?

Vierailija
17/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta keho vaikuttaa vielä enemmän mieleen (ja siis ajatuksiinkin).

Vierailija
18/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, että se on jännä juttu että pitkäaikaisen stressin lauetessa ihminen sairastuu tod

Mieli ikäänkuin "antaa luvan" sairastua kun stressi vähenee. Mutta taitaa liittyä kortisolin tuotantoon, joka taas korreloi immuunijärjestelmän tehokkuuden kanssa.

Vierailija
19/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta keho vaikuttaa vielä enemmän mieleen (ja siis ajatuksiinkin).

Joo, toimii molempiin suuntiin. Muuten aika automaattista vuorovaikutusta mutta tietoisuudella on mahdollisuus vaikuttaa prosessiin. Mutta ei hallita sitä, niinkuin ap:n tuttu tuntuisi ajattelevan.

Vierailija
20/25 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Stressi ja olosuhteet vaikuttavat metylaatioon. Suora yhteys DNA vaurioihin. Älkää koskaan jättäkö ketään yksin ilman mahdollisuuta tehdä ihmisyyteen liittyviä asioita. Rahalla ei ole mitään väliä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi