TE-toimisto on täysi vitsi. Miten sinua on kyykytetty?
Aloitetaan vaikka siitä että sinne ei saa yhteyttä. Soitat puhelin"palveluun". Nauhoite kertoo että jonotus on maksullinen. Puolen tunnin kuluttua yhteys katkaistaan, koska "jonotustasi ei voida enää jatkaa". Maksu meni, mitään ei tapahdu.
En edes aloita "kätevästä nettipalvelusta". Miten niillä TE:n ressukoilla voi olla kaikki niin vaikeaa? Verottajakin saa oman palvelunsa toimimaan selkeästi ja hyvin, samoin moni muu. TE- toimisto vaan lähettelee kapulakieleisiä sössötyksiä ihmisille. En tiedä että KUKAAN olisi sen kautta työllistynyt. Voitaisko vaan lopettaa koko mammutti?
Kommentit (370)
No mua on esim. riisutettu alasti yms. iljettävää.
Tässä muutama mitkä näin äkkiseltään tuli mieleen.
Sain karenssin kun lopetin työn josta ei saanut palkkaa,työnantaja ei siis maksanut palkkaa lukuisista lupailuista huolimatta.
Sain karenssin,kun lopetin työt terveydentilani takia, oli siis lääkärin b lausunto etten kyseistä työtä voi tehdä.
Sain karenssin kun ilmoittautuminen netti kurssille ei onnistunut . Vika oli heidän päässään ,mutta siitä huolimatta rahat veks.
Kelan virheistä en viitsi edes aloittaa.
Työttömien terveystarkastuksessa minua käskettiin käymään kyykyssä ja nousemaan ylös.
Toimistoon kutsutaan pitkään työttömänä olleita hiillostettaviksi välillä vaikka olisi puhelin ja netti. Myös valmennuksissa ja urrapalveluissa pitää ravata virkailijan luona jankkaamassa samoja asioita kuin sen omavirkalijankin kanssa on sataan kertaan jankattu, halutaan siis vaan juoksuttaa, siltä se tuollaisessa tilanteessa tuntuu. Korkeakoulutus ja työhaluja on, mutta palkanmaksajia ei näy. Ehkä myös sitten jonkun sairauden omaavat ovat sitten jonkun erityissyynin ja v***uilun alla, tästä en osaa sanoa terveiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Työ kiinnostaa kyllä, mutta palkanmaksu taas ei kiinnosta useatakaan työnantajaa, tuolle yhdelle trollille vastauksena vaan tästä. Mihin tunkisit PALKKAtöihin puoli miljoonaa työtöntä, jos avoimia työpaikkoja on nytkin haussa n.14 500? Anna kun arvaan: leirejä, parakkeja, savustuspönttö,eh...
Miten olisi, jos valtio maksaisi jokaiselle työttömälle 700 e/kk palkkaa siitä, että nämä tekevät kuukaudessa 60 tuntia töitä vaikka keräten roskia? Silloin ei tarvitsisi maksaa mitään työttömyysetuutta lisäksi, koska palkka ja etuus olisivat suunnilleen samankokoiset. Kaikki olisivat tyytyväisiä, etenkin työttömät, joilla olisi PALKKAtyötä.
Sairastuin psykoottistasoiseen masennukseen ja olin monta kuukautta sairaalassa ja sairaslomalla. Työkkäriin vein pyydetyt todistukset sairaudesta ja nähtyään papereista, että ne on kirjoitettu sairaalassa, niin virkailija muuttui ihan kummalliseksi, ei katsonut silmiin ja hermostui silminnähden. Laittoi mut sitten kurssille. En oikein tiedä, mitä siellä oli tarkoitus oppia, mutta huomasin olevani paikassa, jossa oli narkkareita ja pitkäaikaistyöttömiä, sekä alkoholisteja. Mukavia tyyppejä, ei siinä mitään, mutta ainoana naisena ja tavallisena perheenäitinä välillä tunsin olevani väärässä paikassa. Menin työharjoitteluun, joka kuului kurssiin ja työllistyin sitä kautta ihan oikeisiin palkkatöihin. Työkkärin eukko oli ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläessäni käynyt missään TE-toimistoissa. Olen ihan itse tienannut leipäni ja keksinyt töitä muutenkin aina.
vittuako sit vastaat tähä lankaa pelle
Vastasin kun kysyttiin. Arvelen ulosantisi perusteella sun olevan vakioasiakas platinakortilla.
Siinä vaiheessa kun oot tehnyt useita kuukausia/vuosia noita ilmaistöitä, vailla mitään tarkoitusta päästä oikinä sinne palkkatöihin, saattaa alkaa vähän ärsyttämään jo? Muut työkaverisi saavat palkaa, eläkettä ym. ja sä "pelkkää"työkokemusta(hyvä tuokin olisi, jos tosiaan kestäisi vain sen max.1-2kk ja sitä työkokemusta työnantajat arvostaisivat, ainakin minun kohdallani se on katsottu juuri vain tällaiseksi hyödyttömäksi puuhasteluksi, vaikka olen tehnyt samoja työtehtäviä kuin muutkin esim. konttroissa,mutta ainoana erona en ole saanut siitä palkkaa ja muita työshön kuuluvia, lakisääteisiä etuuksia. Ja kohtelukin on ollut huomattavasti nihkeämpää kuin näille "kunnon" työntekijöille(palkallisille).
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama mitkä näin äkkiseltään tuli mieleen.
Sain karenssin kun lopetin työn josta ei saanut palkkaa,työnantaja ei siis maksanut palkkaa lukuisista lupailuista huolimatta.
Sain karenssin,kun lopetin työt terveydentilani takia, oli siis lääkärin b lausunto etten kyseistä työtä voi tehdä.
Sain karenssin kun ilmoittautuminen netti kurssille ei onnistunut . Vika oli heidän päässään ,mutta siitä huolimatta rahat veks.
Kelan virheistä en viitsi edes aloittaa.
1. Karenssia ei saa, jos kykenee osoittamaan, että työnantaja ei maksanut palkkaa. Tähän riittää se, että on tehnyt palkkaturvahakemuksen. Ja tietty liittänyt sen selvitykseen.
2. Lääkärin B-lausunto ei riitä, jos lääkäri ei ole siinä yksilöinyt, miksi et voi tehdä kyseistä työtä. Siis miksi nimenomaan sinä et soi sitä tehdä, ei yleisesti. Nähtävästi syitä ei ollut?
3. Kurssille voi ilmoittautua myös paperilomakkeella. Lisäksi jos ilmoittaa, että vika oli yhteyksissä tms., niin asia tarkistetaan. Ihmeen usein lokitiedoista havaitaan, että asiakas ei koskaan lähettänyt hakemusta, vaikka niin väitti.
Jos yrittää kaikin tavoin kiemurrella pois töistä, niin tietenkin lakien mukainen toiminta tuntuu tylyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläessäni käynyt missään TE-toimistoissa. Olen ihan itse tienannut leipäni ja keksinyt töitä muutenkin aina.
Ehkä myös isältä perityt miljoonat ovat antaneet pientä turvaa?
Isältä en ole perinyt kuin taipumuksen alkoholismiin. Elossa hän vielä on muutenkin, mutta totaalisen perse auki, kuten alkoholisteilla on tapana.
Minusta on jotenkin masentavaa että TE-toimisto yrittää aina syyllistää työtöntä työnhakijaa. En muista että TE-toimisto olisi kertaakaan kyseenalaistanut työnantajien toimintaa ja sitä, että miksi työnantajat jättävät työttömän kerta toisensa jälkeen palkkaamatta, vaikka osaaminen ja koulutus ja kokemus on kunnossa?
Luuleeko TE-toimisto että kun tarpeeksi potkii työtöntä niin sitten kuin taikaiskusta työtön työllistyisikin? Ei kai oikeasti? Ei tuollainen voi olla toimiva strategia pitkällä tähtäimellä. Myös se ihmetyttää, että TE-toimiston virkailijat tuntuvat jotkut kuvittelevan, että heidän omasta henkilökohtaisesta kukkarostaan maksetaan työttömien "ruhtinaalliset" tuet, ja siksi tuntuvat olevan suorastaan henkilökohtaisella ristiretkellä työttömiä vastaan.
On kyllä masentava paikka ja yhteiskunnallinen konstruktio koko TE-toimisto.
Vierailija kirjoitti:
Lässytetään, kuin lapselle mitne tarvitsen yhtiesöllisyyttä ja tukea itsetuntoon ieli kuntouttavaan mars! Ei ole todellakaan päihde tai mt- ongelmia(ainakaan diagnosoituja;) varmasti masennus löytyisi etenkin TE- kyykytyksien jäljiltä, mutta sitä ei voi hankkia, koska sitten ainakin mars, kuntouttavaan! Olen siis ollut "vaan"liian kauan työtön eikä mua muuallekaan saada enää tungettua tilastoista, kun palkkatöihin en pääse näköjään ikinä.
Todella sairas ja raskas laitos kestää työttömälle:( Aiheuttaa ainakin mulle vaan lisää stressiä, masennusta, syyllistystä, nöyryytystä jne. Odotan myös innolla, että virkailjat massairtisanottaiisinn ja joutuisvat itse kuntouttavaansa pätkimään jotain naruja ihan vaan tekemisen, yhteisöllisyyden ja virikkellisyyden vuoksi, 9€päivä"palkalla"! Toki näille aina löytyy itselleen joku valtion suojavirka henkensä pitimikseen, mutta ajatuksena kiva.
Täysin sama kokemus. Kuntouttavaan oli pakko mennä vaikka mitään tarvetta sellaiselle ei ollut. Kuntouttava työtoiminta ainoastaan voi huonontaa työnsaannin mahdollisuuksia. Se leima minkä se antaa ei ole hyvä.
No, se kuntouttava oli kuitenkin suht leppoisaa touhua ja minulle aika stressitön vaihtoehto. Jossain vaiheessa kuitenkin heille tuli kova tarve saada minut tekemään jotain muuta. Tyrkytettiin ties mitä ihme kursseja joista ei taaskaan olisi pätkääkään hyötyä, ja jotka olisin joutunut keskeyttämäänkin muiden suunnitelmieni takia. Onnistuin sitten kuitenkin roikkumaan siellä kuntouttavassa kunnes lopetin asiakkuuden.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun oot tehnyt useita kuukausia/vuosia noita ilmaistöitä, vailla mitään tarkoitusta päästä oikinä sinne palkkatöihin, saattaa alkaa vähän ärsyttämään jo? Muut työkaverisi saavat palkaa, eläkettä ym. ja sä "pelkkää"työkokemusta(hyvä tuokin olisi, jos tosiaan kestäisi vain sen max.1-2kk ja sitä työkokemusta työnantajat arvostaisivat, ainakin minun kohdallani se on katsottu juuri vain tällaiseksi hyödyttömäksi puuhasteluksi, vaikka olen tehnyt samoja työtehtäviä kuin muutkin esim. konttroissa,mutta ainoana erona en ole saanut siitä palkkaa ja muita työshön kuuluvia, lakisääteisiä etuuksia. Ja kohtelukin on ollut huomattavasti nihkeämpää kuin näille "kunnon" työntekijöille(palkallisille).
Oletko koskaan lukenut työkokeilun ohjeita? Et ole hankkimassa työkokemusta! Voit koska tahansa ilmoittaa, että et halua työkokeiluun, koska et ole etsimässä uutta ammattia. Miksi työttömät jaksaa valittaa asiasta, johon he itse voisivat parhaiten vaikuttaa? Ettekö te ihan oikeasti tiedä oikeuksianne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne kyllä minua ole kyykyttäneet kun olen älynnyt että niiden kanssa pitää toimia vaan viralliselta pohjalta. Viimeksi kun soittelivat erehdyin jo puhumaan jostain omasta vapaa-ajan opiskelusta johon te-virkailija tietysti heti keksi sanoa että kaikesta opiskelusta pitäisi sopia te-toimiston kanssa. En siis ilmeisesti saisi edes viikonloppuisin opiskella vaikkapa jotain uutta kieltä omatoimisesti ilman että ilmoitan te-toimistolle.
Noh, onneksi asia ei tälla kertaa mennyt tuon pidemmälle mutta jatkossa taas muistan etten sano heille yhtään enempää kuin sen ehdottoman minimin jolla saadaan byrokraatit tyydytetyksi.
Kun ilmoittauduit työttömäksi sait tehtäväksi 2 vko sisällä tutustua työttömän oikeuksiin ja velvollisuuksiin. Jos laitoit rastin ruutuun "tehtävä tehty", niin sinun kyllä pitäisi tietää, että opinnoista tulee ilmoittaa te-toimistolle. Miksi se siis olis sinulle yllätys?
Ymmärrän toki että kaikesta virallisesta opiskelusta pitää ilmoittaa. Mutta ei helvetti saanko enää edes lukea lehteä tai katsoa uutisia kun sieltä saatan oppia yhteiskunnasta jne.? Eikös tuo työttömän oikeuksien ja velvollisuuksienkin lukeminen ole opiskelua? :D
Noh, kuten todettua byrokraattien kanssa tosiaan pääsee helpoimmalla kun ei sano asioihin yhtään mitään. Mitä enemmän puhuu sitä enemmän siitä on haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässytetään, kuin lapselle mitne tarvitsen yhtiesöllisyyttä ja tukea itsetuntoon ieli kuntouttavaan mars! Ei ole todellakaan päihde tai mt- ongelmia(ainakaan diagnosoituja;) varmasti masennus löytyisi etenkin TE- kyykytyksien jäljiltä, mutta sitä ei voi hankkia, koska sitten ainakin mars, kuntouttavaan! Olen siis ollut "vaan"liian kauan työtön eikä mua muuallekaan saada enää tungettua tilastoista, kun palkkatöihin en pääse näköjään ikinä.
Todella sairas ja raskas laitos kestää työttömälle:( Aiheuttaa ainakin mulle vaan lisää stressiä, masennusta, syyllistystä, nöyryytystä jne. Odotan myös innolla, että virkailjat massairtisanottaiisinn ja joutuisvat itse kuntouttavaansa pätkimään jotain naruja ihan vaan tekemisen, yhteisöllisyyden ja virikkellisyyden vuoksi, 9€päivä"palkalla"! Toki näille aina löytyy itselleen joku valtion suojavirka henkensä pitimikseen, mutta ajatuksena kiva.
Täysin sama kokemus. Kuntouttavaan oli pakko mennä vaikka mitään tarvetta sellaiselle ei ollut. Kuntouttava työtoiminta ainoastaan voi huonontaa työnsaannin mahdollisuuksia. Se leima minkä se antaa ei ole hyvä.
No, se kuntouttava oli kuitenkin suht leppoisaa touhua ja minulle aika stressitön vaihtoehto. Jossain vaiheessa kuitenkin heille tuli kova tarve saada minut tekemään jotain muuta. Tyrkytettiin ties mitä ihme kursseja joista ei taaskaan olisi pätkääkään hyötyä, ja jotka olisin joutunut keskeyttämäänkin muiden suunnitelmieni takia. Onnistuin sitten kuitenkin roikkumaan siellä kuntouttavassa kunnes lopetin asiakkuuden.
Kuntouttava työtoiminta ei ole TE-toimiston asia ollenkaan, se on kunnan tarjoama palvelu. TE-toimisto on mukana vain sen verran, että se vakuuttaa henkilön olevan työtön ja tekee maksajalle lausunnon. Muuten asia on kunnan vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko TE-toimisto että kun tarpeeksi potkii työtöntä niin sitten kuin taikaiskusta työtön työllistyisikin? Ei kai oikeasti? Ei tuollainen voi olla toimiva strategia pitkällä tähtäimellä. Myös se ihmetyttää, että TE-toimiston virkailijat tuntuvat jotkut kuvittelevan, että heidän omasta henkilökohtaisesta kukkarostaan maksetaan työttömien "ruhtinaalliset" tuet, ja siksi tuntuvat olevan suorastaan henkilökohtaisella ristiretkellä työttömiä vastaan.
Tätä olen aina ihmetellyt. Jos joku ei halua työllistyä niin ei hän työllisty vaikka kuinka potkisit. Kukaan ei nimittäin palkkaa sellaista ihmistä joka ei työhön halua. Miten ei tätä tajuta.
Kuulkaas kun ei niitä töitä sieltä TE-toimistosta saa. Jos helppoa elämää eli tyhjästä nyhjäistä rahaa kaipaatte, niin ihan tervettä se on tehdä pari syväkyykkyä silloin tällöin sohvalla makailun välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen aina ihmetellyt. Jos joku ei halua työllistyä niin ei hän työllisty vaikka kuinka potkisit. Kukaan ei nimittäin palkkaa sellaista ihmistä joka ei työhön halua. Miten ei tätä tajuta.
Niin no ihan tuosta ei ollut kyse.
Kävin raskaissa syöpähoidoissa ja minun piti tehdä työllistymissuunnitelma vaikka olin sairaslomalla. Varmaan kuolleillekin lähettävät työllistymissuunnitelmiaan...
Vittuako oot työtön luuseri! 😂😂